Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Resten av eftermiddagen blev blandad kompott. Gick över till FabrorGunnar med en påse lussekatter eftersom han äår så snäll och fixar min bevattning varje år. Jag inte ens ber om det. Det bara händer. Plötsligt är pumpen ikopplad och på hästen hinner jag itne ens tänka tanken at tjag ska koppla ur den innan han har smugit förbi och fixat det.

Han höll på med kaffebryggaren och bad mig komma in. Vi språkade en stund och så kom nästa granne. Med whisky.

Väl hemma igen ringer avkomman med en bil som lät konstigt. Hen svängde hit och vill kollade allt vi begep oss på. Sedan vinkade jag av och hen lovade att höra av sig när hen nått målet. Flera timmars körning.
 
Insåg just att det är måndag och att stora barnets betyg borde ligga i brevlådan. Och det gjorde det!

Jag är så otroligt stolt över honom. Han har på den här terminen höjt sig i sju(!) ämnen och har inget av de fyra F kvar som han hade förra terminen. Han har dessutom minskat sin ogiltiga frånvaro från 36h till en ynka timma.

Det är inte mer än ett år sedan han var en hemmasittare pga social fobi och att han inte hade tillräckliga verktyg att hantera sin asperger. Nu är han ute med kompisar på helger och kvällar och han gör saker. Hans utveckling är den finaste julklappen en mamma kan få.

Känner mig både lipig och stolt just nu 😭😍
 
Har avverkat pappabaddagen på badhuset.
Dagen före julafton verkar det bara tradition i vår bygd att far i huset tar med barnen till simhallen så mor får städa och julstöka ifred.
Damernas dusch var som vanligt ekande tom. :D

Fortsatte till Wilys för att handla och fick en frågande blilck från en bekant.-varför handlar du idag när alla andra handlar. Berättade om badet. Hon kontrade med att många kvinnor handlade mat dagen före också. Eller skickade sina respektive till affären med inköpslista.
De stackars männen står där med listan och terroriserar sedan personalen -det står rödbetssallad. Vilken storlek och vilket fabrikat ska jag ta?

Tja - hur ska personalen veta det....
På ica för några år sen hörde jag en man sucka till frun; "jaha, ska jag hämta något mer som inte finns?" 😁
 
Vi har som tradition att doppa i grytan med tunnbrod till Lunch pa julafton. Da det inte finns tunnbrod har har jag kopt Judiskt Matzo brod som inte ar lika gott, men fungerar aldeles utmarkt anda. I ar har jag sokt i precis alla butiker i var stad och aven i en grannstad utan att hitta det. :cautious: I dag gick jag in i en liten (dyr!) butik i en annan grannstad och dar fanns det Matzo. :D Nu ar vi klara med all mat och det ar bara att borja ata. :p
 
Pysslar lite långsamt med målet att huset ska vara städat innan jag lägger mig. Måste nog öka farten lite.
 
Jag avskyr dem.

Jag med men jag vågar inte säga det högt :o

Vägrar att fira jul med folk som har barn. :) Eller ens tid med folk om det inte är barnfritt. Jag klarar verkligen inte av det, mår sjukt dåligt.

Ja, jag undviker barn så långt jag kan. Men jag lovade maken... Vi har inte firat med hans familj på fyra år så jag lovade att ställa upp.

En stor anledning till att jag inte har några vänner längre är barn. Antingen att de skaffat egna eller fått bonusar. De vill inte längre umgås utan barn och jag vill inte umgås med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp