Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet, men vill inte ha det svaret.

Sen är ju steg 2 att fråga en kompis om jag får låna hennes transport. Hästägarens transport får jag inte dra (och det får inte hon heller). Men kompisen är lättare att fråga.

Jag tycker också: go for it!
Du vill ju åka. Det skulle vara kul.
Det vore väl bättre att iaf ha möjlighet till att det sker än att du stänger den dörren själv i förtid sas?
 
Skicka ett sms och fråga.

Hej,

Jag skulle hemskt gärna vara med på en hoppträning datum xx om det är ok för dig och jag kan låna släp av y. Är det okej för dig? Trevlig kväll, Maggan!


Du vågar.
Jag tycker också: go for it!
Du vill ju åka. Det skulle vara kul.
Det vore väl bättre att iaf ha möjlighet till att det sker än att du stänger den dörren själv i förtid sas?
Jag har suttit med fånen framför mig och tänkt skicka en fråga, men sen har jag fegat i alla fall.

Den som håller träningen kan hyra ut häst så jag har frågat där vad det kostar.
 
Kom precis ut från bion - jag skippade att gå imorgon och gick istället idag :angel::rofl: Ville inte råka ut för spoilers :D

Nu hem och äta middag, får nog bli fil eller något sånt. Och mata katten som säkert tror att hon är helt övergiven :o
 
Jag har suttit med fånen framför mig och tänkt skicka en fråga, men sen har jag fegat i alla fall.

Den som håller träningen kan hyra ut häst så jag har frågat där vad det kostar.

Släng iväg frågan! :up: Det roligaste jag gjort på hela dagen, förmodligen hela veckan var att låna ut min häst för lite hoppning förut! :D Nästan lika kul att stå på marken och titta som att få hoppa själv!
 
Lagar någon form av Libanesiskt ris. Fastnade i mobilen när det frästes i smör. Pyyyttepyytte för länge. Givetvis kände superkocken det några rum bort. Jag som tänkte komma undan med det genom buljonger etc.
Han får äta det iaf. Trött, hungrig rödhårig kvinna håller man med bara. 😂
 
Nu har väderappen tagit bort regnet på söndag :( Lördagens är kvar...änsålänge?
Än så länge har vi regn i prognosen för både lördag och söndag, men från början var det nog ca 50 mm tillsammans. Men jag tar 35 mm - om vi nu bara får den mängden.....
Skärmbild (333).png
 
Advokatbesöket gick bra. Tack vare en internetvän har jag en advokat som har satsat på att hjälpa utsatta kvinnor.

Fastnade i kö på hemvägen. 90 minuter istället för 20...surt. Stress på hög nivå.

Och direkt när jag kom hem ville dottern ha skjuts till körskolan för en teorilektion. Suck. Jag hade velat däcka i soffan med ett glas vin. Plikten framför allt.
 
Äntligen snart på väg i säng efter mer än 1 timme övertid, första kvällspasset på mer än ett år :meh:.
 
Senast ändrad:
Gick och la mig tidigt igår! Idag är sista dagen innan 4 dagars ledighet!

Men, två kollegor reser vidare idag efter första ritten så jag får nog hoppa in och jobba extra under lördag och söndag beroende på hur många bokningar vi har.

Dock kan jag inte jobba i morgon förmiddag. Måste ladda upp alla dokument för mitt visum. Söndag är sista dag att göra det så hej hopp tillfälligt uppehållstillstånd är på G! 20 månader senare....
 
Åh jag är så irriterad på mig själv.. I viss sociala sammanhang när jag inte känner folk utan tvingas mingla (eller framför allt när man sitter ned på middag) faller jag alltid in i att prata för mycket om mig själv.. Så sjukt irriterande vana! Är glad över att jag märker det själv och kan försöka hejda mig, men idag slog det över igen, så sjukt störande :cautious: vill inte verka självcentrerad!
 
Åh jag är så irriterad på mig själv.. I viss sociala sammanhang när jag inte känner folk utan tvingas mingla (eller framför allt när man sitter ned på middag) faller jag alltid in i att prata för mycket om mig själv.. Så sjukt irriterande vana! Är glad över att jag märker det själv och kan försöka hejda mig, men idag slog det över igen, så sjukt störande :cautious: vill inte verka självcentrerad!

Så är jag varje dag på mina guidade turer. Får komma på mig själv och börja prata mer om kunderna med dom istället.
Men jag är så fruktansvärt ointresserad av andra människor och deras liv... :rofl: (och varför skulle de vara intresserade av mitt liv heller liksom)

Slutar oftast med att jag sitter tyst och hoppas nån fågel ska flyga förbi så jag kan peka ut den och berätta nåt fakta om den
 
Så är jag varje dag på mina guidade turer. Får komma på mig själv och börja prata mer om kunderna med dom istället.
Men jag är så fruktansvärt ointresserad av andra människor och deras liv... :rofl: (och varför skulle de vara intresserade av mitt liv heller liksom)

Slutar oftast med att jag sitter tyst och hoppas nån fågel ska flyga förbi så jag kan peka ut den och berätta nåt fakta om den
Det var så mycket lättare att vara guide! Jag var bussguide så större delen av tiden hade jag inte ens någon möjlighet att se deras ansiktsuttryck, var en jävel på att babbla på om allt och inget då. Har nog mest svårt att hålla truten :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
10 673
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 372
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp