Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker bil. Först tog från Uppsala till Tierp och sen bil tillbaka pga ett missförstånd. Sen bil till Eskilstuna och nu på g hem till byn. Blä. Blev tillfrågad om jag kunde köra samma runda imorgon men jag har som tur var inte tid, måste göra typ 10 veckors sommarkurser på 5 veckor och jag läser 150%. Båda är som tur är planerade så att det fungerar att läsa snabbare.
 
Sitter sista gången för terminen på ridskolan och myser. Bredvid mig betar drömhästen, han behöver öva på att äta gräs. Tyvärr blir det mulet och blåser i bland vilket gör att mys snarare blir plåga.

Men gör inget eftersom jag fick drömhästen nu sådär sista gången :love:
 
7C3110F0-AD4F-40B5-92B6-0DDC56E44DFA.jpeg
 
Har tryckt i mig 2 stora tallrikar med nässelsoppa och ägg. Jag ääälskar det! :heart
Tydligen gjorde vovvi också det. :laugh:
Ska göra mer imorgon och frysa in till då man inte kan hitta nässlor.
Tänkte också försöka göra syrensaft. Hoppas jag får tag i tillräckligt med blommor. Har varit sugen på syrensaft i flera år nu. 🤤
 
Skulle vilja ha en skrittmaskin alternativt ett band. Sen vill jag ha en ligghall. Behöver inte vara gigantisk.
Sen vill jag dra in mer el till ”festdelen” eller ja det som är tänkt att bli ett i framtiden. Och sedan lilla huset är inte färdigt för uthyrning ännu.
Skulle behöva massa pengar men måste snåla :arghh:
 
Blir påmind om varför jag inte har prydnadssaker... Jag hjälper morsan att städa lite i hemmet. Hon har prydnadssaker i bokhyllor och alltså, de där prylarna gör ju INGENTING annat än samlar damm :rage: Tavlor däremot, som man faktiskt kan ha någon glädje av, det har hon inga alls (för hon har inte hittat några hon gillar och kan inte få upp några utan hjälp, så hon letar inte heller). Helt hopplöst usel lägenhet ur städsynvinkel...
 
Blir påmind om varför jag inte har prydnadssaker... Jag hjälper morsan att städa lite i hemmet. Hon har prydnadssaker i bokhyllor och alltså, de där prylarna gör ju INGENTING annat än samlar damm :rage: Tavlor däremot, som man faktiskt kan ha någon glädje av, det har hon inga alls (för hon har inte hittat några hon gillar och kan inte få upp några utan hjälp, så hon letar inte heller). Helt hopplöst usel lägenhet ur städsynvinkel...
Har du inga prydnadssaker :eek:!!
 
Skulle behöva ha någon att bolla tankar med innan jag blir helt koko 🙃
Grejen är att det ofta blir som att jo men det låter jättebra. Ja jag håller med osv osv
Men alltså jag vill att de kommer med SINA tankar, SINA synpunkter.
Jag bits liksom inte om någon inte tycker som jag :p
 
Dagens kommentar: Du brukar inte klippa på alla ställen då? (Efter prat om gräsmattan och pekar)
Jag: jo fast det där är en rabatt.


.... säger kanske liiite om hur välvårdade rabatterna här är :rofl:

När jag och pappa tog en tur genom trädgården förut pekade jag ut en gräsyta som vi inte klippt och berättade att vi skulle se om det ville bli äng där. Sen kom vi till rabatten vid infarten och han bara "det här då, sk det också bli en sommaräng eller växer det faktiskt något här?"
 
Nu har det börjat igen. Pappas tjej tvingar med pappa in i deras sovrum varje kväll samtidigt som hon går och lägger sig. Och ensam lämnad är jag eftersom min bror har rum jämte dem så han hänger ändå där lite.

Sa till pappa idag att jag hatar alls här, utom katten A, pappa tycker att jag överreagerar. Han förstår inte alls varför jag är så irriterad på honom och hans tjej :meh:

Edit: och nu är det tydligen mitt fel att bebisen inte somnade kl 20 :cautious: Jag fattar verkligen inte vad jag gör för fel som gör att allt är mitt fel helt helt från det blå.
 
Var ute med hundarna, och katten följde med. Jag såg inte att han gick med över rälsen, men tydligen gjorde han det. Men jag vill inte att katterna går över rälsen, så jag selade av minsta hunden och selade katten. Det var inte uppskattat. Han sa mjau och la sig ner och jag ställde upp honom på tassarna igen, upprepade det några gånger. Efter ett tag gick han själv.

Vi gick på ett ställe där jag inte vill ha någon hund lös när jag går med alla, men Mini (den jag lånade selen av) fick gå lös, vilket gick bra. Träffade på en bil som nog undrade lite. Vet inte alls varför, det är väl fullt normalt att gå med sju hundar och en katt i sele? :confused::idea:

När vi sen skulle gå in ville inte katten det, men han blev indragen och uppburen ändå. Nu ligger han och sover, traumatiserad katt :laugh::heart
 
Okej. Nya bud i dårhuset!

Jag och min bror får inte fråga eller prata med pappas tjej för hon måste få lugn och ro och vila här hemma! Så nu ska vi vara tysta dygnet runt och inte prata med henne så att hon får vila.

Alltså, döda mig :banghead:

Bonusmamma uthyres! Någon som vill hyra fram tills på fredag? Hon är väldigt billigt :meh: Fritt fram för avhämtning! :laugh: :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 461
· Visningar
78 843
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 535
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp