Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på med överlämning från mitt gamla jobb. Jag inser att det kommer att rasa fullständigt för min gamla avdelning när jag lämnar. Jag har en nischad kompetens som de inte kan ersätta på kort sikt och jag är rätt så skadeglad. Jag har tjatat om att vi måste satsa mer tid på just mitt arbete men ingen har prioriterat det.. Man har varit nöjd med att jag löst det. Så när jag nu lämnar vid månadsskiftet så är det ingen som "löser det" alls. Det kan de gott ha! :)
 
Jag studerar just nu master i animal science. Det är kul och intressant, men det tar väldigt mycket energi av mig.
Nu kom det ut ett jobb som djurskyddshandläggare i Västerås. Och jag vet inte hur jag ska göra.
Ska jag söka eller inte? Vad vill jag med framtiden?
Helst skulle jag vilja både jobba 100% och studera 100%. Meeeen så ser ju inte riktigt verkligheten ut...
 
Hm typ tre nässelutslag, antagligen av stress då...Var sjukt nervös inför att lämna hankatten för kastration; alltid lite läskigt att lämna dem för den minimala risken men känns ju klart värre nu när de återigen hörde ett om än svagt, blåsljud på hjärtat! Kissen blev ju återigen lite rädd och darrade på veterinärstationen när han hörde och såg hundar efter incidenten med påflugen hund där...Nåja in på ICA och köpte med matvaror till mamma som har covidisolering och en räksallad jag äter nu i lugn och ro till lunch innan jag ska åka tillbaka till DV. Fint höstväder; soligt och dessa vackra färger :love: .
 
Skällt på två telefonförsäljare. Den ena var internet i lgh som går igång sluter på oktober . Den andra elbolag där jag sa vi kan sluta exportera och importera el
 
Var uppe kvart i sex :nailbiting: för att hinna slänga in en tvätt innan ett viktigt möte. Jag är extremt inte en morgonmänniska. Tog ut köttfärs och tanken är att det ska bli en spicy sweet chili. Med bönor (även fast jag vet att det är kontroversiellt). Grubblar på vad jag kan ersätta chipotlekrydda med :idea:
 
Less på att känna mig ledsen.
Dagens positiva blev golunch med pappi.
9F2C1693-43D5-4D8C-BC30-DD49D70A5E14.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
963
· Visningar
51 511
Senast: Trist
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 822
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 724
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 662
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp