Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tydligen en "sniffing fetish" (skämtsam ton. ;) ) enligt en rätt underbar person under våra tarantellsnack. 😅
För några veckor sedan pratade vi om hundlukter och jag påpekade att shibans tassar luktar popcorn medan själva pälsen inte luktar det minsta hund, sedan tog jag under kvällens samtal ut min gamla majsorm för att prata om hans vikt och kondition - varpå jag liksom gnuggade näsan mot honom medan jag hade honom i famnen. (gör man inte alltid det?! 😶 ), och tydligen gör jag samma sak oavsett vilket husdjur jag hanterar. Jag snufflar dem helt enkelt. Vajre gång jag flyttar på kattungen eller pratar med shiban eller whatever. Det är ju mysigt!
Försökte hopplöst förklara tjusningen med näsan nedborrad i pälsen på en solvarm häst, men jag tror andemeningen gick förlorad. :o
Jag gör likadant :D Dock har jag svårt tänka mig göra det på en orm pga deras fjäll, kan inte va så lätt känna nån doft tänker jag 🤔 Däremot så försökte jag lukta på min egen arm efter den gång jag hållt i en orm 😅 minns inte det doftade nåt speciellt dock, var en majsorm.
 
Jag gör likadant :D Dock har jag svårt tänka mig göra det på en orm pga deras fjäll, kan inte va så lätt känna nån doft tänker jag 🤔 Däremot så försökte jag lukta på min egen arm efter den gång jag hållt i en orm 😅 minns inte det doftade nåt speciellt dock, var en majsorm.
Nej, ormarna luktar ingenting. 😅 Det är mer en tillgivenhetsgrej för mig än för att faktiskt känna någon doft.
 
Försöker ligga stilla på soffan men blir störd hela tiden av saker 🧐 Trött och grinig. Ingen lust att vara stilla men doktorns order och helst inga hästar 🙈 För de sätter igång alltihopa igen .. Borde plugga men orkar inte Hjärnkontoret har sagt upp sig för tillfället. Kryper nog tillbaka ned under min filt igen och tjurar en stund till 😂
 
Äter chips och varje gång jag tar fram dessa lättsaltade chips blir Jinns som eld och lågor 🔥
Jösses vad är grejen med just dessa chips 😅?
Fler som har katter som blir som tokiga av lättsaltade chips?
Jag hade en katt som var tokig i chips. Vi kunde sitta och titta på film i vardagsrummet, med tända ljus och eld i kaminen medan han låg och sov(?) på vinden i andra änden av huset, ändå var han som en blixt nere i soffan om vi öppnade en påse chips! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
273
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: movi
·
Svar
862
· Visningar
46 382
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
767
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp