Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har påbörjat nummer två :D

IMG_20200925_154351.jpg
 
Den här dagen har, förutom att jag har svinont i kroppen, gått rätt bra!
Längtar hem till min kalimba, godis och spel nu.

Min huvud är mosigt, håller på att skriva statistik för våra bokningsbara rum (11st).
Det är inte det lättaste då jag måste göra hela jobbet själv, outlook har ingen möjlighet att få ut statistik. Det gäller att skriva ut kalendrar för de respektive rummen, och föra protokoll på hur många gånger de bokas per månad, samt hur många timmar. Med mera räkning. :cautious:

Tror att jag ska borsta håret, sätta upp det och dra nu dock. Börjar bli svårt att räkna :D
 
Ät lunch på Markan idag. Det tyckte inte min mage om... Min mage har varit extra knepig senaste 3 veckorna, så jag måste nog boka tid på min Vc på måndag
Ska fixa iordning min säng nu, så jag kan sova där istället för på soffan
 
Det finns tydligen en tidsperiod som heter Renässansen. Min reaktion på det: :confused:

Nog för att jag inte skulle se mig själv som så värst begåvad inom Historia. Men HUR har jag kunnat missa en tidsperiod på typ 350 år? Det känns ungefär lika rimligt som om någon skulle ta och random radera typ 4 år ur mitt liv och säga att jag fortfarande är 17 😅 🙈
 
Det finns tydligen en tidsperiod som heter Renässansen. Min reaktion på det: :confused:

Nog för att jag inte skulle se mig själv som så värst begåvad inom Historia. Men HUR har jag kunnat missa en tidsperiod på typ 350 år? Det känns ungefär lika rimligt som om någon skulle ta och random radera typ 4 år ur mitt liv och säga att jag fortfarande är 17 😅 🙈

Vill du få en lättsmält introduktion så kolla Medici: Masters of Florence (s1) och Medici: The Magnificent (s2-3) Medici och Borgias var några av de viktigaste familjerna under renässansen och det är en fascinerande bit historia. Du har säkert redan sett/läst om DaVinci, Michelangelo, Botticelli etc. Plus Machiavelli och Dante för att nämna några.
 
Vill du få en lättsmält introduktion så kolla Medici: Masters of Florence (s1) och Medici: The Magnificent (s2-3) Medici och Borgias var några av de viktigaste familjerna under renässansen och det är en fascinerande bit historia. Du har säkert redan sett/läst om DaVinci, Michelangelo, Botticelli etc. Plus Machiavelli och Dante för att nämna några.
Tack!

Har hört om DaVinci men inte i sammanhang med renässansen. Han var en stor konstvär, väl? Har för mig att jag skrivit någon uppsats om honom i bild. Har inte hört om de andra, men det kanske kommer senare :)
 
Har äntligen bytt tel.abonnemang till annan operatör. Det tog bara ca ett år att bestämma sig. Andra veckan i oktober flyttas det över. :up:
Hoppas surfen kommer att räcka.
 
Tack!

Har hört om DaVinci men inte i sammanhang med renässansen. Han var en stor konstvär, väl? Har för mig att jag skrivit någon uppsats om honom i bild. Har inte hört om de andra, men det kanske kommer senare :)

Yup men han var mer än en konstnär, han var dessutom en uppfinnare som skissade på ett flygplan 400 år innan det uppfanns. Några av hans mest berömda verk är Mona Lisa, The Last Supper och naturligtvis Vetruvian man, som fö skickades med i NASA:s rymdfarkost som en av exemplen på mänsklighetens civilisation ;)

600px-Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_inventions_of_Leonardo_da_Vinci
 
Fan. Fick brev från transportstyrelsen om att de funderar på att dra in mitt körkort pga. krocken i augusti. Typ den vanligaste krocken, körde för nära framförvarande fordon och missade när hon bromsade.
Den föraren ringde polisen och polisen ringde transportstyrelsen. Har redan betalat 2 000 kr i böter.
Så nu måste jag skriva in varför jag behöver körkort. De flesta frågorna handlar om jobb och jag är sjukskriven.
Men det är omöjligt att ta mig till hästen utan körkort.

Allt bara rasar hela tiden. Jag är inte stabil nog att ta alla motgångar som skett senaste tiden. Bara gråter.
Kanske din läkare kan skriva ett intyg om att körkort är viktigt för din hälsa? :heart
 
Iofs corona men du får inte träffa polisen på plats och visa hur ledsen (på riktigt) över situationen och att du lärt dig din läxa? Så var det för mig (dock en svårare krock som kunde kostat mig livet men det är en annan historia). Hoppas allt löser sig för dig som det gjorde för mig :heart.
Ska köra stenhårt på att jag måste ta mig till hästen. De vet ju inte att han är hos fodervärd. Går ingen kollektivtrafik där så enda sättet är bilen.
 
Det finns tydligen en tidsperiod som heter Renässansen. Min reaktion på det: :confused:

Nog för att jag inte skulle se mig själv som så värst begåvad inom Historia. Men HUR har jag kunnat missa en tidsperiod på typ 350 år? Det känns ungefär lika rimligt som om någon skulle ta och random radera typ 4 år ur mitt liv och säga att jag fortfarande är 17 😅 🙈
:angel: Nu har jag lärt mig något nytt, tack! :angel:
 
Yup men han var mer än en konstnär, han var dessutom en uppfinnare som skissade på ett flygplan 400 år innan det uppfanns. Några av hans mest berömda verk är Mona Lisa, The Last Supper och naturligtvis Vetruvian man, som fö skickades med i NASA:s rymdfarkost som en av exemplen på mänsklighetens civilisation ;)

600px-Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_inventions_of_Leonardo_da_Vinci
Har aldrig fattat att de skickade med den upp.
Hade jag varit alien skulle jag trott att människor hade 4 armar och 4 ben och liksom rullade fram i ett hjul :cautious::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 808
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 652
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 861
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 779
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp