Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om lön som tar slut fort, jag är nästan pank igen :arghh: kattens veterinärräkning, ena hästens försäkring, en kattförsäkring, skatt på bilen.. Bra månad. Och jag som varit sjukskriven halva augusti..
 
På tal om lön som tar slut fort, jag är nästan pank igen :arghh: kattens veterinärräkning, ena hästens försäkring, en kattförsäkring, skatt på bilen.. Bra månad. Och jag som varit sjukskriven halva augusti..
Igenkänning.

Hade en hiskelig bränsleräkning och undrade varför tills jag kom på att jag hade en extra tankning pga ett par resor till residensstaden med omnejd. Plus att jag sponsrat avkommans räkning då hen bara fick en tusing i lön för att kommunen av misstag betalat hen för mycket under ett halvår.
 
Jag sitter och slipar på foder och socklar som jag för ett tag sedan målade första lagret färg på. Det är verkligen skittråkigt att slipa, men ett måste om det ska bli fint.
 
Svärfar är här. Han är så fruktansvärt bitter att jag vill skälla lite på honom. Men jag biter mig i tungan. Nu har han snöat in på att han snart ska dö (han är 59 och fullt frisk). Lite kiligt att lyssna på.
 
Jag har principen att aldrig någonsin lägga ut pengar för andra eller never ever i helvete låna ut. Betalar jag något så är det med personer som jag VET gärna betalar nästa gång - och då bara småsummor.

Bli tuffare!
Har blockat henne på Fb och mobilen. Nu ringer hon på hemtelefonen
 
Tappade rösten
Jäkla förkylning
Nu kaffe sen hämta lite småsaker från gamla lägenheten
Efter helgen är den inte mitt problem
Jippie
 
Både fnissar och förundras över vad en ryskfödd kollega pratade om på lunchen.

I hennes del av Ryssland pratar man tydligen om "svenska familjer" som är nära släktingar som är gifta med varann. Där tror (anser) man tydligen att det är ett typiskt svenskt fenomen och hon får ständigt frågor om det när hon är på besök hemma. Att hon dementerar spelar ingen roll sa hon.
Hon skrattade lite när jag sa att det knappast anses som socialt accepterat i vårt land - i Ryssland uppfattades det tydligen som "typiskt Svenskt".
 
Naprapaten vill att jag ska göra plankan för att stärka mig. Jaja, det går kanske lite bättre när kroppen har återhämtat sig från gårdagens misshandel..... :p (Inte för att jag är särskilt bra på det i vanliga fall heller ;) !)
 
Facebook påminner om att jag inte har min födelsedag synlig. Jag vet inte om jag ska ändra på det. Vill jag verkligen ha en massa hälsningar då eller blir det ledsamt om det uteblir? Ingen lär ju komma ihåg vilken dag det är av sig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 208
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 510
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp