Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fånigt. Hör av mig till ett spahotell och säger att vi är 17 personer som funderar på att boka in oss en helg (långt fram i tiden alltså), men att en utav oss är minderårig och jag ser att det är 18-årsgräns i spaet. Undrar därför om en 15-åring är välkommen tillsammans med sin familj och sina föräldrar. Får svaret nej, men att "barn kan bada i poolen utomhus" O_o Okej, jag tror vi väljer ett ställe där familjen kan vara tillsammans och lillasyster inte behöver sitta ensam ute i utomhuspoolen..
Jag kan bli lite matt på såna där regler, på spahotellet här i närheten var de lite dåliga med informationen så bekanta som var där med sina mindre barn fick information vid incheckningen att barnen var välkomna i poolen mellan 8-9:30 på morgonen och ingen annan tid. Mysig spahelg de fick... :meh: Barnen var dessutom av den morgontrötta varianten så de sov gärna till 10 om de fick, men ville förstås bada också.
 
Funderar på att e-handla för första gången. Ska ju handla imorn då jag slutar som tidigast (10.15) för veckan men är ju lön o en del folk är ju för dumma i huvudet för att fatta avstånd...Förr trälade jag för att exponera mig vid torgskräck men eftersom jag inte har det ångestproblemet i butiker längre behöver jag inte envisas nu i detta coronaläge med folk som är tröga :cautious:.
 
Jag kan bli lite matt på såna där regler, på spahotellet här i närheten var de lite dåliga med informationen så bekanta som var där med sina mindre barn fick information vid incheckningen att barnen var välkomna i poolen mellan 8-9:30 på morgonen och ingen annan tid. Mysig spahelg de fick... :meh: Barnen var dessutom av den morgontrötta varianten så de sov gärna till 10 om de fick, men ville förstås bada också.

Fy så trist! Jag kan visserligen förstå att många spa är barnfria, det blir ju onekligen lugnare så. Men ja, då måste man ju vara tydlig med informationen också.

I vårt fall är det bara larvigt. Vi är 17 pers som tänkte bo en helg, med middagar. Vad kan det kosta, 75 lax? Och så kan inte en lugn 15-åring få vara med i målsmans sällskap. Det känns också som ett ”klippa klistra” svar, om de ens läst att det gäller en tonåring så hade de nog inte skrivit ”barn får bada i utomhuspoolen”. Nä, vi väljer nog nåt annat ställe.
 
Hemma och har plåstrat om mitt skavsår. För att bespara er äckliga detaljer säger jag bara: det var riktigt illa.
Så nu pustar jag om efter den smärtsamma upplevelsen som var att traska hem och plåstra om fot. Foten var ju iskall och lite bedövad vilket verkligen hjälpte när jag skulle göra rent i alla fall.
Det var definitivt rätt beslut att gå barfota hem iaf!

Ska äta något och värma upp foten lite långsamt, sedan ska jag se om jag kan tänkas ha någon sko som inte kommer att göra mitt liv svårt i morgon. De får ju inte trycka mot skavsåret för då kommer det aldrig läka.
I värsta fall har jag ett par uråldriga löparskor som jag kan klippa bort hälen på 🙈
 
Hemma och har plåstrat om mitt skavsår. För att bespara er äckliga detaljer säger jag bara: det var riktigt illa.
Så nu pustar jag om efter den smärtsamma upplevelsen som var att traska hem och plåstra om fot. Foten var ju iskall och lite bedövad vilket verkligen hjälpte när jag skulle göra rent i alla fall.
Det var definitivt rätt beslut att gå barfota hem iaf!

Ska äta något och värma upp foten lite långsamt, sedan ska jag se om jag kan tänkas ha någon sko som inte kommer att göra mitt liv svårt i morgon. De får ju inte trycka mot skavsåret för då kommer det aldrig läka.
I värsta fall har jag ett par uråldriga löparskor som jag kan klippa bort hälen på 🙈
Compeeds skavsårsplåster fungerar verkligen att gå med. Tro mig, jag vet av erfarenhet efter många mil och många skavsår till fots på vandringar i Paris.

1606238861183.png


Finns på rea. ;)
https://www.meds.se/compeed-blasor-...b6rYkbb_4-z877KlUdD7MWSvmiFijheBoCqhUQAvD_BwE
 
Compeeds skavsårsplåster fungerar verkligen att gå med. Tro mig, jag vet av erfarenhet efter många mil och många skavsår till fots på vandringar i Paris.

Visa bifogad fil 60526

Finns på rea. ;)
https://www.meds.se/compeed-blasor-...b6rYkbb_4-z877KlUdD7MWSvmiFijheBoCqhUQAvD_BwE
Just en sån fick jag dra loss från hela såret nu 🙈
Funderar på om jag kan sätta typ en bit kirurgtejp med liten bit kompress över såret och sen en sån över det. :idea:
Just nu är det så infekterat att minsta lilla tryck gör att det gör ont i hela benet typ, men jag kanske lyckas få bort infektionen i kväll :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 222
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 585
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 969
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 083
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp