Hjärtstartare

Eller varför inte de äldre som bor på boendet?
Nånstans så förekom ett helkasst argument från en chef om att några på boendet kunde ha önskat att inte få HLR och därför skulle man inte ha hjärtstartare där.

Så om någon äldre medmänniska i ditt hus i bostadsrättsföreningen skulle ha registrerat önskemålet att inte få HLR så är det viktigt att det inte finns någon hjärtstartare för någon alls, så att inga misstag sker.

Ingen logik. Som sagt helkasst,
 
Vi har två stycken, en i receptionen och en utanför entrén som allmänheten också kan använda. Alla anställda går HLR-utbildning med jämna mellanrum och flera är med i sms-livräddare.

Jättekonstigt resonemang från din chef (tycker jag, som aldrig arbetat inom vården).
 
Vi har två i huset där jag jobbar och en i min brf:s tvättstuga. I stallet har jag inte riktigt koll, men vet att det ska finnas en där med.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 699
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 167
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp