Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är etiskt, ouppfostrat och moraliskt förkastligt att mata djur vid bordet :rage:

Saker som råkar ramla ner är något HELT annat.....
Jag skrev inte var hon åt räkorna. . Hon satt på fönsterbrädan när de hoppade över till henne... sedan tror jag att vi bestämmer i vårt hem. När vi gör iordning frukost mackorna på kvällen så brukar det komma ett slick bregott och kanske något pålägg...
 
Surar lite, kom äntligen iväg för att hämta ut mitt paket på ICA. De stänger 18:00 vilket jag inte kom ihåg. Och efter att ha gått runt och handlat andra saker, kom jag dit 18:02 och gardinen var redan neddragen. Så det blir att masa sig dit imorgon istället. Hmmph

Nåja, pantade flaskor och köpte lite körsbärstomater i burk. Samt hittade turkisk lättyoghurt till tsatsikin så helt bortkastat var det inte.
 
Över 40 mil totalt i hästbussen. Och jag har bara suttit med och inte kört så kändes segt när telefonen dog och insåg att det fanns ingen laddkabel med :cautious:

Men nu lördagkväll en lugn sådan. Blir lite kokt korv och klyftpotatis med någon sås till och lite grönsaker. Simpelt men gott.
 
Mamma kom med sashimi (katten dresserade henne snabbt till att bara mata med tonfisk :laugh:) och vi kollade en halv film innan min hjärna bad om paus. Det är så himla roligt att katten har accepterat mamma och gärna kommer fram också när hon är här! Min modiga räddis.:heart

Även jag har vårkänslor, vilket kan ha att göra med att jag inte varit ute i iskylan utan bara låter mig luras av den blå himlen och lägenhetens söderläge.
 
Din pappa kan inte kontakta föreningen och flytta kontot till din mailadress istället? Är hon inte intresserad av tvättstugan kanske hon inte ens märker det 🙈

(Inte för att det inte är ett helt sjukt beteende från både henne och din pappa, men tänkte det kanske kan vara en något smidigare lösning än som du har det nu?)
Önskar det! Pappas tjej kommer dock att sätta sig på tvären. Inloggningen till den hemsidan/grejen är där de postar information om andra saker också (tex städdagar på gården), så det är lite som samfällighetens anslagstavla. Vilket gör det hela ännu konstigare - när hon ändå är inloggad, varför kan hon inte bara göra några extra klick och boka tvättstugan också?

Mamma tyckte att jag skulle gå till ordförande och helt enkelt be om ett till konto. Och hade det inte varit för att vi känner hen som är ordförande privat så hade jag gjort det. Nu är det en person som vi kommer umgås en hel del med privat så jag vill inte måla upp pappas tjej som en person med sjuka/skruvade beteenden inför hen (det skulle ju helt klart göra stämningen stel om något av det skulle råka komma fram 😅). Plus att jag i så fall skulle behöva tala om det för henne vilket antagligen inte skulle gillas eftersom hon då inte har kontrollen över mig längre 🤷🏽‍♀️

Edit: Menar att antingen skulle jag behöva säga till henne att kontot är flyttat till min mailadress. Eller så skulle hon ju märka det när hon helt plötsligt inte kommer in med de vanliga inloggningsuppgifterna…
 
Vilken lordag!
Klev inte upp ur sangen forrans typ 12, at lunch pa stan, kopte en &otherstories troja pa second hand for £9 - kopte sedan torkad lavendel som jag arrangerade pa min nya hallmobel som doftar GUDOMLIGT!
Akte sedan till en annan by och secondhandbutik dar mina drommars spegel fanns for £18, en skorta till min vans brollop i maj + att jag sprang in i en van. Akte hem och arrangerade hallen, har nu dushat och gjort skincare - ska laga middag och sla framfor tvn med ett glas vin - aaah, vilken helgdag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 623
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 817
Senast: Badger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 079
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp