Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag läkartid. Egentligen skulle jag vilja ta "allt" med sköterskan först och inte läkaren. Han är väl bra han också men lite svår att prata med liksom.
Hursomhelst så funderar jag på om jag ska försöka få fram iallafall en del av det jobbiga. Men jag vet inte om jag kan/vågar/klarar det. Skulle behöva typ ett manus med exakt hur jag ska säga för att få det sagt :crazy:
Fast egentligen just nu så vill jag mest bara ha nån sorts pepp så jag faktiskt klarar det.
Självklart klarar du det! Skriv ner allt på en lista, läs den många gånger, och ta med dig listan till din läkartid!
Plocka fram listan INNAN du går in på rummet. Så att du har den i handen redan innan du kliver in. Har du den i väskan/fickan kan det lätt bli så att du skiter i att plocka fram den (been there done that).

Heja dig som gör detta, det är supermodigt och du är stark :heart
 
Jag har en partner som kommer att springa iväg direkt och skaffa licens så fort det blir tillåtet med pilbågsjakt i Sverige :angel: :laugh:

Edit: De är väldigt effektiva för vildsvinsjakt vilket jag tycker är positivt... det börjar bli väl mycket vildsvin.

Oooja! Hemma i insjön har dom ju varit och bökat upp fotbollsplanerna på IP, samt bökat i både våra vinter och sommarhagar i våras, nu under sommaren har det tack och lov varit ganska lugnt, men sett att fler och fler rapporterar att dom har dom inne på tomten nu igen.

Vet inte om det stämmer, men har hört rykten om att någon för en herrans massa år sen födde upp vildsvin (för köttet) men sen blev det tydligen väldigt många, på väldigt kort tid, så då tröttnade den människan och släppte ut dom i naturen...

Vi har flertalet klungor på 10-30 svin som huserar runt på byn och åkrarna, och spåren i skogen kommer också närmare och närmare.

Uppe på älgberget (utanför leksand) kan man ju åka och mata svinen. Dom är så vana med människor som har kommit under flera år och lockat fram dom med mat, så åker du upp dit och stannar bilen så dröjer det inte länge förens svinen kommer. Vi åkte igenom en gång och då kom dom direkt.
CC08AB40-470C-41BB-B9B9-72E0795A2E8E.png
 
Vaknat, druckit en jordnötssmörsmoothie och espresso till frukost. Snart dags för en promenad till jobbet med podd i öronen! Har sååååå mycket att hinna med idag på jobbet men sitter kvar några minuter till i morgonrock och klappar på hunden och lyssnar på rusningstrafiken som dragit igång nere på Norr Mälarstrand.

Hur gör du den smoothien? :)
 
De är väldigt söta, men fy sjutton vad de förstör i skogen med sitt bökande. Jag väntar med fasa på att de ska hitta till min trädgård. Närmaste stället de bökat på i skogen är runt 30 m bort bara.

Pappa har haft jättestora problem med dom inne i trädgården, hela gården såg ut som en leråker i höstas, och all potatis hade hade satt ner var totalt uppbökad och uppäten. Han sår och planterar väldigt mycket, och hade många blomland, men allting blev förstört. Sen började grannarna sätta eltråd runt sina gårdar, och det var det enda som funkade att hålla svinen borta. Pappa som är väldig djurvän ville inte ”skada” med el, så han satte upp vanligt snöre på låg höjd nu i våras när dom började komma igen och faktist så har han inte fått in en enda gris på gården!
 
Pappa har haft jättestora problem med dom inne i trädgården, hela gården såg ut som en leråker i höstas, och all potatis hade hade satt ner var totalt uppbökad och uppäten. Han sår och planterar väldigt mycket, och hade många blomland, men allting blev förstört. Sen började grannarna sätta eltråd runt sina gårdar, och det var det enda som funkade att hålla svinen borta. Pappa som är väldig djurvän ville inte ”skada” med el, så han satte upp vanligt snöre på låg höjd nu i våras när dom började komma igen och faktist så har han inte fått in en enda gris på gården!
Jo, det är väl lite så jag har tänkt också. Kommer de in i trädgården så blir det eltråd.

Stackars din pappa. Jag hade blivit förtvivlad av att få trädgården förstörd.
 
Jo, det är väl lite så jag har tänkt också. Kommer de in i trädgården så blir det eltråd.

Stackars din pappa. Jag hade blivit förtvivlad av att få trädgården förstörd.

Han tog det ganska bra endå. ”Ja, det är ju tråkigt, men dom lär ju äta dom också...” och kliade sig i huvudet. 😅😍

Han är en sån som fångar in getingar/flugor och släpper ut dom igen, som matar rådjuren och fåglarna ute i trädgården, boar med halm ute i vedboden till igelkottarna, och har en räv som kommer in i huset ibland och tigger Frolic. 😍

Fina pappa! ❤
 
Han tog det ganska bra endå. ”Ja, det är ju tråkigt, men dom lär ju äta dom också...” och kliade sig i huvudet. 😅😍

Han är en sån som fångar in getingar/flugor och släpper ut dom igen, som matar rådjuren och fåglarna ute i trädgården, boar med halm ute i vedboden till igelkottarna, och har en räv som kommer in i huset ibland och tigger Frolic. 😍

Fina pappa! ❤
Skönt att han kunde ta det så bra! Själv har jag inte alls ett lika milt sinnelag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 918
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 690
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 129
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 852
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp