Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev de tur och retur till Campus 🙈 Så 30 mil i bil och är rätt mör vid de här laget. Dock roliga övningar vi jobbat med idag! Men nu är tant trött. Har föreläsning i morgon vid ett tiden trodde den var vid tio men vilken lycka att den var efter lunch 🤣 Ibland är jag rätt tacksam att jag bara behöver tänka på mig själv på morgonen och kan sova ikapp lite om jag behöver. Låter egotrippat men jag sover som en kratta på nätterna därför får jag sova igen lite på morgonen.

Nu har jag duschat och de är pyjamas dags och te i soffan 😏 Har en inspelad föreläsning att se också inför i morgon antingen ikväll eller imorgon på förmiddagen.
 
Veterinärbesöket klart! Hjärtat lät bra, tänderna var bra men vi kan skrapa dem på tandsten nu innan det börjar påverka tandköttet. Knölen ska vi ta prov på, men den sitter i underhuden så lite svåråtkomlig. Så vi bestämde att de får ta provet när han ändå är sövd för tänderna sedan så får de ett bättre prov och han slipper det obehaget.

Sen tog vi blodprov. Hon sa att det är viktigt att han är stilla nu så kärlet inte brister. Jag tänkte att herregud, tror hon min pinscher kommer att vara stilla när hon sticker honom i benet? 🙈 Det var han såklart inte och kärlet brast, men efter ett ryck blev han helt stilla nålen kunde hållas kvar. Hon kunde fylla rören och det kom lika mycket utanför. Men det gick bra! Nöjd veterinär, helt okej nöjd hund.

”En väldigt snäll pinscher” fick han i betyg, vilket alltid gör mig glad att höra. Med betoning på snäll pinscher och inte snäll hund, vi alla vet att pinnarna inte är de enklaste att ha att göra med :D

Visa bifogad fil 77270
Gissa älskar att gå till vet o kan hanteras av alla , gissa hur glada dom blir när dom slipper gå ut i lunchrummet o dra lott om vem som ska ta aset?
 
Känner mig stressad. Har alldeles för mkt jobberbjudanden nu och jag min idiot verkar oförmögen att säga NEJ. Så less på mig själv främst men också less på folk som mailar 100 mail, sen smsar ”kolla gärna mailen”. Man ba LUGN
 
La ut en bild på en massa trattisar. Avkomman hintar att det finns gott om plats i deras frys :D

Hittar du massor alltså? Lyllo avkomman! Jag har bra trattismarker men hittar väldigt mycket mindre än jag borde och brukar. En liter idag och tre här om dagen. Borde vara det dubbla minst. Ser många små trattisbebisar, så kanske tidigt än?
 
Man vet att man är dålig på att fickparkera när en busschaufför går förbi och börjar gapskratta när han ser en :cool::rofl:

Egentligen tycker jag inte att det är så svårt att fickparkera, förstår hur jag ska göra osv. Jag är bara så rädd för att råka backa på bilen bakom, så jag går ut ur bilen flera gånger för att se hur långt det är kvar till bilen bakom. Och när busschauffören (finns ett bussgarage längre ner på gatan) såg mig började han skratta :rofl::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 157
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp