Bukefalos 28 år!

Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här hemma i ett hav av blommor - i total chock.

Hade tänkt att detta skulle bli en helt vanlig torsdag. Men avkomman tänkte annorlunda.
Kommer hem till ett städat hus och en efter en kör bilar in på gården och folk kommer med fikabröd och presenter. Fyller år och avkomman fintade mig totalt med överaskningsfest. Älskade unge!
 
Sitter här hemma i ett hav av blommor - i total chock.

Hade tänkt att detta skulle bli en helt vanlig torsdag. Men avkomman tänkte annorlunda.
Kommer hem till ett städat hus och en efter en kör bilar in på gården och folk kommer med fikabröd och presenter. Fyller år och avkomman fintade mig totalt med överaskningsfest. Älskade unge!

Stort grattis till att du nu verkar officiellt då vara tant enligt wiki och törnis! 😂
 
Sitter här hemma i ett hav av blommor - i total chock.

Hade tänkt att detta skulle bli en helt vanlig torsdag. Men avkomman tänkte annorlunda.
Kommer hem till ett städat hus och en efter en kör bilar in på gården och folk kommer med fikabröd och presenter. Fyller år och avkomman fintade mig totalt med överaskningsfest. Älskade unge!
Grattis! Nu kan du (tydligen) äntligen faktiskt kalla dig själv ditt namn här :D:up:🥳🎖
 
Jag tror vi skippar hösten i år.

De tre senaste mornarna har det varit lite kyligare. Med det menar väder-bortskämda jag ca 20 grader.
Det toppar fortfarande på runt 28 på dagarna men luftfuktigheten har gått ner!
Men vilken skillnad på några dagar bara!
 
Varenda postning jag sett om det svarta hålet har involverat henne: ofta med information om att ingen vet om henne utan bara bilderna.

Vet inte om det är fel på mitt nyhetsflöde eller om det är skev rapportering, känner att jag vet mer om henne än om det där hålet.

Samma har. Kan det vara skillnaden mellan rapporteringen pa Svenska och Engelska?

Alltså detta är lite oklart men enligt wikipedia är medelåldern ngt som inträder i den tredje fjärdedelen av den genomsnittliga livslängden. DOCK är det ju lite svårt att veta i förväg sin egen livslängd tänker jag så att eeehmmm... men Wiki påstår att den generellt inträder mellan 40-60. Så efter 60 kan du nog se den excentriska tanten närma sig antar jag?

Oh, how cool is that! Jag ar en excentrisk tant. :p

Shit - imorgon händer det alltså??

Grattis ... och valkommen in i ganget med excentriska tanter.:D
 
Appropa excentrisk tant ...
56907757_2300880246676848_8845346521747554304_n.jpg
 
Fortfarande inte hört något. Jag är en av 9 sökande. Ansökningstiden gick ut i söndags.

Borde jag maila? Och vad skriver jag isåfall?
 
Senast ändrad:
Fortfarande inte hört något. Jag är en av 9 sökande. Ansökningstiden gick ut i söndags.

Borde jag maila? Och vad skriver jag isåfall?

Lite tight skulle jag säga. Mindre än en vecka, beorende på om de har mycket att göra kanske de inte har tid att sätta sig ner och gå igenom kandidater på en vecka eller två. Jag skulle ge det två veckor.

När jag söker är det inte ovanligt att det tar månader innan man hör något, eller inte hör något alls om de inte är intresserade. Jag tror det tog fyra månader som längst innan de sa att de inte var intresserade. En professor jag känner har nog rekord, han fick en gång email två år efter att ansökningstiden gick ut som sa att de inte var intresserade :crazy:🤣
 
Lite tight skulle jag säga. Mindre än en vecka, beorende på om de har mycket att göra kanske de inte har tid att sätta sig ner och gå igenom kandidater på en vecka eller två. Jag skulle ge det två veckor.

När jag söker är det inte ovanligt att det tar månader innan man hör något, eller inte hör något alls om de inte är intresserade. Jag tror det tog fyra månader som längst innan de sa att de inte var intresserade. En professor jag känner har nog rekord, han fick en gång email två år efter att ansökningstiden gick ut som sa att de inte var intresserade :crazy:🤣
I min ”bransch” är det dock en evighet. Man brukar bli kallad på intervju dagen efter ansökan typ, cheferna slåss om oss så de vet om att de måste vara snabba.

Denna chefen är dock ny på sin post, så han vet nog inte riktigt detta. Borde kanske sitta lugnt i båten, chansen är större att de andra sökande hittar ett annat jobb ju längre tid det tar för dem att påbörja rekryteringen...
 
I min ”bransch” är det dock en evighet. Man brukar bli kallad på intervju dagen efter ansökan typ, cheferna slåss om oss så de vet om att de måste vara snabba.

Denna chefen är dock ny på sin post, så han vet nog inte riktigt detta. Borde kanske sitta lugnt i båten, chansen är större att de andra sökande hittar ett annat jobb ju längre tid det tar för dem att påbörja rekryteringen...

Är chefen ny kan det ju också vara att personen har mycket att bolla just nu. Så förhoppningsvis är det bara det.

Ge det till Måndag?
 
Närmaste bensinstationen som jag ska tanka jobbilen på har bytt ägare och tillhör nu en annan kjedja. Nästa mack är 5 km bort. Förra veckan hade jag rur och hade en körning dit men den här veckan har det inte blivit så. Ska jag verkligen behövs köra en mil extra bara för att tanka...?! Hoppas att arbftsgivaren byter kjedja till något som finns på orten.
 
Paniken fortsätter trots att jag pratat med vårdcentralen och de tror att det är lugnt. Det får ändå bli ett varv till apoteket tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
15 854
Senast: Inte_Ung
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 976
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 076
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp