Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite piggare idag. Somnade tidigare igår och har fått sova riktigt bra. Har daghunden här idag så jag funderar på att ta med hundarna och min skadade häst (vet inte om jag kan kalla honom skadad längre men..) på en promenad på lunchen. Jag och äldsta dottern bestämde att vi ska ut med de andra två hästarna ikväll. Hon rider islandshästen och jag kör shettisen :)
 
Idag har jag läkartid. Egentligen skulle jag vilja ta "allt" med sköterskan först och inte läkaren. Han är väl bra han också men lite svår att prata med liksom.
Hursomhelst så funderar jag på om jag ska försöka få fram iallafall en del av det jobbiga. Men jag vet inte om jag kan/vågar/klarar det. Skulle behöva typ ett manus med exakt hur jag ska säga för att få det sagt :crazy:
Fast egentligen just nu så vill jag mest bara ha nån sorts pepp så jag faktiskt klarar det.
Skickar lite pepp och håller tummarna att du vågar dela med dig av det jobbiga med läkaren :heart

Jag har nästan alltid nedskrivet ett väldigt exakt manus på mobilen när jag ska ha läkarmöte. Glömmer bort precis allt jag skulle säga annars och säger ingenting vettigt...
Det är aldrig någon som har sagt något negativt om det :)
 
Nä, det gick inte alls det där :(
Hade skrivit upp vad jag ville få sagt till läkaren och sa ganska direkt två saker, två av de största problemen. Det blev sen mycket fokus på den ena saken (den som inte är så jobbig att prata om) och inget alls om den andra saken (som är jobbig att prata om). Läkaren sa eller frågade ingenting om den andra, "svårare", saken. Sen blev det mer generellt prat och sen när besöket började vara slut frågade läkaren om det var nåt mer, och då hade liksom all motivation och all ork/allt mod redan försvunnit så jag sa nej :cautious:
 
Våra marsvin kräver nåt av mig varje gång jag visar mig 😂 Och dom är ju så underbara så jag är en duktig slav :angel:
Det gör mina också. Speciellt en av dem, som har utsikt över hallen från sin låda, påkallar envist uppmärksamhet (godis) varje gång någon går i ytterdörren eller ska besöka toaletten.

Får väl tillägga att han har en kompis i samma låda, så han bor inte ensam, men kompisen är inte alls lika hysteriskt observant.
 
Det gör mina också. Speciellt en av dem, som har utsikt över hallen från sin låda, påkallar envist uppmärksamhet (godis) varje gång någon går i ytterdörren eller ska besöka toaletten.

Får väl tillägga att han har en kompis i samma låda, så han bor inte ensam, men kompisen är inte alls lika hysteriskt observant.

Ja våra har bra uppsikt också då dom bor precis innanför dörren i rummet bredvid hallen och man går många ggr genom hallen på en dag 😅 Dom börjar så fort dom hör att jag går upp på morgonen, varje gång någon kommer utifrån osv.
 
Nä, det gick inte alls det där :(
Hade skrivit upp vad jag ville få sagt till läkaren och sa ganska direkt två saker, två av de största problemen. Det blev sen mycket fokus på den ena saken (den som inte är så jobbig att prata om) och inget alls om den andra saken (som är jobbig att prata om). Läkaren sa eller frågade ingenting om den andra, "svårare", saken. Sen blev det mer generellt prat och sen när besöket började vara slut frågade läkaren om det var nåt mer, och då hade liksom all motivation och all ork/allt mod redan försvunnit så jag sa nej :cautious:
Vad jobbigt. Förstår att du tappade like ork och mod till slut.
Tycker ändå att du ska ge dig en klapp på axeln för att du gick dit med din lista och berättade om två saker. :heart
 
"Ledig" dag idag. Har dock både svarat på jobbmail och det har ringt i telefon flera gånger. (Kollega har behövt ta ut lite extra välbehövd ledigt så jag hoppar in lite extra på hens område.) Jag gör det samma om några veckor och tar ut min extra(över)tid som hopat ihop sig.

Nu ska jag sätta mig vid andra datorn och försöka spela lite spel, i väntan på återkoppling via mailen.
 
Nä, det gick inte alls det där :(
Hade skrivit upp vad jag ville få sagt till läkaren och sa ganska direkt två saker, två av de största problemen. Det blev sen mycket fokus på den ena saken (den som inte är så jobbig att prata om) och inget alls om den andra saken (som är jobbig att prata om). Läkaren sa eller frågade ingenting om den andra, "svårare", saken. Sen blev det mer generellt prat och sen när besöket började vara slut frågade läkaren om det var nåt mer, och då hade liksom all motivation och all ork/allt mod redan försvunnit så jag sa nej :cautious:
Prova nästa gång att ge honom listan så får han läsa igenom det du vill få sagt, lättare för dig att få fram allt.
 
Jag sitter och googlar, med varierande framgång, hur det känns om man skadat/brutit nedersta revbenet. Allt jag hittar verkar referera mer till de andra lite coolare revbenen som sitter över hela bröstkorgen. Men jag har ju ont i det pyttelilla längst ner liksom :cautious:

Egentligen ska jag plugga men revbenet distraherar mig!
 
Hemma sjuk. Datorn är dock med så jag kan jobba lite lätt så inte allt ramlar över mig när jag kommer till jobbet.

Ostbågar till lunch för det är vad jag orkar laga.

Ska straxs ta mig ut en sväng med hundarna. Tänkte åka till båtgården och lalla runt lite. Man kan ju tycka att de borde vara trötta då min mamma var så snäll och tog dem på en cykeltur imorses men ack så fel det var. De känns som bilar de laddar batterierna i rörelse för när de kom hem så for de högt och lågt med krig om en leksak och självklart måste ju jag vara med i deras lek.

Så om e3n timme blir det promenad med huvudträning i staden. Långt från folk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 073
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 464
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 065
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 299
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp