Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är pappan en rövhatt mot sonen?

Har han klagat på sonens trasiga kläder tidigare?
Ja och vi har en del misstankar där som vi inte kan bevisa.
Han klagar på allt och sonen får absolut inte använda kläder och saker här som pappan köpt. Det han har på sig och med sig från oss (skolväskan tex) stoppas undan när han kommer till pappan och sedan får han bara ha saker som han har köpt. Till och med en annan skolväska.
 
Ja och vi har en del misstankar där som vi inte kan bevisa.
Han klagar på allt och sonen får absolut inte använda kläder och saker här som pappan köpt. Det han har på sig och med sig från oss (skolväskan tex) stoppas undan när han kommer till pappan och sedan får han bara ha saker som han har köpt. Till och med en annan skolväska.
Men då är väl mysteriet i princip löst? Jag skulle definitivt kolla med honom innan jag gav mig på hela skolan.

Fy fan vilken grej att göra mot en 10-åring :cry:
 
Men då är väl mysteriet i princip löst? Jag skulle definitivt kolla med honom innan jag gav mig på hela skolan.

Fy fan vilken grej att göra mot en 10-åring :cry:
Ja jag hoppas det, läraren har redan svarat och kände inte till något om byxorna men skulle ta upp det med rektorn. Är det inte skolan och det är någon hos pappan, så kan ju faktiskt skolan vara en hjälp för oss i fallet. för det lär vi ju i så fall gå vidare med. Vet inte vad jag tycker är värst faktiskt, att skolan eller någon hos pappan gör en sådan här sak. (fast jo, pappans familj är värst)
 
Ja jag hoppas det, läraren har redan svarat och kände inte till något om byxorna men skulle ta upp det med rektorn. Är det inte skolan och det är någon hos pappan, så kan ju faktiskt skolan vara en hjälp för oss i fallet. för det lär vi ju i så fall gå vidare med. Vet inte vad jag tycker är värst faktiskt, att skolan eller någon hos pappan gör en sådan här sak. (fast jo, pappans familj är värst)
Det är FÖR JÄVLIGT om pappan eller någon annan hos honom gjort. Vuxna mobbar inte ett BARN!
 
Min tanke också, vad är det de sysslar med egentligen?
Jag menar han är en levande virvelvind på 10 år. Det är inte konstigt att saker och kläder går sönder, han är högt och lågt och överallt konstant. Vi är heller inte gjorda av pengar och kan köpa nytt stup i ett. Ja precis, ring istället för tusan. Eller skriv ett mail.

@karamelldrottningen Ja man börjar ju fundera. Men jag menar, han kan ju knappast vara enda barnet på hela skolan vars kläder faktiskt går sönder ibland. Han har flera gånger gått med hela kläder till skolan på morgonen och kommit hem med trasiga. Minsta hål och han river upp det direkt så det blir enormt, begär skolan att vi ska vara på plats i skolan med sonen och hålla koll på allt han gör?

@Angua Kan man lugnt säga

Öh... varför bryr de sig i att han har sönder kläderna?! Det är ju ni som betalar för dem... :cautious: Någonstans känns det bättre med en unge som rör på sig än en som är rädd för att röra sig för att kläderna går sönder... De ska ju upptäcka världen liksom. Givetvis förstår jag att det inte är så kul för er men det går ju att lappa och att köpa begagnat. Jag köper mycket bra sportkläder begagnat, det behöver ju inte vara nya kläder jämt.

Att öht skriva något sådant på ett barns kläder är så sinnesrubbat att det låter som ett dåligt skämt. Jag förstår inte hur en vuxen ens kan komma på idén.
 
@Mirre Har sonen sett det själv? Nog bra om du pratar med honom isåfall så att han inte känner skuld
Han säger nej, men säger att pappan lade ner byxorna i väskan i fredags. Dock har han varit enormt överladdad hela helgen, sambon och jag pratade om det senast igår kväll för sonen verkar nervös över något. Han är en virvelvind i vanliga fall, men i helgen har han varit sanslös. Jag hade inte blivit förvånad om han hade lyft från golvet alltså. Otrevlig, snäsig, har inte lyssnat ett skvatt och inte kunnat sitta still en sekund. Som en samling laddad dynamit som exploderar när som helst. Så det är inte omöjligt att sonen vet mer än han kan/vill/ får säga.

@athena_arabians Säg det, men skolan tar det alla fall på allvar och kommer reda ut om det är någon på skolan som gjort det. Det är ju alla fall positivt.
 
Han säger nej, men säger att pappan lade ner byxorna i väskan i fredags. Dock har han varit enormt överladdad hela helgen, sambon och jag pratade om det senast igår kväll för sonen verkar nervös över något. Han är en virvelvind i vanliga fall, men i helgen har han varit sanslös. Jag hade inte blivit förvånad om han hade lyft från golvet alltså. Otrevlig, snäsig, har inte lyssnat ett skvatt och inte kunnat sitta still en sekund. Som en samling laddad dynamit som exploderar när som helst. Så det är inte omöjligt att sonen vet mer än han kan/vill/ får säga.
Då hände det väl något hos pappan som han inte mår bra av.
 
Ja precis.

Hoppas han kan få lugn och kärlek hos er.
Ja jag hoppas det.
Kommer det fram att det är pappan och farfar som gjort det, då vet jag inte om sonen kommer kunna hantera det. Han kommer bli fruktansvärt besviken och sårad :(

Usch det går bara runt i huvudet på mig nu. Sambon är inte hemma än på länge, barnen ska egentligen sova men fick ha telefonerna en stund. Mest för att stora sonen ska få tankarna på annat en stund innan han somnar. Han verkar utåt sett inte bry sig så mycket, men han tänker och stänger in utan att visa något utåt. Sedan bygger han bara på och till slut exploderar han för minsta lilla istället.
 
Temat för dagen verkar vara DRA ÅT HELVETE.
Ungefär så bra går det. Så ska vi dessutom ha först avdelningsmöte med grupparbete kring målplanen (SKJUT MIG) och sen enhetsmöte på samma tema (HUR FAN SKA JAG FIXA DETTA??)
Åh, vår avdelning ska fixa julfesten ALLA ska hjälpa till, även vi som inte ska gå. Med piffiga temat "jul i vilda western"....
Jag kan ha dött i natt och hamnat i helvetet :devil::arghh:
Rollspel och tillitsövningar hade toppat det där. Kronan på verket liksom.
 
Ja jag hoppas det.
Kommer det fram att det är pappan och farfar som gjort det, då vet jag inte om sonen kommer kunna hantera det. Han kommer bli fruktansvärt besviken och sårad :(

Usch det går bara runt i huvudet på mig nu. Sambon är inte hemma än på länge, barnen ska egentligen sova men fick ha telefonerna en stund. Mest för att stora sonen ska få tankarna på annat en stund innan han somnar. Han verkar utåt sett inte bry sig så mycket, men han tänker och stänger in utan att visa något utåt. Sedan bygger han bara på och till slut exploderar han för minsta lilla istället.
Inte min hemmaplan men: det kanske är bra att betyga för sonen att det var otroligt dumt gjort, att vuxna inte får göra så mot barn men att en del ofattbart nog gör dumma saker ändå.

Och ge sen pappan ett helvete om det här.
 
Jag har bäddat ner mig i soffan med morötter och dipp :d! Försöker att distrahera mig från att det kan ta ytterligare 1½ månad innan jag får svar från FK om jag kommer att få bidrag eller ej... Det har redan gått 2½ månader :crazy:. Känns skittungt men denna månaden har jag klarat mig utan att låna pengar från någon iaf :down:
 
Märker hur beroende jag är av höger handen. Allt går mycket långsammare. Tänker på de som lider av kronisk värk. Hur står de ut?!
Hoppas på en välgörande sömn nu och nya friska tag imorgon.
 
Jag har bäddat ner mig i soffan med morötter och dipp :d! Försöker att distrahera mig från att det kan ta ytterligare 1½ månad innan jag får svar från FK om jag kommer att få bidrag eller ej... Det har redan gått 2½ månader :crazy:. Känns skittungt men denna månaden har jag klarat mig utan att låna pengar från någon iaf :down:
Det är så värdelöst att det alltid tar sådan tid att få svar från FK.
 
Pratat med snäll svärmor som faktiskt fick mig att må lite bättre även om jag såklart fortfarande är förbannad. Men måste försöka släppa det nu så jag alla fall får sova i natt, så får jag ta tag i allt ordentligt i morgon
 
Tittade precis hur det går för paketet med byxor som är på väg till mig, och åter igen älskar jag att det finns folk som jobbar på natten. Det skickades iväg igår på eftermiddagen och befinner sig nu så nära mig att det ska mycket till för att paketet inte komma hit under dagen :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
792
· Visningar
41 956
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 585
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp