Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi varit på Blomsterlandet och köpt mängder med växter som troligtvis kommer dö nästa vecka, är ju alltid lite riskabelt att ta med barnen på en sådan utflykt men de satt i en kundvagn och var supernöjda hela tiden. Sen åt vi pizza på en restaurang i närheten och de var på osedvanligt gott humör. På eftermiddagen hittade de en riktigt härlig lerpöl längst ner i en backe och där sprang de upp och ner medan de skrek av skratt. Ibland behövs det inte mycket för en lyckad dag 😅.
 
Jag har varit i stan på vinlunch med mina väninnor, UTAN barn. Första gången på 5 månader jag gör något utan att ha med mig lilleman (aka sovvägraren). Hemkommen till barn och man med ny energi! Vinlunch i all ära men jag NJÖT av att åka tåg och få bara vara för mig själv en stund (trots extrem trängsel på tåget!).
 
En på handboll den andra på ridlektion idag, våran 23 åriga ponny har blivit racer ponny när sonen börjat hitta lite mer knappt men mamman inte hunnit med ridning riktigt :eek: 19 kg kille på en lite grövre c ponny kan bli alldeles för glatt om mamman får välja:nailbiting: men inga tårtor och sonen var sååå nöjd över att han kunde stanna trots att ponnyn sprang sådär jätte fort:)

Kom hem grillade korv och fick sen gäster vid 15 med två barn, de åkte hem nu 23 och de har gått såå bra! Alla barn nöjda och glada å mammorna har fått dricka vin 🥳

Livet som mammaledig boendes på landet är lite för osocialt för mig 🙈
 
Har varit 4 åringens personliga gosedjur, klätterställning, klapp-pet-pill-klängobjekt hela jäkla dagen. Med undantag där hon drivit sina bröder till vansinne vill säga. Har städat. bakat bröd (som blev helt misslyckat) och bullar, lagat lunch, städat kök x antal gånger, lagat middag, bäddat rent i min och sambons säng, tvättat, haft en dispyt med tonåringen, föröskt medlat mellan 4 åringen och 11 åringen som bråkat konstant osv osv. Allt med 4 åringen på mig konstant. Nu har jag suttit i snart en timme och försökt få lillfröken att sova och samtidigt hindra ena katten från att busa i hennes rum. Kan den här dagen snäll ta slut snart? Typ nu. Vill bara få däcka i soffan, ta en huvudvärkstablett innan min skalle sprängs och soooova. Gaaah.
 
Har varit 4 åringens personliga gosedjur, klätterställning, klapp-pet-pill-klängobjekt hela jäkla dagen. Med undantag där hon drivit sina bröder till vansinne vill säga. Har städat. bakat bröd (som blev helt misslyckat) och bullar, lagat lunch, städat kök x antal gånger, lagat middag, bäddat rent i min och sambons säng, tvättat, haft en dispyt med tonåringen, föröskt medlat mellan 4 åringen och 11 åringen som bråkat konstant osv osv. Allt med 4 åringen på mig konstant. Nu har jag suttit i snart en timme och försökt få lillfröken att sova och samtidigt hindra ena katten från att busa i hennes rum. Kan den här dagen snäll ta slut snart? Typ nu. Vill bara få däcka i soffan, ta en huvudvärkstablett innan min skalle sprängs och soooova. Gaaah.
20230319_210445.jpg


Hallelujah! Liten sover och jag dricker te i soffan.
 
Apropå varm dryck... Thermosmugg verkar ju vara skapt till småbarnspäron. Innan lillen kom hörde jag massa klagande på att man alltid får dricka kallt kaffe som föräldraledig. Över min döda kropp tänkte jag 😆.

Nu tar vi igen oss en stund (lillen ammar frukost) innan rastning av hund.
 

Bifogade filer

  • 20230320_071914.jpg
    20230320_071914.jpg
    422 KB · Visningar: 22
Apropå varm dryck... Thermosmugg verkar ju vara skapt till småbarnspäron. Innan lillen kom hörde jag massa klagande på att man alltid får dricka kallt kaffe som föräldraledig. Över min döda kropp tänkte jag 😆.

Nu tar vi igen oss en stund (lillen ammar frukost) innan rastning av hund.

När jag var föräldraledig med mitt första barn såg jag en lista på facebook "10 saker att tänka på när du kommer tillbaka till jobbet från föräldraledighet". Kommer inte ihåg allt bara de tre första sakerna. Men var iaf rätt träffande :D

1. Kaffe är egentligen en varm dryck. Akta dig så att du inte bränner dig.
2. Det är förväntat att du stänger dörren när du går på toaletten.
3. Även om positiv feedback är välkommet finns det risk att dina kollegor inte uppskattar om du upprepar allt de säger i en överdrivet peppande ton

:D
 
Såg fram emot jobb imorgon, efter förra veckan med magsjuka. Vad händer ikväll? Lilla får diarré och stora får plötsligt feber och ont i magen :meh: .
Inget jobb med andra ord, däremot kontakt med vården och troligen vc imorgon för koll av stora.
 
I morse blev H helt förstörd över att vi bytt blöjstorlek, han låg på golvet och storgrät över att han ville ha en liten blöja 🙈. Slutade med att jag fick ta ut en ny blöja ur paketet och låtsas att den var liten, då var han supernöjd. Fick ge förskolan stränga förhållningsorder order om att absolut inte påpeka att han har fått nya blöjor 😅.
 
I morse blev H helt förstörd över att vi bytt blöjstorlek, han låg på golvet och storgrät över att han ville ha en liten blöja 🙈. Slutade med att jag fick ta ut en ny blöja ur paketet och låtsas att den var liten, då var han supernöjd. Fick ge förskolan stränga förhållningsorder order om att absolut inte påpeka att han har fått nya blöjor 😅.
Man får inte berätta sånt för ungarna :D
 
I morse blev H helt förstörd över att vi bytt blöjstorlek, han låg på golvet och storgrät över att han ville ha en liten blöja 🙈. Slutade med att jag fick ta ut en ny blöja ur paketet och låtsas att den var liten, då var han supernöjd. Fick ge förskolan stränga förhållningsorder order om att absolut inte påpeka att han har fått nya blöjor 😅.
Vi har också haft liknande incidenter och... Fasen vad barn är märkliga! O_o :cautious::rofl::nailbiting::crazy::p
 
I morse blev H helt förstörd över att vi bytt blöjstorlek, han låg på golvet och storgrät över att han ville ha en liten blöja 🙈. Slutade med att jag fick ta ut en ny blöja ur paketet och låtsas att den var liten, då var han supernöjd. Fick ge förskolan stränga förhållningsorder order om att absolut inte påpeka att han har fått nya blöjor 😅.
Vi har också haft liknande incidenter och... Fasen vad barn är märkliga! O_o :cautious::rofl::nailbiting::crazy::p

Haha, dottern på snart 4 använder fortfarande blöja på natten. Vi har använt byxblöjor sen hon var mycket mindre men så hade en bekant en halv förpackning knytblöjor (eller vad det heter, sådana man tejpar ihop) över sedan dennes barn slutat som vi fick. Trodde det skulle bli protester mot detta men dottern var tvärtom jättenöjd med att få likadana blöjor som nyfödda lillasystern, så nu ska det bara vara sådana :p :laugh:
 
Ensam hemma med lilla K över natten för första gången på flera månader. Lite drygt i och med att vi fortfarande (vid 10 månaders ålder) inte kan lägga ifrån oss henne när hon sover. Så jag får göra allt klart för sängen medan hon är vaken, sedan sitta med henne sovandes i famnen fram till läggdags, lägga oss i sängen med kläderna på och ligga där en kvart tills hon sover säkert. Och sedan kissa i en papperskorg för att jag inte törs lämna rummet när hon ligger i sängen. Så jäkla glamouröst alltså. Ja, vi måste försöka göra något åt det här med sömnen, men det är baby steps (typ att vi nu äntligen kan få henne att somna i gungstolen ibland i stället för att studsa pilatesboll för glatta livet).
 
Ensam hemma med lilla K över natten för första gången på flera månader. Lite drygt i och med att vi fortfarande (vid 10 månaders ålder) inte kan lägga ifrån oss henne när hon sover. Så jag får göra allt klart för sängen medan hon är vaken, sedan sitta med henne sovandes i famnen fram till läggdags, lägga oss i sängen med kläderna på och ligga där en kvart tills hon sover säkert. Och sedan kissa i en papperskorg för att jag inte törs lämna rummet när hon ligger i sängen. Så jäkla glamouröst alltså. Ja, vi måste försöka göra något åt det här med sömnen, men det är baby steps (typ att vi nu äntligen kan få henne att somna i gungstolen ibland i stället för att studsa pilatesboll för glatta livet).
Sådär har båda mina barn varit så jag förstår verkligen ❤️ Ibland känns det helt okej och ibland känner man sig som gisslan i sitt eget sovrum, typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
70 287
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 162
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 718
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp