Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick Askungenvibbar här hemma. Jag sitter här i sambons luvtröja, raggsockor, osminkad, hår som ett penntroll och äter äggmacka. Men "vad är väl en bal på slottet? Säkert uuurtråkig och.."
👠👗 vs 👩‍🌾
:laugh:

Åh herregud vilken afton! Det bästa var det vilda cembalo-performancet på slottsteatern.
Rysningar!!!!!
Har lagt ut på stories men det kördes alltså detta stycke live på cembalo medan de visades en modern tappning av 1700-tals kläder. Med 1700-tals scen- effekter!



Sen blev det mingel, snittar och champagne i teatern med barockorkester.
Bästa var också att man fick gå backstage och kolla!

7196E7CD-2B66-4C4C-AB37-D46EA4D71154.jpeg
 
Polisanmälan kommer självklart ske men ändå. Riktigt surt och en riktigt härva av vattniga bortförklaringar.
Jag tänkte att polisen är nog proffsen som kan luska ut härvan och veta vem som tagit sakerna. Om det är så enkelt som att din vän har rätt i vilka det är så blir de nog lite spaka av att få prata med polisen. Förhoppningsvis.
Och då borde det inte dröja innan din vän får tillbaka sina saker :up:
 
Var hos synpedagogen idag för att prova ut ett nytt par glasögon. Vi har ju diskuterat mycket om problemet med att just läsa/datorn och att jag sitter och spänner ögonen hela tiden vilket resulterar i konstant huvudvärk och lika konstant intagande av ipren/panadol. Nåja, nya glasögon på näsan och jag fick lite panik! Tittade och allt var bara sudd. Tills synpedagogen tålmodigt påpekade att glasen var till för att läsa på nära håll, tintade för att motverka min ljusöverkänslighet och samtidigt starka så jag kan läsa normalt. Och wow! De fungerar! Jag kommer nog inte använda dem hela tiden, ffa vid datorn, men böcker! Dokument!! :banana: Mina 14 Ivar bokhyllor kan än en gång komma till användning.

Mindre roligt, vi har bokat flera besök i Oktober för att jobba med andra aspekter av hela soppan. De vill att jag ska överväga käpp, jag har sagt benhårt nej, men ok, vi kan träffas och de kan visa mig det. Vore skönt iofs att inte trilla över trottoarkanter, trösklar och trappsteg, gå in i folk och trampa dem på tårna. Vore även trevligt att sluta behöva gå till VC (blivit tvingad några gånger, bleh) utan att få varliga frågor om hemförhållanden och att de har sekretess och jag hör mig själv förklara alldeles för mycket att jag trillade på trottoaren och dråsade nerför stegen.
Det är endast för dina behov, om du märker att en käpp inte hjälper dig i vardagen så behöver du inte använda den om du inte vill.
Om du istället märker att den kan hjälpa dig, överväg hur mycket det underlättar innan du bestämmer dig.

Du vet säkert detta men jag ville bara påminna dig om att det är helt på dina villkor :heart
 
Åh herregud vilken afton! Det bästa var det vilda cembalo-performancet på slottsteatern.
Rysningar!!!!!
Har lagt ut på stories men det kördes alltså detta stycke live på cembalo medan de visades en modern tappning av 1700-tals kläder. Med 1700-tals scen- effekter!



Sen blev det mingel, snittar och champagne i teatern med barockorkester.
Bästa var också att man fick gå backstage och kolla!

Visa bifogad fil 57371
Vad coolt det låter! Hade gärna sett bilder på de andra kläderna också :up:
 
Åh herregud vilken afton! Det bästa var det vilda cembalo-performancet på slottsteatern.
Rysningar!!!!!
Har lagt ut på stories men det kördes alltså detta stycke live på cembalo medan de visades en modern tappning av 1700-tals kläder. Med 1700-tals scen- effekter!



Sen blev det mingel, snittar och champagne i teatern med barockorkester.
Bästa var också att man fick gå backstage och kolla!

Visa bifogad fil 57371
Ja, jag såg det. Såg asballt och mkt annorlunda ut!

Själv har jag bokfört, badat lerig hund och ätit fiskbullar. Jorasåatteeeeh!
Har också inlett operation storstädning. Men jaaa ä ente bitter! :up:
 
Haha! Åh ❤ Men lugn ba lugn imorn är jag tillbaks till mitt normala sunkiga leverne ;)

Skönt det. Man vill ju inte att någon annan ska ha det bra liksom.. :laugh:
Förutom att jag innerligt vill resa till värmen iom att jag drabbats av jävlahöstjävel så är läget ändå ok är i ler- och räkne-land.
Jag har glass och cava. Vad mer behöver man? 🤷‍♀️
Förutom typ 3 månader i en solstol vid varmt hav..
 
Kastar snart in handduken och vägrar lämna sängen. Var tvungen att jobba i plocklagret igen och mina knän är totalpaj. Inget hjälper mot smärtan. Jag har en ortopedtid den 1 oktober. Dottern har erbjudit sig att fixa en tid direkt där hon jobbar men då måste jag åka in till stan och jag orkar inte. Smärta och en massa annat som ligger och skaver tar för mycket på orken. Jag undrar varför jag ens kämpar. Hade det gått att bo hos mamma så hade jag nog gett upp här och flyttat dit. Finns inget här som gör att jag vill bo kvar.
 
Var hos synpedagogen idag för att prova ut ett nytt par glasögon. Vi har ju diskuterat mycket om problemet med att just läsa/datorn och att jag sitter och spänner ögonen hela tiden vilket resulterar i konstant huvudvärk och lika konstant intagande av ipren/panadol. Nåja, nya glasögon på näsan och jag fick lite panik! Tittade och allt var bara sudd. Tills synpedagogen tålmodigt påpekade att glasen var till för att läsa på nära håll, tintade för att motverka min ljusöverkänslighet och samtidigt starka så jag kan läsa normalt. Och wow! De fungerar! Jag kommer nog inte använda dem hela tiden, ffa vid datorn, men böcker! Dokument!! :banana: Mina 14 Ivar bokhyllor kan än en gång komma till användning.

Mindre roligt, vi har bokat flera besök i Oktober för att jobba med andra aspekter av hela soppan. De vill att jag ska överväga käpp, jag har sagt benhårt nej, men ok, vi kan träffas och de kan visa mig det. Vore skönt iofs att inte trilla över trottoarkanter, trösklar och trappsteg, gå in i folk och trampa dem på tårna. Vore även trevligt att sluta behöva gå till VC (blivit tvingad några gånger, bleh) utan att få varliga frågor om hemförhållanden och att de har sekretess och jag hör mig själv förklara alldeles för mycket att jag trillade på trottoaren och dråsade nerför stegen.
Är det något speciellt som gör att du vägrar vit käpp?

Min mor har vit käpp nu, något hon först vägrade(!) eftersom hon skämdes så mycket. Hon tänkte att folk på stan skulle stirra, att det skulle pratas om henne, att allt skulle bli jättekonstigt osv. Till sist lyckades jag övertala henne att testa i alla fall, just för att det kändes läskigt när hon gång på gång trillade över trottoarkanter (ibland med benbrott som följd). Att hon en gång trillade över en kajkant och var nära på att drunkna mitt inne i sthlm gjorde nog sitt till för att hon skulle våga använda käpp också...

Det hela resulterade i att hon även blev medlem i synskadades riksförbund, aktiva synskadade och ytterligare någon förening. Det gav henne en enorm självförtroendeboost att träffa andra med nedsatt syn och hennes bekantskapskrets växte något enormt! Hon började våga göra saker igen, kom ut på så mycket äventyr och roligheter att jag helt tappat räkningen på allt. Tillsammans med föreningarna har hon dels fått tillbaka sin frihet, men också upptäckt många nya roliga saker. De har pubkvällar, åker på resor tillsammans (inte i år dock av förklarliga skäl), tränar och går kurser i allt möjligt.

Och den vita käppen? Tja, hon upptäckte att det var jätteskönt när folk på stan plötsligt började hålla avstånd så att hon slapp krocka in i dem, upptäckte att busschaufförerna kom närmare trottoarkanten samt väntade med att köra tills hon verkligen satt sig ner och trottoarkanterna blev inte längre lika skrämmande.
 
Nu har svärmor somnat in för gott. 😔 Det hade varit lugnt och stilla så det känns skönt. Nu ska vi bara försöka planera en begravning med gigantisk släkt, coronasäkert 🙈 Det är många som vill ta ett avsked så det är svårt att begränsa.
 
Idag är det Sthlm som gäller. Bo, plugga, frissa. Och äta, men var?

Först dock få iväg barnet till förskolan, han sover så jag ska nog duscha!
 
Jag tänkte att polisen är nog proffsen som kan luska ut härvan och veta vem som tagit sakerna. Om det är så enkelt som att din vän har rätt i vilka det är så blir de nog lite spaka av att få prata med polisen. Förhoppningsvis.
Och då borde det inte dröja innan din vän får tillbaka sina saker :up:

Njae spaka av polisen lär de inte bli tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 454
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 622
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 601
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hudvårdstråden 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp