Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet, vill hem... riktigt trött idag :sleep: så dricker kaffe och äter lite choklad för att försöka kicka igång hjärnan.

Läste lite bakåt och fick mig ett skratt nu på morgonen iaf :D Jag som har skämts lite över att Lillkatten är en sprattelmaja hos veterinären, hon verkar rätt tam i jämförelse med berättelserna i tråden :laugh: men jag jämförde med Lilla herrn, han är väl egentligen "udda" som älskar att gå till veterinären och är deras stora favorit. Fast hälften av nöjet enligt honom är nog att han kan mopsa upp sig och stirra ut veterinärens jakthundar(vorsteh) när de tittar ut från gallergrinden till kontoret :angel:
 
Ägnat fjorton vakna timmar åt att fundera på om jag ska repa i min stickning. Arbete som tagit mååånga timmar. Det är en mönsterbård mitt i stickningen som inte är förskjuten gentemot bården under som den ska.

Frågade familjen som tyckte att jag självklart inte ska repa, ingen ser felet. Mejlade bild och frågade min stickguru, och den svikare tyckte inte heller jag ska repa. Så kan hon ju inte säga! :arghh:
 
Har precis lurat min kollega. För en stund sedan fick vi alla på kontoret ett mail från chefen där han gratulerade oss till bra siffror på sistone. Med som kopior på mailutskicket fanns även vår VD och vår största delägare.

Jag skrev ett snabbt svar till samtliga och tackade, samtidigt som jag skvallrade om att en av killarna på kontoret faktiskt fyller år idag.

En kvart senare hade vår VD sett mailet. Han ringde mig och frågade om kollegan var inne på kontoret idag, och när jag sa att så var fallet sa VD:n att han skulle samla huvudkontoret efter morgonfikat, ringa min kollega på zoom och låta alla sjunga för honom.
Jag har nu gått ut till min kollega, ljugit och sagt att han ska hålla sig vid datorn eftersom vi snart ska ha ett extrainsatt möte där vi går igenom siffror och statistik (typ det tråkigaste som finns) när det i själva verket är huvudkontoret som vill gratulera på födelsedagen :laugh:
 
Enda stället där jag med jämna mellanrum fickparkerar är framför ett skyltfönster. Mycket praktiskt för jag kan se i spegelbilden hur nära jag är :D:up:
Det är de bästa ställena att fickparkera på :up: :laugh:

Pappa har ingen fast parkering till sin bil, så kommer man senare (jag parkerade ca 18.30 igår) är det fullt överallt. Då får man vara glad om man öht får en parkering 😅
Jag var millimeter från att ge upp och helt enkelt parkera bilen på mammas parkering (pappa hade tagit mammas bil till jobbet) :angel: Men då hade pappa fått leta parkering kl 22 vilket är ännu mer omöjligt 🙄
 
Trauma. Willys bygger om. In med fler, knallröda lagerhyllor. + för självscanning, - för att den trevliga atmosfären försvunnit.

Jag tror det kan bli bra i slutändan när allt är klart, men nu känns det mest rörigt och förändrat mellan varje gång man är där. Känns som sortimentet är mindre nu under ombyggnationen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 201
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 841
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp