Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte till hästarna för att vattna innan jobbet och ska då ta morötter från säcken jag har bak i bilen och upptäcker att jag har en råtta som fripassagerare! :arghh:

Jag såg inte själva råttan, men den har gnagt på morötterna och jag fick skit på handskarna när jag skulle peta bort vad jag först trodde var lite grus. Ställde upp alla dörrar, rattade in Bandit på radion och vred på volymen medan jag vattnade. Jag hoppas den inte gillar hårdrock! :devil:

Stängde av vattnet och slog hårt på alla säten i hopp om att den skulle försvinna om den gömde sig under något säte och åkte sen för en snabb fika med en kompis innan jobbet. Nu hoppas jag den inte finns kvar i bilen för då tömmer jag den helt i morgon, någon mil hemifrån. :mad:

Särbon har just råkat ut för samma sak. Många av jordnötterna han köpt till fåglarna visade sig ligga i handskfacket och toarullen från Edet var tydligen god... men inte rullen med soppåsar från Dollarstore :grin: Han svor rätt bra över att få lov att städa bort små pappersbitar från större delen av bilen...
 
Har du desivon/alsolsprit kan du göra ett omslag, gjorde det själv för inte alls längesen. En plaskvåt bomullspad på det infekterade, en plastpåse(jag tog tummen från en plasthandske, runt om och hundvänlig tejp som håller allt på plats. Skolsköterskan gjorde det här på mig för 12 år sen och jag har kört på det sen dess :laugh: oslagbart för att dra ur skiten, och sen lufta såklart när det är mindre infekterat :up:
Är exakt så jag gör med infekterade sår. Funkar så himla bra! Ingen aning var jag lärt mig :D Såret ser mycket bättre ut i dag :up: Fick lufta under natten så ska jag se till att hålla rent under dagen och hålla koll på den yttepyttelilla bit som ser ut att möjligen vara infekterat fortfarande.

Skavsårsplåster ska endast användas om man tror att de kan sitta säkert tills de trillar av av sig själva. Och på sår som inte är infekterade. Om man läser lite på olika forum om folk som hikeat mycket finns det en del otäcka historier och äckliga bilder på hur det kan gå om man använder dem felaktigt.
Jag har bara haft bra resultat av de där plåstrerna men vågar inte längre använda dem..

Finns små skummgummikuddar med hål i mitten man kan använda för att avlasta sår på fötterna.
Finns även leukosilk som är sårtejp med halkig ovansida som minskar friktionen.
Men luft är nog bra till att börja med.

Det var det jag tänkte, att det inte var bra att ha på infekterade sår. Jag brukar oftast inte ta av skavsårsplåster om det bara blir någon blåsa under eller så, men nu svullnade ju hela foten upp så jag var så illa tvungen att dra av det.
Tänkte sätta skavsårsplåster på sedan när jag är helt hundra på att det inte finns någon infektion:up:
 
Jaghar typ tappat rösten. Inte det bästa när man är frontfigur över telefonen.

Enligt ena kollegan på huvudkontoret låter jag som en bräcklig tant på 85 år.

Min tanke med rösten var att jag skulle låta hes och ni vet sexig. Det sket sig med andra ord.

Ja ja det är ju lillördag och fullt ös medvetslös :D
 
Sitter och laddar ner massa tunga filer som jag sedan ska ladda upp osv. Det verkar bli en lugn dag så jag planerar att vara med på lunchyogan. :)
Har med mig massa sårvårdsgrejer till jobbet som jag planerar att använda om någon timme eller så.
 
Fy så trist! Jag kan visserligen förstå att många spa är barnfria, det blir ju onekligen lugnare så. Men ja, då måste man ju vara tydlig med informationen också.

I vårt fall är det bara larvigt. Vi är 17 pers som tänkte bo en helg, med middagar. Vad kan det kosta, 75 lax? Och så kan inte en lugn 15-åring få vara med i målsmans sällskap. Det känns också som ett ”klippa klistra” svar, om de ens läst att det gäller en tonåring så hade de nog inte skrivit ”barn får bada i utomhuspoolen”. Nä, vi väljer nog nåt annat ställe.
Skriv det till dem!
”Okej, då tar vi våra i cirka 75.000:- och bokar ett annat spa där tonåringar med målman närvarande, är välkomna”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 885
Senast: skogaliten
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 342
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 873
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 865
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp