Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. I tisdags lånade jag ut ena kameran till partnern. Nu skulle jag använda den och upptäckte då att den vägrar fokusera. Vetesjutton vad han gjort. Tycker att jag kollat allt i hela kameran utan att hitta något konstigt. Gah!
Vet inte om det kanske hade fått sig en smäll eller något, men jag tog av objektivet, satte på det igen och vips blev det bra igen! Fördelen med allt det här är att när jag rotade runt i alla menyer så upptäckte jag en grej som jag tidigare funderat över. Räknar nu med ännu bättre bilder framöver 😁
 
Allt lider av torkan, trodde jag. Vissa insekter har det uppenbarligen toppen. De har lindat in ett träd i väv.
Svårt att se om det är al eller asp. De friska löven är så undangömda.
20230609_110613.jpg
 
Nyss bjudit takläggarna på nybryggt kaffe, frallor och skinka, grannen fick sig även en macka. :d
Kom hem från IKEA efter att ha gått bananas och köpt två paprika- och två tomatplantor fulla med frukter. De säljer ut dem för 59 kr/st, + 10 campanula och 12 grusnejlikor fick också följa med då de klöste sig fast i vagnen.

Grymt impad av takläggarna, de har själva lyft upp takpannorna som ska läggas, jag trodde man gjorde sånt med kranbil. 😳 Det går i en rasande fart, jag tror nästan de hinner klart halva taket idag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 935
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 348
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp