Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute pa landet och kort skolbuss idag. Det formligen vimlar av kaniner, ekorrar, och vilda kalkon familjer. Det blir manga nya kluckeri-kluckare till jaktsasongen i var.
Tursamt nog har vi inte sett nagra radjur eller elk (kronhjort) efter vagen. Formodligen for att det ar jaktsasong pa radjur och elk med pil och bage ... de ar duktiga pa att gomma sig under jakt sasongen.:p

Jag kor pa sma grusvagar dar jag maste vanda bussen (14 meter lang med 5 meter overhang bakom bakhjulen. Overhanget dar bak petar ut motsatt hallet man svanger till nar man kor ...) genom att backa in pa sma infarter eller i vissa fall sma korsvagar. Tur det inte ar morkt annu ... nar morkret kommer raknar jag med att vara tillbaka i sta'n och kora dar man inte far backa hur som helst och dar det finns gatlysen.:sneaky:
Jakt med pil och båge låter verkligen så grymt.... Är det vanligt där?
 
Surar över att jag har känningar i halsen, jag har inte tid med det. I morgon är det betygskonferans som jag verkligen behöver vara med på, men det löser sig väl med digitalt möte men vi skulle käka tårta. 😫
I helgen ska/Skulle makens kompanjoner komma på kräftskiva och på söndag ska vi tömma svärmors rum. 😔 jag har inte tid att vara sjuk. 😡
 
Idag har jag läkartid. Egentligen skulle jag vilja ta "allt" med sköterskan först och inte läkaren. Han är väl bra han också men lite svår att prata med liksom.
Hursomhelst så funderar jag på om jag ska försöka få fram iallafall en del av det jobbiga. Men jag vet inte om jag kan/vågar/klarar det. Skulle behöva typ ett manus med exakt hur jag ska säga för att få det sagt :crazy:
Fast egentligen just nu så vill jag mest bara ha nån sorts pepp så jag faktiskt klarar det.
 
Idag har jag läkartid. Egentligen skulle jag vilja ta "allt" med sköterskan först och inte läkaren. Han är väl bra han också men lite svår att prata med liksom.
Hursomhelst så funderar jag på om jag ska försöka få fram iallafall en del av det jobbiga. Men jag vet inte om jag kan/vågar/klarar det. Skulle behöva typ ett manus med exakt hur jag ska säga för att få det sagt :crazy:
Fast egentligen just nu så vill jag mest bara ha nån sorts pepp så jag faktiskt klarar det.
❤ ha allt du vill säga nedskrivet, det är de vana vid och rekommenderar just för att det är stressande att träffa läkare. Var ärlig med hur du känner och mår!
 
Vaknat, druckit en jordnötssmörsmoothie och espresso till frukost. Snart dags för en promenad till jobbet med podd i öronen! Har sååååå mycket att hinna med idag på jobbet men sitter kvar några minuter till i morgonrock och klappar på hunden och lyssnar på rusningstrafiken som dragit igång nere på Norr Mälarstrand.
 
Dricker kaffe. Idag, när jag inte ska någonstans, är jag väldigt mycket piggare.

Alla marsvinen har fått frukostgrönsaker. Det är lika roligt att se deras entusiasm varenda morgon. När jag säger "godmorgon" så kommer de springande mot mig, i full fart. De älskar verkligen sina grönsaker.
 
Jakt med pil och båge låter verkligen så grymt.... Är det vanligt där?

Det är inte värre än en kula... moderna pilbågar är inte som de antika. Jag har vänner som åker till Kanada för att jaga med pilbåge och de är ansvarsfulla, etiska jägare. De skulle inte hålla på med något som gör att djuret lider.

Edit: Jag har testat att skjuta med en compoundbåge... de är kraftfulla så det blir en ordentlig anslagsenergi.
 
Det är inte värre än en kula... moderna pilbågar är inte som de antika. Jag har vänner som åker till Kanada för att jaga med pilbåge och de är ansvarsfulla, etiska jägare. De skulle inte hålla på med något som gör att djuret lider.

Edit: Jag har testat att skjuta med en compoundbåge... de är kraftfulla så det blir en ordentlig anslagsenergi.
Förstod ju att de är lite modernare men inte att de motsvarade kula. Lärt mig nåt nytt idag med :).
 
Dricker kaffe. Idag, när jag inte ska någonstans, är jag väldigt mycket piggare.

Alla marsvinen har fått frukostgrönsaker. Det är lika roligt att se deras entusiasm varenda morgon. När jag säger "godmorgon" så kommer de springande mot mig, i full fart. De älskar verkligen sina grönsaker.
Mammas ena brukar frenetiskt slita i gallret varje morgon - ge mig frukost nu!!
 
När jag gick ner till vardagsrummet möttes jag av morgonmys med Grease och jordgubbskräm :D

IMG_20200923_080223.jpg
 
Jag har en partner som kommer att springa iväg direkt och skaffa licens så fort det blir tillåtet med pilbågsjakt i Sverige :angel: :laugh:

Edit: De är väldigt effektiva för vildsvinsjakt vilket jag tycker är positivt... det börjar bli väl mycket vildsvin.
Och eftersom fler än jag är okunniga vad det innebär med sån jakt kommer det bli ramaskri i Sverige då att det är vidrigt :angel: .
 
Och eftersom fler än jag är okunniga vad det innebär med sån jakt kommer det bli ramaskri i Sverige då att det är vidrigt :angel: .

Det blev det när förslaget gick ut på remiss... Jag har inga problem med att folk är emot jakt men när det gäller lagändringsremisser ska de bygga på fakta och kunskap, inte känslor och tyckande.

Men jag ser samma reaktioner när det gäller mitt jobb så jag är rätt härdad :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 622
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 650
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 649
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp