Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
PMS. Låg och ägnade mig åt lidande i soffan under eftermiddagen, men tröttnade nu och beställde en pudina chana masala med peshawari nan. Det lyfte min kväll. Jätteportion som kommer räcka även imorgon, samt ett ordentligt fettigt nan. Ingen snålpeshawari med typ ett halvt russin utan ett tjockt och fluffigt med krossade nötter som drällde ut över halva bordet. Precis som det ska va! :love:

Nu känns det som om jag kommer överleva även denna PMS, mycket gladare och inne i ett sockerrus sprinklat med mynta och kikärtor.

Fetknopp-kisse har stenkoll på nanbrödresterna nu. Hon snirklar -med lätt generositet kan vi beskriva det som smyger- runt och inväntar en möjlighet att sno åt sig något.
 
Imorgon ska jag byta däck på personbilen, sen efter det ska jag fortsätta röja lite hemma, se om jag kan få ordning på "rummet" så att säga, sen är det bara köket kvar. Å kan jag sen hålla det städat vågar ja ta hem folk på besök.
Behöver fortfarande ta tag i en del av mina gamla hästprylar, vet inte va ja ska göra me dom. Får se va jag kan hitta på, lite går nog att skänka och det som inte går får jag nog slänga i värsta fall.

Känns skönt ändå att få lite bättre koll på läget.
 
Nu har jag varit på rejäl långpromenad med hundarna, killen jag träffar satt hemma med symaskinen under tiden. Nu har han googlat massor för att försöka reda ut de problem jag hade med den förut (och aldrig orkat kolla upp) samt börjat fundera på vad mer han ska sy. Tydligen funderar han på att sy en sport-bh till mig, för jag har beklagat mig över att det är så svårt att hitta någon riktigt bra. Lite förvånad över att det är en av de första saker han tänker på.
 
Igår vaknade fjärilarna på allvar.
Det har vimlat citronfjärilar runt mina scillor och vårstjärnor och dessutom ett helt gäng nässelfjärilar. :love:

Humlorna har vaknat på allvar också. Jag hör dem brumma här och var i trädgården. Jag är ganska säker på att de övervintrat i husgrunden. Ser dem krypa in genom ventilationsgallren.
Det är vår!
 
Igår vaknade fjärilarna på allvar.
Det har vimlat citronfjärilar runt mina scillor och vårstjärnor och dessutom ett helt gäng nässelfjärilar. :love:

Humlorna har vaknat på allvar också. Jag hör dem brumma här och var i trädgården. Jag är ganska säker på att de övervintrat i husgrunden. Ser dem krypa in genom ventilationsgallren.
Det är vår!
Härligt :) ! Samma här. Idag var det fjärilar precis överallt :) !!
 
Igår vaknade fjärilarna på allvar.
Det har vimlat citronfjärilar runt mina scillor och vårstjärnor och dessutom ett helt gäng nässelfjärilar. :love:

Humlorna har vaknat på allvar också. Jag hör dem brumma här och var i trädgården. Jag är ganska säker på att de övervintrat i husgrunden. Ser dem krypa in genom ventilationsgallren.
Det är vår!
Här med. Såg massor av citroner och påfåglar när jag gick till Stordammen idag
 
Nu ska jag nog göra mig lite te. Fortsatte röja lite och hitta massa gamla foton och material från skoltiden, funderar lite på va jag ska göra me dom, fotona ska jag behålla men skolmaterialet känns lite sådär att behålla. Har inte riktigt plats att behålla allt ändå så prioriterar nog det som har mest "värde" så att säga.
Även hittat några tavelramar, som sja iväg till second hand sen, samt många anteckningsblock, som jag heller inte riktigt vet va jag ska göra med, det är skrivet i några, så funderar på å slänga dom för det är inget jag använder idag, en kan ja ta me till jobbet men de e lång mer än bara en så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
547
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 886
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 532
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp