Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en annons om ett jobb som verkade helt fantastiskt kul, men i helt fel stad (en som jag inte ens vill flytta till). Företaget har dock kontor i Sthlm också, så jag var tvungen att skriva och fråga om de möjligtvis behöver någon på liknande tjänst här i krokarna framöver :p Det är lite fördelen med att ha deltidsjobb, det känns som att jag kan kika runt lite och kanske hitta något annat roligt också, utan att för den delen lämna något jag tycker om (för jag trivs verkligen superbra på nuvarande jobbet och vill absolut inte sluta där).
 
Har krupit ner i sängen efter en promenad hem i midsommarnatten. Har överdoserat sill och glass, jordgubbar och maränger.
Lite lullig men borde leva i mogon.
IMG_2674.jpeg
 
Muttrar över slyngelhund. Som ville gå ut på altanen. En altan jag trodde var säkrad. Men han rusade ut och trängde sig ut mellan två spjälor i räcket. Trodde det var för högt upp för att han skulle våga. Men icke.
Bara att hoppa i ett par sandaler och ge sig ut för att fånga.

Gick lätt, tack makterna.
Samma slyngel aka matteehjärtat, puss- och slickväckte mig inatt. Bara att ta på morgonrock och gå ut. Bägge toalettbestyren avklarades och vi gick in för att somna om.
 
Har känningar i magen/sidan/ländryggen igen..samma sida som igår, vilket känns "tryggt" (då vet jag åtminstone varför, tänker jag) men också inte bra (vill inte få sådär ont igen). Stoppat i mig en Alvedon - har annat på recept men inget apotek häromkring har öppet idag så det får vänta tills måndag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 488
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 413
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp