Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering om Norgeresan!

Berättade för kollegan att kompisen nu inte kunde åka. Då säger hon direkt att då bokar vi in en långhelg hon och jag i höst, att hon bjuder mig på flygresan för hon har så många bonuspoäng och eftersom jag är rädd så kommer det bli bra att vi flyger tillsammans.

”Det kanske blir bättre såhär? Då får du en personlig guide så ska jag visa dig *staden*!”

Hur gullig får man vara då?! 🥹❤️


Hör också mig själv säga ja till att flyga så får väl sälla mig till @Red_Chili s flygtråd nu 😱
 
Brukar det inte vara hägg som blir så spöklika?
Jo, min hägg som är uppstammad till ett träd ser nästan ut sådär nu. Jag ser fortfarande lite löv dock :p Det "roliga" är att spinnet inte går över på varken syrenhäcken (som häggen står i) eller päronträdet som står 3-4 meter ifrån, dom gnuggar ändå kronor med varandra O_o. Så det måste vara hägg som gäller tydligen.
 
Nu måste det regna snart 😕
Det är så torrt att tom insekterna blir slöa, hade en humla som kröp runt på köksbänken och en geting på golvet. Den orkade inte ens flyga upp på bänken stackaren. Lyckades fånga dem i en burk och släppa ut dem, försökte ge lite vatten men det gick sådär. Ska ställa ut ett fat med vatten istället
 
Nu måste det regna snart 😕
Det är så torrt att tom insekterna blir slöa, hade en humla som kröp runt på köksbänken och en geting på golvet. Den orkade inte ens flyga upp på bänken stackaren. Lyckades fånga dem i en burk och släppa ut dem, försökte ge lite vatten men det gick sådär. Ska ställa ut ett fat med vatten istället
Summa 0 millimeter regn i 10-dygnsprognosen här…
 
Varit och handlat vårlök :d tyvärr är de nya de säljer fruktansvärt små och taniga. Men jag har hopp om att de blir lite större igen nästa vecka eller så. Hittade faktiskt två som var hyfsat stora.

Nu ska jag laga revbensspjäll i ugn med körsbärstomater och vårlök.
 
Varit och handlat vårlök :d tyvärr är de nya de säljer fruktansvärt små och taniga. Men jag har hopp om att de blir lite större igen nästa vecka eller så. Hittade faktiskt två som var hyfsat stora.

Nu ska jag laga revbensspjäll i ugn med körsbärstomater och vårlök.
Jag tänker på en blomma när jag läser "vårlök", men det är förhoppningsvis inte dem du äter.... :nailbiting: :D
 
Jag tänker på en blomma när jag läser "vårlök", men det är förhoppningsvis inte dem du äter.... :nailbiting: :D

Nä det är sån här. Jag äter det som godis tillsammans med tomater, gärna körsbärstomater

1686323810511.png
 
Mina takläggare kommer även i morgon så jag har sagt att jag bjuder på lunch. Blir grillat, bjuder nog grannen med som hjälpt till med att köra bort gamla takpannor. Tror det blir en rabarberpaj till dessert. :up:

IMG_0593.jpeg


I morse låg inte en enda panna, nu är det nästan klart iaf på ena sidan. Nya stuprör på G. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 935
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 339
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp