Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stämmer, dubbelvaccinering och så såklart ordentligt munskydd överallt.

Ok. Även som vaccinerad kan man ju dock bli sjuk i covid så jag stör mig lite på att man är så chill med att låta sjuka personer röra sig fritt nära andra personer bara de är vaccinerade, samtidigt som det är så höga röster för att ovvacinerade typ inte ska få vistas i samhället oavsett om de har symptom eller inte.

Stör mig alltså på samhällsdebatten/regler, att du ville komma hem förstår jag 🙂
 
Ok. Även som vaccinerad kan man ju dock bli sjuk i covid så jag stör mig lite på att man är så chill med att låta sjuka personer röra sig fritt nära andra personer bara de är vaccinerade, samtidigt som det är så höga röster för att ovvacinerade typ inte ska få vistas i samhället oavsett om de har symptom eller inte.

Stör mig alltså på samhällsdebatten/regler, att du ville komma hem förstår jag 🙂
Fast visst heter det fortfarande att man ska hålla sig hemma vid symtom, vaccinerad som ovaccinerad?
 
Ok. Även som vaccinerad kan man ju dock bli sjuk i covid så jag stör mig lite på att man är så chill med att låta sjuka personer röra sig fritt nära andra personer bara de är vaccinerade, samtidigt som det är så höga röster för att ovvacinerade typ inte ska få vistas i samhället oavsett om de har symptom eller inte.

Stör mig alltså på samhällsdebatten/regler, att du ville komma hem förstår jag 🙂
Det här kommentaren är väääldigt onaturlig för mig, och inget jag brukar slänga mig med. Men preach sister, preach! :D
 
Ja, men vad som verkar ha flugit lite under radarn är att regeringen ska ta bort karensersättningen och läkarintyg efter dag åtta gäller igen. Så... det lär ju inte riktigt hända i samma utsträckning.
Jo, det har jag förstått att det kommer att hända. Den regeln har ju förlängts undan för undan och nu när restriktionerna i princip försvinner, så lär den lättnaden också försvinna.
 
Fast visst heter det fortfarande att man ska hålla sig hemma vid symtom, vaccinerad som ovaccinerad?

Nu var väl @Lightzone i Grekland har jag för mig, och mellanlandade i något annat europeiskt land, så jag vet inte vad de har för regler där. Men ja, i Sverige är det som du säger (med vissa tillägg om antal dagar och restsymptom osv). Och Grekland är väl ett av de länder som kör med vaccinationspass så det låter konstigt att det är okej att gå runt med symptom på flygplatsen och sätta sig på ett flygplan, men jag är inte insatt i deras regler så jag kan inte säga så mycket mer.
 
Jo, det har jag förstått att det kommer att hända. Den regeln har ju förlängts undan för undan och nu när restriktionerna i princip försvinner, så lär den lättnaden också försvinna.
Jo, så är det ju. Men det är ju rätt korkat, det är väl framförallt nu det skulle vara viktigt om det ska kunna hållas nåt slags balans. Bidragen till företag för omställning etc, försvinner också. Vilket får mig att tänka ännu mer att det är ett politiskt beslut att häva restriktioner, det var ju vad man planerade från första början. Att steg fyra skulle tas i september, även om det blev i slutet av månaden. Budgeten lär ju vara gjord efter den tanken, etc. Så regeringen har ju gjort vad de sa.
 
Ja, men vad som verkar ha flugit lite under radarn är att regeringen ska ta bort karensersättningen och läkarintyg efter dag åtta gäller igen. Så... det lär ju inte riktigt hända i samma utsträckning.

Att vi ens har karensdag är ju helt galet (och ännu galnare att den återinförs), klart folk går till jobbet symtom då. Vare sig det är covid/influensa/förkylningar så bidrar det ju definitivt till att FLER blir sjuka.
 
0FC23B68-CD5A-4A21-8229-ED29C3E650BA.jpeg

”Älgen har tyvärr slunkit in genom fönstret” på ortopedavdelningen. Man ba ok. Inga konstigheter. Sånt som händer då och då
 
Har lagat kålpudding :love::love::love: som ska serveras med potatis (ska man ha det?), gräddsås, rårörda lingon och pressgurka (som man absolut ska ha) och kanske en liten öl till det. Hoppas lunchgästerna blir nöjda nu när jag varit så om mig och kring mig.
RIKTIG kålpudding ska man varken ha sås eller potatis till. Eventuellt bara lingon.
:D :D :D

(alltså varianten med mycket ris och genererösa mängder kål)
 
Jaha så jag tog det förbannade extrapasset men ser nu att jag ska lära upp en helt ny medarbetare
Alltså jag är INTE en bra lärare någonstans överhuvudtaget mitt tålamod är obefintligt när det handlar om sånt
Jag vet att det inte är lätt att vara ny men jag är så olämplig till detta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
273
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: movi
·
Svar
868
· Visningar
46 596
Senast: Sirap
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
767
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp