Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få ihop en present som inte var menat att ges idag. Alkoholfri dryck, godis i olika varianter, en egenodlad blomma i kruka hastigt omplanterad ej blommande, fånigt kort och till det kladdmuffins med grädde, jordgubbe och dumlechips (mint). Puh. Tur att min familj inte är det minsta snobbig:D
:heart
 
Vaknat ohemult tidigt så nu har jag städat badrum, dammat och plockat undan i hela lägenheten, sorterat tvätt och bokat tvättstugan i em, diskat, plockat ihop återvinningen, duschat och tvättat håret, ätit frukost och kollat buke.

Funderar på om det ska sys gardiner också under dagen. Planen är promenad till återvinningen, dammsugning, rensning av två lådor I frysen samt tvättstugan mixat med friidrotten.
 
Jag FÖRSOV mig idag! :arghh: För första gången någonsin på ett jobb (och gjort det vid ett (1) tillfälle när jag hade praktik en gång för ca 10 år sen)!
Pinsamt!
Jobbat kväll och varvade ner sakta och kom i säng sent o sov dåligt, men det brukar gå bra ändå, aldrig sovit förbi alarmet...

Usch. Men händer väl alla nångång o på jobbet var de mest oroliga om det hänt nåt... men pinsamt ändå.
 
Dåligt bild men blev lite gulligt iaf:D grädden var svår, hade lite panik med en stund i kylen på isklabb fixade det!
IMG_20230624_100333.jpg
 
Vaknade tidigt av huvudvärk. Känner min kropp sympati för alla som festat och vaknar med skallebank i dag tro? 🤔

Solen skiner, men jag står inne i vardagsrummet och slipar spackel :cautious: Å andra sidan gör sambon ett tråkigare jobb, han är i krypgrunden och borrar i berget för att fästa stolpskor så vi kan få upp två bärlinor till. De som byggde huset tyckte att man inte behöver ha rekommenderade avstånd mellan hela regelkonstruktionen som bär upp golvet, så nu förstärker vi så att golvet inte sviktar så förfärligt. :)
 
Jag sitter på balkongen och svettas. Känner mig så lyckligt lottad som har en lägenhet med morgon/förmiddagssol, för då kan man hänga på balkongen på eftermiddagen utan att dö av solsting.

Katten Juno har begått ett brott igen. Hon har ju den lilla ovanan att fiska ner mina virkade figurer från sina platser i bokhyllan. Utan någon som helst skam i kroppen gick hon under natten/morgonen på en stackars liten oskyldig bebis och petade hjärtlöst ner den på golvet. Hur lågt kan man sjunka, Juno? :mad:

IMG_20230624_110903.jpg


Disclaimer: inga bebisdrakar har kommit till fysisk skada under Junos lek.
 
Jag sitter på balkongen och svettas. Känner mig så lyckligt lottad som har en lägenhet med morgon/förmiddagssol, för då kan man hänga på balkongen på eftermiddagen utan att dö av solsting.

Katten Juno har begått ett brott igen. Hon har ju den lilla ovanan att fiska ner mina virkade figurer från sina platser i bokhyllan. Utan någon som helst skam i kroppen gick hon under natten/morgonen på en stackars liten oskyldig bebis och petade hjärtlöst ner den på golvet. Hur lågt kan man sjunka, Juno? :mad:

Visa bifogad fil 121982

Disclaimer: inga bebisdrakar har kommit till fysisk skada under Junos lek.
Men så söt!!!
 
Sitter här och försöker peta i mig lite musli och hunden är på ballen och spanar nyfiken vad grannarna håller på med mitt emot. Värsta spionjycken det där :D Undrar man vad som händer i hans område så är det honom man ska gå till med andra ord, han har koll på allt! :heart

Ska väl försöka äta lite åtminstone och sedan dags för lite städning, spionen tappar tussar här så kaaaanske är han inte så bra på att vara "spårlös" ändå! :D
 
Medan vi åt frukost ute fick ungkatten slippa selen och springa en stund lös. Det var ju inte jättelite heller i värmen utan han flämtade ju på rätt bra så selen fick åka på så han fick lugna ner sig lite...Men åh så kul att se dem busa tillsammans med jakt och hopp ute i åkern, älskade katter 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 119
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp