Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
20200608_150021.jpg


Målade om våran grind och katten "hjälpte till"... 😑
 
Det här med att våra fönster ligger mot Norr Mälarstrand så det dundrar trafik hela dagarna, och en granne spelar "En säng av rosor" på högsta volym varje dag.. nu har jag också förstått att en annan granne är operasångerska.

#arbetsro
 
Ja, jag skrev i en annan tråd här om dagen att jag inte tar illa upp när någon säger "svenne" eftersom jag inte fattar var i kränkningen ligger. Men inser nu att "bristande civilkurage" absolut kan anses vara en "svennig" egenskap, exempelvis :D

Blev bara deppad när jag läste alla kommentarerna att om Murphy hade varit vit eller om han inte hade 'våldskapital' och kände killarna skulle han inte gjort det, helt utan källor naturligtvis. Men jag lovar att det kommer att sprida sig på sociala medier. Och till slut kommer det landa i att de var hans kompisar och han gick tillbaka och hjälpte dem att vandalisera och stjäla när han visste att ingen filmade eller att det inte var på riktigt utan bara fejk för kamerorna.
 
Blev bara deppad när jag läste alla kommentarerna att om Murphy hade varit vit eller om han inte hade 'våldskapital' och kände killarna skulle han inte gjort det, helt utan källor naturligtvis. Men jag lovar att det kommer att sprida sig på sociala medier. Och till slut kommer det landa i att de var hans kompisar och han gick tillbaka och hjälpte dem att vandalisera och stjäla när han visste att ingen filmade eller att det inte var på riktigt utan bara fejk för kamerorna.

Rasism i sin renaste form. Fel om man demonstrerar, fel om man inte gör någonting åt våldet och till och med fel om man gör någonting åt våldet. Det går helt enkelt inte att göra rätt som svart för dessa människor.
 
Varit iväg till en grannstad för att handla på deras Granngården. Plus en tur in på mataffären.
Hunden var deppad hela vägen och demonstrerade det väldigt högljutt. Jag älskar att köra bil. Han hatar att åka bil.

Nu är jag helt slut i huvudet och funderar på att ta en gubblur.
Gubblur :rofl:
 
Hemma efter en sann mardrömsutflykt. Jag hittar inte mitt SL kort så jag behövde köpa en biljett, Swish fungerade inte så jag fick hoppa av igen. Sedan fungerade Swish. Ziggzaggade runt vilket jag verkar vara den enda som gjorde. Funderade på att börja hosta rakt ut. Gick vilse inne på Clas Ohlson, som fö är som IKEA man går dit för att handla en sak och kommer ut med massa mer. Gick in på Indiska (ja, dumt av mig) för att handla en ljuslykta på rea. Sedan gick jag vilse inne på Willys. För att slutligen gå vilse inne i centrum och höll på att aldrig hitta ut.

Hör på tvärbanan några engelska turister som står tätt bredvid andra och förnöjt utbrister att 'it's so lovely here in Sweden' och höll på att köra mitt moppskaft i magen på dem. Nu tänker jag självkarantäna och bygga bokhyllor och inte träffa en enda människa.

Överväger att bli prepper och flyttar ut i skogen, men insåg efter en stund att myggor är värre än corona och dessutom vill jag inte riskera att en räv eller örn tar Megara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
36
· Visningar
1 396
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
110 792
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
5 507
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
22
· Visningar
639
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp