Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har over 500,000 manniskor evakuerats i Oregon som har en folkmangd pa 5 millioner. En hel stad har evakuerats/brunnit upp och 14 manniskor har dott i brander, bara har i Oregon, och 33 efter hela kusten. Just nu har vi 41,000 brander har pa vastkusten.


I gar skulle det regna, men inget regn alls. :( De narmaste dagarna kan vi fa haftiga ovader med allt fran mycket blixtar till tornados ... vi hoppas att det kommer regn ocksa. Dock forvantar vi oss en hel del "flash floods" nar regnet kommer da marken ar sa oerhort torr nu att det bara rinner av i var bergiga terrang.
Hela vastkusten ar alltsa (som man sager har) "mellan en sten och ett hart stalle".
 
Dottern hade med sig en ridkunnig kompis till stallet idag. Det krockade dock med att det var träning i paddocken så det fick bli uteritt.
Kompisen fick den snällaste ponnyn och dottern fick sitta på den iofs snälla men lite studsigare ponnyn :p
Förutom att den studsigare ponnyn studsade och gnäggade lite när vi gick förbi hästhagar så gick det bra. Det är inte alltid så lätt att vara hingst när damer flirtar med en :D
 
Grekiska kyckling tacos med morot tzatzikki
Det är sting i tzatzikkin...
20200917_173320.jpg
 
Nu har over 500,000 manniskor evakuerats i Oregon som har en folkmangd pa 5 millioner. En hel stad har evakuerats/brunnit upp och 14 manniskor har dott i brander, bara har i Oregon, och 33 efter hela kusten. Just nu har vi 41,000 brander har pa vastkusten.


I gar skulle det regna, men inget regn alls. :( De narmaste dagarna kan vi fa haftiga ovader med allt fran mycket blixtar till tornados ... vi hoppas att det kommer regn ocksa. Dock forvantar vi oss en hel del "flash floods" nar regnet kommer da marken ar sa oerhort torr nu att det bara rinner av i var bergiga terrang.
Hela vastkusten ar alltsa (som man sager har) "mellan en sten och ett hart stalle".

Bor ni så att ni är i farozonen?
Hemskt oavsett! Så hemskt med alla drabbade! :(
 
Fick precis reda på att en vän blivit bestulen

Han hyr en garageplats. Tydligen är det en annan som hyr hela garaget och i sin tur hyr ut platser.
Min vän är den enda för närvarande som hyr där. (Varit fler tidigare)
När han kommer dit så ser han att hans verktygsvagn är öppnad, lite tommare på hans hyllor samt att hans åkergräsklippare är borta.
De som äger huset/garaget säger att de inte längre äger garaget utan i sin tur hyr och sen i sin tur hyr ut och nu säger att de har ingen aning om vad som kan ha hänt utan måste ha varit tidigare hyresgäster som inte returnerat nycklarna.... Nycklar som de som bor i huset har köpt in när de fortfarande ägde stället.
Min vän är övertygad om att det är de som bor där som tagit grejerna.

Hur i helskotta går han tillväga nu. 😔
 
En fördel med hur jag bor nu är att jag snabbt vant mig vid att bo utan grannar vägg i vägg, lite för snabbt :angel: (dvs jag kan ha högt ljud på till sent på kvällen.)
Kollade just in lite lägenheter och jag kände lite grann att jag skulle vilja ha ett litet hus men utan någon gräsplätta :angel:
Eller bara asfalt :cool:


:p
 
Fick precis reda på att en vän blivit bestulen

Han hyr en garageplats. Tydligen är det en annan som hyr hela garaget och i sin tur hyr ut platser.
Min vän är den enda för närvarande som hyr där. (Varit fler tidigare)
När han kommer dit så ser han att hans verktygsvagn är öppnad, lite tommare på hans hyllor samt att hans åkergräsklippare är borta.
De som äger huset/garaget säger att de inte längre äger garaget utan i sin tur hyr och sen i sin tur hyr ut och nu säger att de har ingen aning om vad som kan ha hänt utan måste ha varit tidigare hyresgäster som inte returnerat nycklarna.... Nycklar som de som bor i huset har köpt in när de fortfarande ägde stället.
Min vän är övertygad om att det är de som bor där som tagit grejerna.

Hur i helskotta går han tillväga nu. 😔
Polisanmälan?
 
Fick precis reda på att en vän blivit bestulen

Han hyr en garageplats. Tydligen är det en annan som hyr hela garaget och i sin tur hyr ut platser.
Min vän är den enda för närvarande som hyr där. (Varit fler tidigare)
När han kommer dit så ser han att hans verktygsvagn är öppnad, lite tommare på hans hyllor samt att hans åkergräsklippare är borta.
De som äger huset/garaget säger att de inte längre äger garaget utan i sin tur hyr och sen i sin tur hyr ut och nu säger att de har ingen aning om vad som kan ha hänt utan måste ha varit tidigare hyresgäster som inte returnerat nycklarna.... Nycklar som de som bor i huset har köpt in när de fortfarande ägde stället.
Min vän är övertygad om att det är de som bor där som tagit grejerna.

Hur i helskotta går han tillväga nu. 😔
HUR det gått till är i detta läget väl sekundärt.

Första åtgärden är polisanmälan. Behövs för att försäkringsbolaget ska ta sig an det.
 
Har ju anmält mej och pållan till p&j på söndag. Eftersom det är nästan precis ett år sedan vi var ute eller ens hoppat just oxer och bana så nöjer vi oss med lätta 50 cm; vi ska ju ha roligt! 🙂. Kom på den smarta idén att hoppa ett fåtal språng idag och en minibana och jodå; det kändes faktiskt bra, var såå roligt och det tyckte pållan med som skrittade fram med en extra växel när hon såg hindren 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 882
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 756
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 199
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Akvarietråden IV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp