Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Innan veterinären kom skrittade jag pållan en halvtimme barbacka; härligt i höstsolen 😍. Dags för den årliga vaccinationen och även munhålekoll; finfina tänder (skönt!)☺️. Hemma blev det middag och soffhäng till Halv åtta hos mig (såg ikapp föra veckans sista avsnitt) och nu är det hög tid att sova! 😴.
 
Funderar på hur tufft det är att vara ung idag. Tänker på den försvunna 13-åringen som försvann i torsdags och misstänks ha utsatts för grooming. Även om polisen tror hon håller sig undan frivilligt är det ju svårt att tro att det inte hänt något.
P1 har påmint om den nioåriga flicka som överfölls, misshandlades och våldtogs i somras.
Hon vårdas fortfarande på sjukhus :cry:
 
20221012_072527.jpg
Ja alltid är de något jag lyckas med som jag vet inte hur jag gör 🤣men lite blå/lila och svullet. De såg värre ut igår än idag. Sorry för tråkig nagel men kallavfettningen äter upp färgen på nagellack 🤣
 
Väntar på att vc ska ringa upp.
Snart tar de väl en elektronisk stämpel med krånglig patient och sätter i min journal 😅.

Doshöjt medicinen jag ätit i 9 år. Misstänkt biverkning som kan antyda överkänslighet.
Varför ska det dyka upp NU helt plötsligt 🙈.
Sen kan ma fundera på om ögonlocksryckningen trots allt är medicin relaterat då, då jag tycker den varit värre ett par dagar.
Den dök ju förvisso upp långt innan dosökningen.
 
Senast ändrad:
Snart dags att åka och jobba 😅 Såg att det ville att jag kommer tillbaka nästa vecka med. Så helt hopplös kan jag ju inte vara 😂 Fast jag ibland känner mig sådan.
 
Den årliga frågan när de första minusgraderna kommer. Hur ska man överleva vintern?
Åh jag snarare hoppas på kallgrader för att slippa få lersörja i hagen men å andra sidan har jag heller inget direkt problem med kroppen vid kyla...Till och med jag frös igår när jag var ute hos kaninen en sväng; 7 grader va tusan men känns så kallt när det varit så överdrivet varmt på sistone så jag vet ju att jag vänjer mig snart...:). Inte så mycket svar på din fråga hm...:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 310
· Visningar
70 880
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
10 755
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 818
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 883
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp