Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Önskar att jag kunde vila lika gott som Karin.
Karin.JPG
 
Hade tänkt springa långpass men det är katastrofväder. Kallt och ösregnar och blåser.
Ligger i stället på soffan och tittar på när katten tokvrålar på skatorna utanför fönstret. "Kom hiiit, kom iiin, kom och leeeek!!!" :D

Funderar på om jag kanske ska städa lite och julpynta.
 
Såååå skönt att jobba i lugnt tempo och den foten höll jag nere konstant! Stannade tiderna ut eller till och med övertraserade där det behövdes så det slutade med att jag inte hann sista morgonbesöket som eg e dubbel (nygammal som är brytpunktsbedömd). Den ena dubbelbemannade är så härligt positiv trots obotlig cancer, hen ger då energi trots allt! :heart . Men sammantaget så ett bra jobbpass eftersom jag arbetade i ett normalt tempo och kände att jag gjorde ett gott arbete, mycket skön känsla! Går dessutom inte att jobba fort i munskydd och visir som vi ÄNTLIGEN har fått vid all ansiktsnära omvårdnad vid icke misstänkt covid.

Burr; ihållande kallt regn; hästarna var glada för lunchhö och nu är det äntligen min tur för lunch; tacos :d.
 
Jag tyckte InDesign var ganska lätt att förstå sig på (men då hade jag använt photoshop och illustrator mycket innan) :) Tycker Moderskeppet har riktigt bra videos annars. Kostar inte jättemycket för en månad.
Om man har använt andra Adobe-program innan så kan nog InDesign vara helt okej. Det stora problemet är väl också att försöka leva upp till tryckeriets specifika krav, och försöka förstå hur man ska kunna få InDesign att göra detta åt en....
 
Om man har använt andra Adobe-program innan så kan nog InDesign vara helt okej. Det stora problemet är väl också att försöka leva upp till tryckeriets specifika krav, och försöka förstå hur man ska kunna få InDesign att göra detta åt en....
Ja de speciella inställningarna osv kan vara knepiga att få till :) Kommer ihåg att jag blev riktigt frustrerad den första gången jag gjorde bokomslag... och att det till slut blev ganska fult 🙈
Men blev bättre när man hittat allt och gjort det en gång.
 
Ja de speciella inställningarna osv kan vara knepiga att få till :) Kommer ihåg att jag blev riktigt frustrerad den första gången jag gjorde bokomslag... och att det till slut blev ganska fult 🙈
Men blev bättre när man hittat allt och gjort det en gång.
Ett problem, som gör att jag bara vill lägga mig och ge upp, är att den fina bokframsidan som jag tidigare gjort i Canva blev totalt pixlad när jag stoppade in den i InDesign.... :( Och sedan fattar jag inte hur mitt 5 mm "bleed" ska synas som en streckad linje (tryckeriets krav)...
 
Jag bröt massa ben kring fotleden på båda sidor av foten. Två veckor i gipsskena för att svullnaden skulle gå ner, operation sen två veckor i gips sedan togs stygnen och nu sex veckor med aircast stövel (som är en dröm jämfört med vanligt gips). Hade nog otur (har inte vågat se på röntgenbilderna haha men foten satt liksom på i helt fel vinkel när jag ramlat och jag paniktryckte tillbaka den vilket nog inte var så bra).

Usch ja, vet hur det är! Mår fruktansvärt dåligt i magen av morfin så har också levt på alvedon senaste månaden. Tycker inte att morfin hjälper heller på mig. Men jag slutade med all smärtstillande bara några dagar efter operationen så det kan gå fort när det väl är fixerat!

Och så får man tycka jäkligt synd om sig själv och unna sig massa god mat och små presenter :D

Massa krya på dig-kramar till dig! Låt oss veta hur det går.
Låter inte kul!
Jag ska antagligen opereras till veckan. Ta bort de lösa benbitarna. Men blir titthålsoperation som jag läst mig till, så det känns bra.
Brutit samma fotled tidigare, så känns lite typiskt..

Det värsta är väl att jag bor själv så blir så att jag får åka upp till föräldrarna tills jag klarar mig själv igen.
 
Ett problem, som gör att jag bara vill lägga mig och ge upp, är att den fina bokframsidan som jag tidigare gjort i Canva blev totalt pixlad när jag stoppade in den i InDesign.... :( Och sedan fattar jag inte hur mitt 5 mm "bleed" ska synas som en streckad linje (tryckeriets krav)...
i bland pixlar InDesign bilder (för att spara på cpu kraft osv) Om du högerklickar på framsidan och väljer "Display Performance" kan du se vilken den valt :)
Fast det kanske du redan visste.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 596
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 782
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 635
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp