Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Önskar det! Pappas tjej kommer dock att sätta sig på tvären. Inloggningen till den hemsidan/grejen är där de postar information om andra saker också (tex städdagar på gården), så det är lite som samfällighetens anslagstavla. Vilket gör det hela ännu konstigare - när hon ändå är inloggad, varför kan hon inte bara göra några extra klick och boka tvättstugan också?

Mamma tyckte att jag skulle gå till ordförande och helt enkelt be om ett till konto. Och hade det inte varit för att vi känner hen som är ordförande privat så hade jag gjort det. Nu är det en person som vi kommer umgås en hel del med privat så jag vill inte måla upp pappas tjej som en person med sjuka/skruvade beteenden inför hen (det skulle ju helt klart göra stämningen stel om något av det skulle råka komma fram 😅). Plus att jag i så fall skulle behöva tala om det för henne vilket antagligen inte skulle gillas eftersom hon då inte har kontrollen över mig längre 🤷🏽‍♀️

Edit: Menar att antingen skulle jag behöva säga till henne att kontot är flyttat till min mailadress. Eller så skulle hon ju märka det när hon helt plötsligt inte kommer in med de vanliga inloggningsuppgifterna…
Men Kan det funka att testa att gå till ordföranden och be om ett konto till utan att säga så mycket om anledningen? Är det någon som ni umgås med kanske det går ändå? Alternativt dra npn vit lögn om att du vill känna dig självständig och boka dina egna tvättider? :)

Hoppas det i alla fall löser sig på något sätt, låter bedrövligt som du har det ❤️
 
Jag pratade med pappa idag. Pappa ringde till henne och sa att hon måste boka tvättid nu, då blev hon arg på honom och tyckte att han pressade och stressade henne (tror även hon vräkte ur sig något om "bortskämda curlade barn"). Sen kom pappa upp till mig och sa något om att han känner sig så klämd mellan oss när vi drar åt olika håll och inte kan prata med varandra.

Helt ärligt så tror jag inte att han vet hur problemet ska lösas (detta är ju långt ifrån första gången). Han vill vara alla till lags och inte göra någon upprörd så när jag pratar med honom så håller han ju med. Men sen när han pratar med henne så håller han med henne. Och så går det runt.

Det är tyvärr inte värt det. Hon blir så arg då och startar ett tredje världskrig med min pappa, kallar honom fula och elaka saker, använder tvååringen emot honom (när tvååringen skriker "sluta skrika!" så säger hon "ja titta nu *min pappa*, till och med *tvååringen* tycker att du skriker och bråkar för mkt!") osv.

Det skulle jag absolut kunna göra. Men då måste hon hitta en ny tvättkorg och det tror jag inte att hon är villig att göra 😅

Så det absolut smidigaste, både för henne och mig, är om hon bara ger mig lösenordet till sidan där man bokar sin tvättid. Då behöver hon aldrig mer boka tvättider åt mig, kan fortsätta använda tvättmaskinen som tvättkorg och jag kan boka tvättid/tvätta när jag vill

Jag pratade med pappa idag. Pappa ringde till henne och sa att hon måste boka tvättid nu, då blev hon arg på honom och tyckte att han pressade och stressade henne (tror även hon vräkte ur sig något om "bortskämda curlade barn"). Sen kom pappa upp till mig och sa något om att han känner sig så klämd mellan oss när vi drar åt olika håll och inte kan prata med varandra.

Helt ärligt så tror jag inte att han vet hur problemet ska lösas (detta är ju långt ifrån första gången). Han vill vara alla till lags och inte göra någon upprörd så när jag pratar med honom så håller han ju med. Men sen när han pratar med henne så håller han med henne. Och så går det runt.

Det är tyvärr inte värt det. Hon blir så arg då och startar ett tredje världskrig med min pappa, kallar honom fula och elaka saker, använder tvååringen emot honom (när tvååringen skriker "sluta skrika!" så säger hon "ja titta nu *min pappa*, till och med *tvååringen* tycker att du skriker och bråkar för mkt!") osv.

Det skulle jag absolut kunna göra. Men då måste hon hitta en ny tvättkorg och det tror jag inte att hon är villig att göra 😅

Så det absolut smidigaste, både för henne och mig, är om hon bara ger mig lösenordet till sidan där man bokar sin tvättid. Då behöver hon aldrig mer boka tvättider åt mig, kan fortsätta använda tvättmaskinen som tvättkorg och jag kan boka tvättid/tvätta när jag vill.
Jag blir så ledsen och förbannad av att du behandlas så här, och önskar att din pappa hade lite mer stake att stå upp för sitt barn.
Inte en chans att någon hade fått bete sig så mot mitt barn. Hen hade åkt ut med huvudet före!
 
Alltså... Det är inte lätt att försöka sova när man har den här blicken på sig och hon kuttrar och kvittrar. "Snälla matte, klappa på mig." 🥺

IMG_20230128_215350.jpg
 
Gårdagens pizza smakade mycket bra :d Åt bara halva så den andra halvan tänkte jag äta ikväll. Dock dröjer det eftersom jag först och främst ska jobba till 18.30 och därefter ska till stallet. Siktar på att äta pizzan sisådär 21.30. Längtar redan! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 123
Senast: starcraft
·
Samhälle Efter att en kompis var med om en grej frågade jag chefen om hjärtstartare idag och det visade sig att det inte finns någon på mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 526
Senast: lingonben
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
397
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp