Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Corys barnen har fått vb. I helgen ska de få en större "bostad".
Här blåser det rejält, värre ute vid jobbet. Man kunde nästa flyga fram i medvinden:laugh:. Nu börjar det bli grått ute, kommer säkert ett ösregn snart:grin:
 
Har skiner solen och det ar 21*C ... Det ar dags att kora lite "detalj traning" pa hundarnas apport ... den ena slapper apport bocken mitt pa hoppet nar han hoppar tillbaka med den och den andra vill helst ta avstamp uppe pa hindret. :cautious:
Sedan blir det nog mest "semester" for dem medan jag byter ut ett par trasiga blixtlas, :arghh: utrattar arenden och handlar allt fran mat till hast "supplement". Det blir en "busy" dag i dag!
 
Kl är 06 här och jag ska åka till jobbet om ca 15 min.. 1h tidigare än vanligt, för att fodra pållarna!

Vi har en "foder fabrik" installerad på gården. Typ som en container där det är sprinklers/vattensystem installerat tillsammans med AC och ljus innuti.

Vi lägger in Barley seeds (typ av gräs?) på ena sidan och 6 dagar senare kommer det ut på andra sidan som ca 15cm tjockt, saftigt, gräs, med rötterna ihopväxta så det är lätt att lyfta ur "plattorna" som väger omkring 5-6 kg /st.

Sedan rengör vi brickorna, fyller på med nytt säd och skjuter in från andra hållet igen. Så går det runt, runt.

Gräsplattorna lastas bak på en pickup och körs ut till hästarna varje morgon. Närmare bestämt runt 200kg!

Så fodrar man på en torrtropisk ö där inget gräs växer undet torrperioden, som är ca april-januari!
 
Kom nyligen in från ett vindigt men varmt månfritt kvällsgöra. Och har fått konstatera att min svarta som varit i perfekt hull nu har börjat lägga på sig kilon. I september :crazy::confused::eek:!!
Jag säger då det. Detta år är inte normalt. Ska bli intressant sen att kolla på analyserna och jämföra första och andraskörden.
Har nu hällt upp ett glas rött. Ett billigt men gott vin. Eko.
Haft lektion för två och fick prata högre än vanligt då tak och allt bullra av vinden. Tänker på de som inte har ridhus. Megafon någon :rofl:

Så himla typiskt att Jinns måste gå ut nu till kvällen. Smartare att vara ute på dan då det är lite varmare. Vad ska hon ute i blåsten att göra egentligen med sin tunna päls och allt.
Och på dan skulle hon vara precis överallt när jag försökte fortsätta med uppdateringarna på egen hand. Hon var alltså inte sådär mysig som hon kan vara utan en riktig gaphals och trots mina servningar så dög det visst inte. Tillslut stängde jag dörren :meh:. Måste få nånting gjort. Men sen fick hon givetvis massor av gos och gottis.
 
Kl är 06 här och jag ska åka till jobbet om ca 15 min.. 1h tidigare än vanligt, för att fodra pållarna!

Vi har en "foder fabrik" installerad på gården. Typ som en container där det är sprinklers/vattensystem installerat tillsammans med AC och ljus innuti.

Vi lägger in Barley seeds (typ av gräs?) på ena sidan och 6 dagar senare kommer det ut på andra sidan som ca 15cm tjockt, saftigt, gräs, med rötterna ihopväxta så det är lätt att lyfta ur "plattorna" som väger omkring 5-6 kg /st.

Sedan rengör vi brickorna, fyller på med nytt säd och skjuter in från andra hållet igen. Så går det runt, runt.

Gräsplattorna lastas bak på en pickup och körs ut till hästarna varje morgon. Närmare bestämt runt 200kg!

Så fodrar man på en torrtropisk ö där inget gräs växer undet torrperioden, som är ca april-januari!
Lägg gärna in en bild på stationen om du vill/får :)
 
Kl är 06 här och jag ska åka till jobbet om ca 15 min.. 1h tidigare än vanligt, för att fodra pållarna!

Vi har en "foder fabrik" installerad på gården. Typ som en container där det är sprinklers/vattensystem installerat tillsammans med AC och ljus innuti.

Vi lägger in Barley seeds (typ av gräs?) på ena sidan och 6 dagar senare kommer det ut på andra sidan som ca 15cm tjockt, saftigt, gräs, med rötterna ihopväxta så det är lätt att lyfta ur "plattorna" som väger omkring 5-6 kg /st.

Sedan rengör vi brickorna, fyller på med nytt säd och skjuter in från andra hållet igen. Så går det runt, runt.

Gräsplattorna lastas bak på en pickup och körs ut till hästarna varje morgon. Närmare bestämt runt 200kg!

Så fodrar man på en torrtropisk ö där inget gräs växer undet torrperioden, som är ca april-januari!

Barley är korn. Vet ju att du berättade om gräset förut. Men intressant att det var korn!
 
Ligger i sängen och ska börja röra på mig. Packa då jag ska ut till stallet och vara där hela helgen sen snabbt röja undan det värsta i trädgården inför stormen/blåsten.

Tror inte det är någon bra idé att låta måla plastbordet stå kvar mitt i trädgården helt själv
 
Börjar dagen med utvecklingssamtal för båda barnen, så just nu sitter jag utanför stora sonens klassrum och väntar på att sonen och läraren ska komma och att vi ska börja med samtalet.
Synd bara att det är en timme mellan tiderna för samtalen som tar en halvtimme :p Hade ju kunna haft stora sonens samtal halv åtta istället
 
Senast ändrad:
Hade tänkt jobba idag.. vaknade med grymt ont i halsen och hosta. WTF? Mutantförkylning... Maken som var ju förra veckan är sjuk igen han med.
Misääääääääär!
 
@karamelldrottningen
Jag hittade denna bild på min insta. Detta är den "färdiga" sidan, som vi öppnar varje morgon

20180921_175043.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 170
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
185
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp