Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar undra om arbetsförmedlingen har några krav alls på de som annonserar på deras hemsida. Håller koll bland annat där på jobbannonser och vissa annonser riktigt skriker oseriöst företag :crazy: Alltså, jag märker det, men jag kan tänka mig att tex en ung, oerfaren som är i desperat jakt på jobb kanske inte märker det. Känns lite sisådär. Upplever att det är högre kvalitet på annonserna på tex blocket.
 
Men åh! En vävstol! ❤
Önskar alltid när jag ser vävstolar att jag hade lärt mig använda en. Finns så mycket jag skulle vilja väva.
@Linta HUR i hela friden får du plats med den?

Min mormor hade sin vävstol uppsatt i ett rum i källaren, det "hörde till" att lära sig väva så det kan jag :up:
Men när mormor skulle flytta in på äldreboende så fanns det ingen som hade plats nog att ha den, så den skänktes till en vävstuga.
Jag önskade verkligen att jag hade ett liiite större hus då :( jag hade gärna haft den kvar :love:
 
Lämnat en massa bråte och skräp med transporten till sopstationen. Fick plötsligt en massa plats! Blev bland annat av med en gammal frys. Så från och med nu får jag klara mig med en frys.
Sedan är det som att alla plötsligt är ute samtidigt och pysslar med sitt :D
Barn med familjer, uteritter, folk som cyklar, några som springer, folk i trädgårdar osv osv. Blir nästan helt chockad att det finns så mycket folk 😂
 
Men åh! En vävstol! ❤
Önskar alltid när jag ser vävstolar att jag hade lärt mig använda en. Finns så mycket jag skulle vilja väva.
Visst :love: är väldigt glad att jag fick den av mormors syster, textilt hantverk har gått i släkten i flera generationer så det känns viktigt på ett lite töntigt nostalgiskt sätt att fortsätta med det :D Det är en himla smidig variant, är hopvikbar och fästs på bord eller fönsterbräda. Lite mer hanterbart för en lägenhetsmänniska än de stora åbäkena :p
@Scata också nu när jag råkade svara på precis det du frågade :rofl:
 
Visst :love: är väldigt glad att jag fick den av mormors syster, textilt hantverk har gått i släkten i flera generationer så det känns viktigt på ett lite töntigt nostalgiskt sätt att fortsätta med det :D Det är en himla smidig variant, är hopvikbar och fästs på bord eller fönsterbräda. Lite mer hanterbart för en lägenhetsmänniska än de stora åbäkena :p
@Scata också nu när jag råkade svara på precis det du frågade :rofl:
Är den typ för bildvävar? 🙂

Jag har gjort egna vägrar och grejs och tycker det är väldigt kul. Pluggat många år sida vid sida med textilare och beundrar de som lyckas väva så fint.
 
Vi har ätit kvällsmat :d
IMG_20210418_200527.jpg
 
I fredags efter jobbet åkte jag ut till stallet direkt efter jobbet.Var alltför mentalt och fysisk trött för att göra någonting alls. Mockade tog en snabbpromenmad med hundarna sen åkte jag hem och la mig i sängen och glodde på tiktok typ. Somnade vid 23 vaknaade vid 2,4,och 5 då var det bara att gå upp.
Tillbringade hela lördagen i stallet. Åkte hemfrån vid 11. Tiilbri8nmgade hela morgonen med att sitta i soffan framför TV:n med en kopp te och hundarna. KOm hem från stallet vid 18 då lagade jag och sambon lite mat sen tog vi en film och somnade.
Idag satt jag på hästryggen vid 9. Halv elva satte vi igång och började röja i hagarna. Gått över 20 000 steg släpat x antal högar med ris. I veckan går vi över staketet så vi kan släppa ut hästarna i den hagen till helgen. Kom hem vid 7 sambon hade köpt med sig mat så vi åt och nu har jag hunnit lägga i en maskin tvätt och städat köket. Ska byta sängkläder och duscha men först ska jag lägga en timme på jobb så jag kan vara förberedd imorgon.

Känns som om man hunnit ladda batterierna lite iallafall.
 
Är den typ för bildvävar? 🙂

Jag har gjort egna vägrar och grejs och tycker det är väldigt kul. Pluggat många år sida vid sida med textilare och beundrar de som lyckas väva så fint.
DD6519AB-D378-46B7-B2CC-424A50D88F22.jpeg

Närå! Bekväm vävbredd på 60 cm så det mesta går :D men det går ju inte att flytta bommen tex och det går ju inte att varpa hur mycket som helst iom att bakre bommen sitter typ fem cm över bordet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
548
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 895
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 533
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp