Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och kollar en lista med olika porslins- och keramiksignaturer. Konstaterar att man bara inte FÅR glömma första "r:et" i krukmakeri. Det blir helt enkelt inte bra då (fast det blir rätt roligt för oss lättroade)...... :D
För en massa år sedan när jag arbetstränade på en handelsträdgård så berättade en av de anställda att när de haft rea på krukor så hade hon skrivit en skylt med texten "krukrea" och missat första r-et. Skylten satt upp några dagar. Sedan kom en prydlig dam och bad om att få se på produkterna :rofl:.
 
Ska åka iväg och tanka upp skotern .Om jag har tur och det inte blir för mycket snö på lördag då jag har jour. Så ska jag på skoterrally dvs en organiserad skotertur med massa olika moment och olika stationer och skotervisningar från olika tillverkare .Turen är ca 5 mil efter nysladdade leder .Blev så i år då vårat rally blev inställt pga för dåliga vägar då det har varit för mycket lenvädar och ingen isbotten finns så då fixade motorklubben en skotertur istället så vi runt 100 funktionärer har något att göra istället för att hjälpa till på tävlingen
 
Blev trötthetsnockad plötsligt. Så nu stänger jag ner kontoret för dagen. Tog en liten lucka i eftermiddags och käkade och fastnade framför Netflix med sambon. Ett avsnitt av serie blev fler och jag höll på att somna i sambons knä. Igår gjorde jag det. Helt otrolig utveckling för mig som oavsett hur slutkörd jag är inte kunnat somna utan medicin på över 20 år! Älskar det! :heart
Tänkte köra en repeat på det strax.
 
Jag får ångestattacker onödigt ofta numera. Jag hade en ikväll och har kanske inte riktigt hunnit landa efter den.
 
I fackgruppen för logopeder på Fb diskuteras just nu korrekt beskrivning av pruttljudet små barn gör med tungan mellan läpparna. Linguolabial tremulant heter det på fikonspråk och det transkriberas som lilla r med ett litet McDonalds m under enligt the International Phonetic Alphabet.

Jag älskar mitt jobb! 😁
 
Seg morgon. Ska iväg på projekt möte tio mil bort.

Arg på mig själv för att jag är så lättpåverkad. Projektmentorn i kommunen var bister igår och jag blir så sänkt direkt så fort nån är lite kärv.
Alltså - det fanns inte nån kritik egentligen. Jag bad om feedback på ett dokumentoch fick det. Men det var kärvt levererat och det har gjort att jag soviit illa.

Men dagen ska förhoppningsvis ge påfyllning. Det gjorde förra dagen.

Fast vi ska hålla på till kl åtta ikväll, så jag lär vara mosig imorgon. :D
 
Den här dagen ser jag inte fram emot. Jag ska till tandläkaren och det kommer att ta en och en halv timme.
 
Jaha, då säger min stationära dator att nätverkskabeln inte sitter i, men det gör den. Inte kan väl en kabel gå sönder av sig själv? Ingen har ju rört den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag ska in till Usö i morgon och för att slippa krångla med parkering så tänkte jag ta bussen. Men nu är frågan, går länsbussen hela...
Svar
4
· Visningar
264
Senast: Halcyon
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 509
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 059
Senast: kamomillo
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 237
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp