Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå barn i vagn. Såhär var enda sättet min 6-månaders accepterade att åka idag 😅
 

Bifogade filer

  • B9C94200-A39D-4092-A194-42F418885F9A.jpeg
    B9C94200-A39D-4092-A194-42F418885F9A.jpeg
    381,9 KB · Visningar: 93
Varit på Leos lekland idag. Stora tjejen var ledsen för fritids skulle åka på utflykt och eftersom hon inte har något fritids nu när jag är föräldraledig så ser jag till att försöka hitta på lite ersättningsaktiviteter istället. Vi var på Leos för två veckor sedan och då var det första gången efter Covid och sedan dess har det varit tjat varje dag om att åka tillbaka 😅 Så i morse när jag såg hur ledsen hon var över den missade utflykten bestämde jag mig för att överraska dem med en tur dit idag igen. Succé! Och de var så duktiga. Jag var lite orolig över att vara själv med 3 barn varav en galen 3-åring men det gick så himla bra! Så nu har de lekt och hoppat och klättrat sig svettiga och trötta och sitter nöjda framför tvn före läggdags. Jag ska sätta upp minstingen i sele och gå ut på en promenad med hunden. I skogen. Själv. I tystnad 😆
 
Enkel läggning med bägge ikväll, när jag väl fick dom i säng. Måste fixa lite med kläder inför imorgon på förskolan för dom, sen ska jag nog försöka komma i säng i vettig tid jag med.
 
Här har jag precis nattat båda ungarna på samma gång för första gången. Vi har tänkt börja öva på det i typ ett halvår men aldrig orkat pga känns oöverstigligt 😅. Jag var redo att ge upp kanske tjugo gånger när de bara låg och babblade med varandra med varsin napp i handen (det låter såhär: S: ”TittatittatittatitTA tittaTITTA” H: ”Tittatitta” S: ”HAHAHA”), men tillslut vände sig H bara på andra sidan och somnade och då gav S upp rätt snabbt också. Känner mig OÖVERVINNERLIG 😅.
 
Jag köpte precis hem en sjukt gosig overall från Konges Slöjd. Hon verkar gilla den så mycket att hon till och med accepterar att åka vagn i den, gosar bara in sig i luvan och somnar. Innan har det bara varit skrik. Jag tror det hjälper eftersom skillnaden i känsla och temperatur inte blir så stor när man sätter ner henne vagnen, hon kan ha gosat in sig i famnen och i overallen och när man sen flyttar henne så är hon fortfarande varm och go.

Sen kör jag sitt-delen av vagnen. Den accepterar hon bättre.

Det verkar, peppar peppar, funka för oss hittills!



Visa bifogad fil 90633
Åhh, vad mysigt. Men jag hade samma upplevelse med lillan när vi köpte en gosig åkpåse. Vagnen blev liksom så mycket mysigaste och hon bara älskade att vara där plötsligt. Och när dom har det sådär gosigt, så kan man väl förstå det!? 😍
 
Här har jag precis nattat båda ungarna på samma gång för första gången. Vi har tänkt börja öva på det i typ ett halvår men aldrig orkat pga känns oöverstigligt 😅. Jag var redo att ge upp kanske tjugo gånger när de bara låg och babblade med varandra med varsin napp i handen (det låter såhär: S: ”TittatittatittatitTA tittaTITTA” H: ”Tittatitta” S: ”HAHAHA”), men tillslut vände sig H bara på andra sidan och somnade och då gav S upp rätt snabbt också. Känner mig OÖVERVINNERLIG 😅.
Bra jobbat!! Natta två samtidigt är en utmaning 😅
 
Alltså, jag om någon upplever ju småbarnslivet (med bara ett barn dessutom!) som totalt överväldigande och övermäktigt största delen av tiden.

Men ibland kommer de här små stunderna, som nu när jag kröp ner bredvid vår sovande dotter och pussar hennes små bulliga kinder. Då tänker jag på hur fort tiden kommer gå och jag lyckas stanna upp och njuta av den här tiden. När hon är så liten, så rolig, när hon utvecklas nästan varje dag men framförallt när man som förälder fortfarande är det absolut bästa som finns och man blir överöst med kärlek och gos ❤️ Tänk när den tiden är över, när de är stora 😭 Min mamma gick nyligen bort så det väcker mycket tankar och funderingar också, om tiden och livet och dess förgänglighet. Min lilla lilla dotter som snart kommer vara så stor.
 
Alltså, jag om någon upplever ju småbarnslivet (med bara ett barn dessutom!) som totalt överväldigande och övermäktigt största delen av tiden.

Men ibland kommer de här små stunderna, som nu när jag kröp ner bredvid vår sovande dotter och pussar hennes små bulliga kinder. Då tänker jag på hur fort tiden kommer gå och jag lyckas stanna upp och njuta av den här tiden. När hon är så liten, så rolig, när hon utvecklas nästan varje dag men framförallt när man som förälder fortfarande är det absolut bästa som finns och man blir överöst med kärlek och gos ❤️ Tänk när den tiden är över, när de är stora 😭 Min mamma gick nyligen bort så det väcker mycket tankar och funderingar också, om tiden och livet och dess förgänglighet. Min lilla lilla dotter som snart kommer vara så stor.
Kan verkligen känna igen mig! Läste en text för ett tag sen som innehöll rader som ungefär ”nån gång kommer du att plocka upp ditt barn i famnen för sista gången”, dvs man sätter ner barnet och sen kommer man aldrig mer plocka upp barnet i famnen igen. För att barnet har blivit så stor och behöver inte förälderns famn på samma sätt längre. Grät 😭

Försöker tänka på det när allt känns tungt. Det är jobbigt nu (ibland så jobbigt att man inte vet hur man ska orka) men oj vad man kommer sakna så mycket av det ❤️
 
Kan verkligen känna igen mig! Läste en text för ett tag sen som innehöll rader som ungefär ”nån gång kommer du att plocka upp ditt barn i famnen för sista gången”, dvs man sätter ner barnet och sen kommer man aldrig mer plocka upp barnet i famnen igen. För att barnet har blivit så stor och behöver inte förälderns famn på samma sätt längre. Grät 😭

Försöker tänka på det när allt känns tungt. Det är jobbigt nu (ibland så jobbigt att man inte vet hur man ska orka) men oj vad man kommer sakna så mycket av det ❤️

Men guuuuuuud, jag dör 😭😭😭😭
 
Alltså, jag om någon upplever ju småbarnslivet (med bara ett barn dessutom!) som totalt överväldigande och övermäktigt största delen av tiden.

Men ibland kommer de här små stunderna, som nu när jag kröp ner bredvid vår sovande dotter och pussar hennes små bulliga kinder. Då tänker jag på hur fort tiden kommer gå och jag lyckas stanna upp och njuta av den här tiden. När hon är så liten, så rolig, när hon utvecklas nästan varje dag men framförallt när man som förälder fortfarande är det absolut bästa som finns och man blir överöst med kärlek och gos ❤️ Tänk när den tiden är över, när de är stora 😭 Min mamma gick nyligen bort så det väcker mycket tankar och funderingar också, om tiden och livet och dess förgänglighet. Min lilla lilla dotter som snart kommer vara så stor.
Ja ❤️ Jag har ju en snart 7-åring som alltid varit världens mest fysiska och gosiga men som plötsligt börjar bli så stor 😪 Kramas ju absolut men kryper inte upp hos oss alls lika ofta längre, och delar inte alla sina känslor och tankar på samma sätt heller. Sen har vi en treåring som inte alls vill gosa och vara nära på samma sätt som sin storasyster varit vilket gör mig lite stressad 😅 Så nu hoppas jag verkligen att den lilla 4-månaders blir en sådan som vill gosa mycket och länge ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp