Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klättrade ikväll för första gången på säkert någon vecka. Tydligen var det 65 pers när vi kom dit, och det får vara 220(?) där nu pga storleken på hallen. Tyckte ändå att det var i mesta laget nu, så vi kommer tveklöst fortsätta välja de minst populära tiderna även om det kanske innebär korta pass ibland. Nåja. Det var iaf skönt att få röra på sig. Kändes som om hela kroppen mådde bra av det.
 
@athena_arabians @hastflicka

3 dl strösocker
0,5 dl gin
3 dl tonic water
4 st lime
2 msk gul melatin (men vilket pektinpulver som helst bör funka)
  1. Koka upp gin & tonic och koka ner tills 2/3 återstår (brukar ta ca 5 min).
  2. Skölj limen, skala den med zestjärn och pressa ut 1 dl saft. Häll saften i kastrullen med gin & tonic. Tillsätt limeskal och melatin och koka i ytterligare ca 5 min.
  3. Mät upp 3 dl av blandningen – obs att det är viktigt med rätt mängd, annars stelnar den inte sen. Tillsätt sockret och koka under omrörning i ca 5 min.
  4. Häll upp i burkar och låt kallna.
Han hälsar att det här brukar ge ca 5 dl marmelad och att den brukar bli lite åt det lösa hållet, men jag tycker konsistensen är rätt lagom! :)
 
Ska tydligen leta upp kläder jag tycker verkar bra :cautious:

Men allt som säljs verkar bara vara ljust och allmänt opraktisk, och det som faktiskt ser ut att vara vettigt finns inte i min storlek :down::meh:
 
Har haft 2 slööööööööödagar. Så skönt!
Både igår och idag har jag slocknat i soffan när sambon masserat mina fötter och hunden låg på mig. Igår över halsen så jag höll på att strypas. :laugh:
Idag sov jag typ 2,5 h. Händer ju aldrig utan medicin typ. Jag hade tom snarkat. 😅
Stackars sambon kommer få artros i fingrarna av allt masserande.
 
Hade tänkt att ta sovmorgon och svänga förbi Rusta på vägen hem men barnet är sjukt så ska ta mig upp snart, packa ihop allt och sen istället ta vägen förbi ICA för mjölk och kattmat. Men tänkte undvika den värsta rusningstrafiken om möjligt.
 
Yepp

Tillbaks på arbete. Jag är nog vaken. Tror jag iallaflall. Återstår att se på något sätt kom jag iallafall upp i tid och lyckats komma hit.

Känner mig inte direkt pepp för jobbet. Borde ta tag i det har varit så ett tag nu men tack vare coronona och eventuellt uppköp av företaget så vet inte nåögon av oss hur vi ska jobba. Varit lite motigt. Hoppas få mer besked i veckan.

Var och tränade ed hästen igår och det var sååååååå roligt. Riktigt motivationshöjare.

Än så länge verkar hundarna nöjda och glada. Trolla hade glömt av att det fanns ben kvar hon missat här på kontoret så hon smaskar som hejsan. Ligger på Effie och äter ben. Effie gör sitt bästa för att ignorera henne :rofl:

Blir nog en bra dag detta. Hej Måndag
 
Fick bogsera sonens A-traktor till verkstan i helgen då den vägrar att starta. Så nyss fick jag ett samtal av min man som pratat med verkstan, det spekuleras ifall det är den elektroniska spärren som krånglar. De visste inte heller om de hann den här veckan, vilket innebär att jag behöver köra sonen till och från gymnasiet i veckan. Även om jag vet att fordon kan krångla så känns det lagom kul då vi redan köpt ny (och dyr då sonen har en ovanlig 940) värmefläkt samt ett nytt bilbatteri trots att den bara varit i sonens ägo i 4 månader.
 
Fick bogsera sonens A-traktor till verkstan i helgen då den vägrar att starta. Så nyss fick jag ett samtal av min man som pratat med verkstan, det spekuleras ifall det är den elektroniska spärren som krånglar. De visste inte heller om de hann den här veckan, vilket innebär att jag behöver köra sonen till och från gymnasiet i veckan. Även om jag vet att fordon kan krångla så känns det lagom kul då vi redan köpt ny (och dyr då sonen har en ovanlig 940) värmefläkt samt ett nytt bilbatteri trots att den bara varit i sonens ägo i 4 månader.
Får de vara på gymnasiet? Är de inte på distans?
 
Vaknade alldeles för tidigt igen och sitter mest och väntar på att tiden ska gå. Mor och far ska hjälpa mig ta kontakt med Swedbank - jag upptäckte igår att mitt svenska visa blev declined när jag fösökte betala med det, loggade in på IT-banken och ser att där står ett nytt mastercard registrerat på mitt konto istället för mitt Visa... som för övrigt inte går ut förrän 2022. Mycket märkligt detta. Jag har varken beställt ett nytt kort, fått ett nytt kort eller blivit informerad om något. O_o
 
Sonen läser industritekniska med inriktning mot träteknik, så de är på plats vissa dagar för de praktiska momenten. Det bestäms lite efter hur mycket de kan göra hemifrån, och vad som kräver närvaro i fabriken för att klara kurserna.
Aha dotterns pojkvän går sista året på bygg och är rätt less på att få distanslektioner i hur man sätter upp lister osv. 🙄 bättre om de kan få vara på plats!
 
Vaknade alldeles för tidigt igen och sitter mest och väntar på att tiden ska gå. Mor och far ska hjälpa mig ta kontakt med Swedbank - jag upptäckte igår att mitt svenska visa blev declined när jag fösökte betala med det, loggade in på IT-banken och ser att där står ett nytt mastercard registrerat på mitt konto istället för mitt Visa... som för övrigt inte går ut förrän 2022. Mycket märkligt detta. Jag har varken beställt ett nytt kort, fått ett nytt kort eller blivit informerad om något. O_o
Jag har för mig att det var något att Swedbank och visa inte längre samarbetar, jag fick något brev om det men har haft MasterCard länge
 
Aha dotterns pojkvän går sista året på bygg och är rätt less på att få distanslektioner i hur man sätter upp lister osv. 🙄 bättre om de kan få vara på plats!

Ja det var ett stort orosmoment för mig när det blev bestämt att ha gymnasieelever på distans, eftersom många elever behöver utföra praktiska moment i utbildningen. Sonens lärare har bestämt att de kör bara praktiska moment när eleverna är på plats, och all teori görs hemifrån för att maximera de dagar de träffas.

Sonens klass bygger just nu en tv-bänk med alla dess delar, lackningar och dylikt som är en examinerande del i kursen vilket är omöjligt att utföra hemifrån. Det är så mycket maskiner som dessa elever ska kunna både praktiskt och teoretiskt för att ens få godkänt i kursen nu i årskurs 1, och vars kunskaper de fördjupar i årskurs 2. I årskurs 3 så ska de ha en så bred kunskap att själv bygga en möbel i sitt examensarbete.
 
Jag har för mig att det var något att Swedbank och visa inte längre samarbetar, jag fick något brev om det men har haft MasterCard länge
Ah. Kanske ligger det något vilset brev till mig och väntar någonstans, förhoppningsvis med ett nytt kort i. :) Vanligtvis gäller ju det gamla tills man aktiverat det nya, men har det hänt något mer radikalt kan det förklara saken förstås.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
683
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
579
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 625
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp