Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan helt däst av middagen. Spelar bingo, och lyckades vinna en ny lott :meh: Hade föredragit en resa eller en bil i stället;)
 
Värst vad alla har städat idag O_o

Själv har jag tittat på en skinka i ugnen... jo, vovvarna har fått sitt också och småpippina - men sen har vi bara softat in julen :angel:

Jag borde gå och provsmaka en skinkmacka men jag är fortfarande mätt efter middagen, som bestod i att tjuvstarta julen med makens tjocka-revbens-gryta :d
Han började med den igår, så ni kan ju tänka er vad smaskens den var idag :love:
 
Värst vad alla har städat idag O_o

Själv har jag tittat på en skinka i ugnen... jo, vovvarna har fått sitt också och småpippina - men sen har vi bara softat in julen :angel:

Jag borde gå och provsmaka en skinkmacka men jag är fortfarande mätt efter middagen, som bestod i att tjuvstarta julen med makens tjocka-revbens-gryta :d
Han började med den igår, så ni kan ju tänka er vad smaskens den var idag :love:
Revbensgryta? Vill han dela med sig av receptet?
 
Somnade tillsammans med katten. Jag borde verkligen städa (läs röja) hemma, men dråsade ner i sängen istället på vad som var tänkt att sluta ögonen i fem minuter.

Och var är min mobil?
 
Borde sova, börjar jobba kl 7 så skulle behövt det för länge sedan eg men nej. Klarvaken såklart och hade det inte varit för att det är jul och helt omöjligt att få tag i folk, så vete fasen om jag inte hade sjukskrivit mig i morgon.
 
Hade rätt. :angel: :rofl:
 

Bifogade filer

  • 772C2FAB-6B23-4ADB-859F-B6BE92662D1F.jpeg
    772C2FAB-6B23-4ADB-859F-B6BE92662D1F.jpeg
    175,9 KB · Visningar: 62
I dag har vi kopt en ny artificial julgran. Den gamla fick vi for nastan 40 ar sedan nar vi flyttat till Saudi Arabia, (dar julgranar var olagliga da) har nu tjanat oss troget i manga ar, men ska nu pensioneras. Vi fick det av en Amerikansk familj som skulle flytta hem och som bara ville hitta ett gott hem for sin julgran (en modell som kostade flera hundra dollar och som var det finaste vi nagonsin sett) och som har sett vara barn vaxa upp. Tala om nostalgi, jag saknar den redan.
Det nya kostade $500, men sa har nara jul var det 50% av. :cool:

Nu ar huset stadat, i ar firar vi pa juldagen (halva familjen ar upptagna pa julafton, de andra ar sjuka) men Maken och jag startar redan i morgon. :D
 
Åh, en till... ja blä. Grymt tur man inte jobbar tidigt iaf! Hoppas du inte heller?
Nä, ledig, tack och lov! Jobbar du i morgon?

Jag har faktiskt en ny sorts sömnpiller jag skulle kunna ta (eller en gammal sort men lägre styrka) - men jag får på riktigt inte upp burken! Helt sinnessjukt svårt. Tryck och vrid står det, och jag trycker och vrider men inte fan öppnas burkjäveln för det. 😡🤷🏽‍♀️
 
Nä, ledig, tack och lov! Jobbar du i morgon?

Jag har faktiskt en ny sorts sömnpiller jag skulle kunna ta (eller en gammal sort men lägre styrka) - men jag får på riktigt inte upp burken! Helt sinnessjukt svårt. Tryck och vrid står det, och jag trycker och vrider men inte fan öppnas burkjäveln för det. 😡🤷🏽‍♀️

Skönt! Jag är också ledig :). Fast vill inte vara jättetrött ändå :/ men men...

Men nä?! Åh, så frustrerande!! Skitburk.
 
Skönt! Jag är också ledig :). Fast vill inte vara jättetrött ändå :/ men men...

Men nä?! Åh, så frustrerande!! Skitburk.
Jag försöker trösta mig med att jag ändå bara ska träffa min moster och min dementa mamma i morgon, så det gör inget om jag ser halvdöd ut. 😁

Kollar på Michael McIntyre på YouTube. Tips om du behöver ett skratt!
 
Jag försöker trösta mig med att jag ändå bara ska träffa min moster och min dementa mamma i morgon, så det gör inget om jag ser halvdöd ut. 😁

Kollar på Michael McIntyre på YouTube. Tips om du behöver ett skratt!

Haha :p. Nä jag har heller inga som helst utseendekrav på mig, först lunch med pappa och sen vidare till mamma plus sambo "bara". :)

Tack för tips! Men ska göra ett nytt försök att sova nu... hoppas vi lyckas få lite sömn båda två! Godnatt! 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp