Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på trädäcket vid poolen. Dock ska vi alldeles strax påbörja den mycket svettiga promenaden till hamnen.

20230624_105945.jpg
 
Kollar Lotta på Liseberg. Har precis ätit frukost, typ.
Frostar av frysfacket vilket innebär att kylen också är av så har bara två färdigrätter framme, hoppas de håller sig trots värmen.
Tänkte kolla om jag vann nåt på bingolotto igår men bankid har tekniska problem så det gick inte.
 
Kollar Lotta på Liseberg. Har precis ätit frukost, typ.
Frostar av frysfacket vilket innebär att kylen också är av så har bara två färdigrätter framme, hoppas de håller sig trots värmen.
Tänkte kolla om jag vann nåt på bingolotto igår men bankid har tekniska problem så det gick inte.
Det är nog ingen fara med maten.. in med den fort igen så..
 
Latar mig så det står härliga till. Sov till 10, åt sedan en mysig frukost med maken framför ett avsnitt av vår serie. Nu slötittar jag lite på förra helgens GCT-hoppning och njuter av att inte behöva göra någonting. Snart ska jag dock klä på mig något annat än pyjamas och gå ut och shoppa present till kvällens 60-årsfest. Jag vet redan att jag ska köpa en fin flaska bubbel från en av våra lokala vinbutiker, men jag tänkte kanske komplettera med en blomma eller något annat fint från alla trevliga småbutiker vi har här i krokarna. Alltid kul att stötta lokala, självständiga företag! :)
 
Jag har full upp med förberedelserna innan middagen här hemma och ssmbon har rastat snabeldrakarna och städat lite annat 😊. Köpte ju 1,5 kg färskpotatis i måndags redan och turligt nog var inte så många tvungna att kastas och jag lyckades spritsa grädden till tårtan trots värmen inne. Fick stå brevid bordsfläkten och så låta grädden vila i kylan innan jag tog ut tårtan för att lägga på jordgubbarna 😊.
Nu dags att lägga midsommarkransen med sill och potatis som jag testar för första gången 😁.
 
Jag vill pärla, men vet inte vad jag ska göra för nånting. Eller hur jag ska sitta. Måste sitta med benet upp för att inte bloda ner för mycket. I vanliga fall när jag pärlar sitter jag på golvet, det går ju inte nu. Sitta vid bordet går inte heller, får sitta på snedden och får ont i ryggen istället.

Löser det genom att gå tillbaka till min trogna stickning. Som jag börjar tröttna på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 116
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp