Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städat alla skåp i köket nu. Ska operera mig nästa vecka och det jag är nervös över är inte ATT något ska gå fel, utan vad alla ska tycka om ordningen i skåpen om jag dör. Ska rensa bland underkläderna nu också. Vet inte om jag är normal?
 
Städat alla skåp i köket nu. Ska operera mig nästa vecka och det jag är nervös över är inte ATT något ska gå fel, utan vad alla ska tycka om ordningen i skåpen om jag dör. Ska rensa bland underkläderna nu också. Vet inte om jag är normal?

Omtänksam. Typ ingen bryr sig om röra men ordning underlättar.

Det kommer gå bra!
 
Städat alla skåp i köket nu. Ska operera mig nästa vecka och det jag är nervös över är inte ATT något ska gå fel, utan vad alla ska tycka om ordningen i skåpen om jag dör. Ska rensa bland underkläderna nu också. Vet inte om jag är normal?
Min mammas moster var alltid noga med vad hon hade på sig - ända in till underkläderna. För man visste ju aldrig när man kunde råka ut för en bilolycka, och vem som skulle komma att se ens underkläder då. Det känns lite liknande din oro?
(Som en parentes så körde hennes man som en galning, så tankarna att hon skulle kunna råka ut för en bilolycka var kanske inte helt tagna ur luften.... :D )
 
Min mammas moster var alltid noga med vad hon hade på sig - ända in till underkläderna. För man visste ju aldrig när man kunde råka ut för en bilolycka, och vem som skulle komma att se ens underkläder då. Det känns lite liknande din oro?
(Som en parentes så körde hennes man som en galning, så tankarna att hon skulle kunna råka ut för en bilolycka var kanske inte helt tagna ur luften.... :D )

Jag har två gånger uppsökt akuten. Båda gångerna lite oplanerat (nähä) men inte nyduschad. Båda gångerna kvar för operation men kunde inte duscha i väntan (eller ja, andra gången skrubbade snälla sköterskor mig med hibiscrub från topp till tå), det var inte roligt första gången, de tvättade magen bara 🤪

Numer duschar jag alltid om det finns ens en mikroskopisk risk för sjukhus 🤷‍♀️ Och tar med mobil och laddare. Och glasögon.
 
Min mammas moster var alltid noga med vad hon hade på sig - ända in till underkläderna. För man visste ju aldrig när man kunde råka ut för en bilolycka, och vem som skulle komma att se ens underkläder då. Det känns lite liknande din oro?
(Som en parentes så körde hennes man som en galning, så tankarna att hon skulle kunna råka ut för en bilolycka var kanske inte helt tagna ur luften.... :D )
Första gången jag åkte ambulans var efter att en taxi klippte A-stolpen på passagerarsidan på min bil. Jag var på väg till stallet för utsläpp, hade en fläckig t-shirt och världens bästa men fulaste BH under. Inget jag ville visa upp mig i även om jag vet att akutpersonalen knappast brydde sig. 🙈🙈🙈
 
Min mammas moster var alltid noga med vad hon hade på sig - ända in till underkläderna. För man visste ju aldrig när man kunde råka ut för en bilolycka, och vem som skulle komma att se ens underkläder då. Det känns lite liknande din oro?
(Som en parentes så körde hennes man som en galning, så tankarna att hon skulle kunna råka ut för en bilolycka var kanske inte helt tagna ur luften.... :D )
Ja, typ så! Det spelar liksom ingen alls roll och jag bryr mig inte så mycket om utseende eller mode, så vet inte riktigt vart det kommer ifrån 🙄😊
 
Hjälper inte alltid med fina kläder heller. Sist jag fick åka ambulans så kräktes jag ned mina kläder med en massa svart kräk. Hade druckit aktivt kol och missade kräkpåsen flera gånger.
Lagom kul att upptäcka det när jag sedan vaknade upp och blev körd runt hela sjukhuset i rullstol..
 
When Desiderata Hollow was a girl, her grandmother had given her four important pieces of advice to guide her young footsteps on the unexpected twisting pathway of life.
They were:
Never trust a dog with orange eyebrows,
Always get the young man’s name and address,
Never get between two mirrors,
And always wear completely clean underwear every day because you never know when you were going to be knocked down and killed by a runaway horse and if people found you had unsatisfactory underwear on, you’d die of shame.
And then Desiderata grew up to become a witch. And one of the minor benefits of being a witch is that you know exactly when you are going to die and can wear whatever underwear you like.

/Terry Pratchett, Witches Abroad
 
Kom precis hem efter att ha varit ute med kollegorna. Slutade med att vi hamnade hemma hos en av dem och jag fick låna bil för att ta mig hem till hundarna. De andra är fortfarande kvar där och jag är lite avundsjuk på att jag inte kan vara med, fast egentlgien borde jag fokusera på att vara glad åt snäll hundrastare och tacksam för att kollegan lånade ut sin bil. Annars hade jag ju inte kunnat vara med alls och det hade varit värre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 803
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 215
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 797
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp