Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost innan jag ska till stallet. Jag är på sånt där omotiverat humör idag, känner inte alls för att varken åka till stallet eller göra allt annat jag ska göra idag :cautious: Helst skulle jag gå och lägga mig igen, lyssna på p3 dokumentär och sova minst till lunch, men jag tror varken hästar eller hundar skulle vara så glada åt det upplägget
 
Fy satan vilken natt. Drömt att pappa dog i en kaosartad situation och jag tittade på och gjorde inget för jag kunde inte röra mig. Direkt efter i drömmen var det som att jag tänkte att jag klarade mig utan pappa. Sen slog det mig att han var borta och att jag faktiskt behövde honom och fy fan.

Man kan säga att jag vaknade på fel sida i dag. :down:
 
Våra katter, hos pappa, är Ragdolls :)

Min bror tål som sagt katterna väldigt bra. Även om man hade kunnat önska att pappas tjej dammsög något oftare - som var pappas krav för att katterna skulle få flytta in.

@karamelldrottningen, ja men precis! Vi tänkte som sagt ta kontakt med någon uppfödare och säga att vi är väldigt intresserade. Och säga att vi gärna hälsar på först för att se om vi (mamma) tål katterna. Det kanske låter lite konstigt att fråga en sån grej, men vi känner ingen med varken Sibirisk katt eller Rex och vi tänker att det skadar ju inte att fråga :laugh:
Jag tänker att det är seriöst att fråga uppfödare. Det visar att ni inte vill köpa katt för att sedan riskera att behöva omplacera den.
 
Sitter på jobbet och har precis lyckats bekräfta att jag inte hade tänkt fel på en grej som dök upp i fredags eftermiddag (där implikationerna slog mig på kvällen). Jag hade gjort rätt när jag gjorde det grundläggande arbetet ca 5 månader sen. Skönt!

Annars så var jag nära att välta ett dokumentskåp över mitt bra ben vilket väl kanske hade varit mindre lyckat trots att jag sitter inom hoppa-på-ett-ben avstånd från en lättakut (och ett illvrål från trevliga sköterskor och läkare!).
 
Haha vilken morgon. Hade tääänkt gå upp tidigt meeen låg kvar o drog mig. Gick upp lite efter 9. Då såg jag ett välbekant ansikte i trädgården. En kollega från jobbet som skulle på turridning vid 10 (åh vilket härligt väder för det! ) men kört vilse här; hon hittar lite längre bort på vägen hon ska på
😜
. så hon kom på när hon såg huset att jaaa *fjordfrälst* bor ju här, jag ber om hjälp
🙂
. Tänkte att det går ju smidigare att lotsa henne dit hon hittar med bilen än o rabbla vägen ;P: Så fråga jag hur det är på jobbet...Jo som vanligt, alla e slutkörda och massa stress.....Låter ju inget vidare alls, se om jag får förlängd sjukskrivning...Och så blev jag nojig nu....Blev ju en snabb kram, corona..
Sen prat och saft hos grannen och lite valpgos, nu äter jag frukost och dricker kaffe haha.
 
Dommen om foten: kraftig inflammation i muskelfäste pga överansträngning. Ordenation vila och Ipren.
Läkaren var dock mer bekymrad över mitt hjärta (har ett litet blåsljud sen födseln) och skickade en remiss för UL. Känns sådär kul då pappa gick bort i hjärtinfarkt vid 68 års ålder. Bra att de kollar upp saker noggrannt men vist blir man lite orolig när de helt plötsligt ville detta.
 
Köpte sneakers för 8 lakan pga ville va lite cool och är även smygkär i den franska killen som jobbar i butiken 🙄 Min ömma moder anser att jag citat ”tappat det” 🤷🏼‍♀️ Hon bara hur gammal är sneakers-killen. Jag ba: ”Han är nog 18”.

Nu målar jag som en galning och dricker kaffe.
 
Köpte sneakers för 8 lakan pga ville va lite cool och är även smygkär i den franska killen som jobbar i butiken 🙄 Min ömma moder anser att jag citat ”tappat det” 🤷🏼‍♀️ Hon bara hur gammal är sneakers-killen. Jag ba: ”Han är nog 18”.

Nu målar jag som en galning och dricker kaffe.
Ha, skönt att höra. Jag har en gigantisk crush (vad heter det på svenska? ) på en 32- åring, jag fyllde 51 häromveckan :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 336
· Visningar
72 519
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 344
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp