Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek: What!!?
Jag hade gått i taket, vilka puckon :mad::mad::mad:
Det är skrivet på ett sådant sätt att både sambon och jag upplevde det som hotfullt.
Han är expert på att ha sönder kläder och speciellt byxor, det är helt på morgonen och trasigt när han kommer hem. Nu hade han ett par i väskan som det stod skrivet på. "Dina traskläder är fotade och dokumenterade. Inte bara denna gången " O_o Har såklart kontaktat skolan och ifrågasatt det, det känns olustigt och jag är tvärarg
 
Det är skrivet på ett sådant sätt att både sambon och jag upplevde det som hotfullt.
Han är expert på att ha sönder kläder och speciellt byxor, det är helt på morgonen och trasigt när han kommer hem. Nu hade han ett par i väskan som det stod skrivet på. "Dina traskläder är fotade och dokumenterade. Inte bara denna gången " O_o
:eek::eek: Det här är ju värre än vad jag trodde.
Vad då "fotade och dokumenterade"??? För vad???
Har skolan bekymmer med något rörande ert barn så ska dom kontakta ER :banghead:
Vad håller dom på med :mad:

Hoppas att ni får ett "bra" svar från skolan!
 
Det är skrivet på ett sådant sätt att både sambon och jag upplevde det som hotfullt.
Han är expert på att ha sönder kläder och speciellt byxor, det är helt på morgonen och trasigt när han kommer hem. Nu hade han ett par i väskan som det stod skrivet på. "Dina traskläder är fotade och dokumenterade. Inte bara denna gången " O_o Har såklart kontaktat skolan och ifrågasatt det, det känns olustigt och jag är tvärarg
Va? Dokumenterade vart då och varför? Och vadå inte bara denna gången? För de logg O_o
 
Det är skrivet på ett sådant sätt att både sambon och jag upplevde det som hotfullt.
Han är expert på att ha sönder kläder och speciellt byxor, det är helt på morgonen och trasigt när han kommer hem. Nu hade han ett par i väskan som det stod skrivet på. "Dina traskläder är fotade och dokumenterade. Inte bara denna gången " O_o Har såklart kontaktat skolan och ifrågasatt det, det känns olustigt och jag är tvärarg
WTF????
 
:eek::eek: Det här är ju värre än vad jag trodde.
Vad då "fotade och dokumenterade"??? För vad???
Har skolan bekymmer med något rörande ert barn så ska dom kontakta ER :banghead:
Vad håller dom på med :mad:

Hoppas att ni får ett "bra" svar från skolan!
Min tanke också, vad är det de sysslar med egentligen?
Jag menar han är en levande virvelvind på 10 år. Det är inte konstigt att saker och kläder går sönder, han är högt och lågt och överallt konstant. Vi är heller inte gjorda av pengar och kan köpa nytt stup i ett. Ja precis, ring istället för tusan. Eller skriv ett mail.

@karamelldrottningen Ja man börjar ju fundera. Men jag menar, han kan ju knappast vara enda barnet på hela skolan vars kläder faktiskt går sönder ibland. Han har flera gånger gått med hela kläder till skolan på morgonen och kommit hem med trasiga. Minsta hål och han river upp det direkt så det blir enormt, begär skolan att vi ska vara på plats i skolan med sonen och hålla koll på allt han gör?

@Angua Kan man lugnt säga
 
Var till Vc i morse, fick träffa sköterskan där. Min läkare ska ringa i morgon fm (om nu hen gör det...:crazy:), och prata om mina mediciner och Apodos.
Tog och rensade ut 3 Ikea-kassar med hästböcker i ena bokhyllan. 2 kassar blev hämtade idag av en mamma med hästtokig dotter. Sista kassen blir hämtad på onsdag:banana:
Sedan kom ångesten tillbaka...:cry: Så det blev vila på soffan några timmar. Har ingen matlust nu, och känner mig skakig hela tiden. Svettas hela tiden.
Tar ju ett tag innan allt återställs när det gäller antidepp-mediciner
 
Min tanke också, vad är det de sysslar med egentligen?
Jag menar han är en levande virvelvind på 10 år. Det är inte konstigt att saker och kläder går sönder, han är högt och lågt och överallt konstant. Vi är heller inte gjorda av pengar och kan köpa nytt stup i ett. Ja precis, ring istället för tusan. Eller skriv ett mail.

@karamelldrottningen Ja man börjar ju fundera. Men jag menar, han kan ju knappast vara enda barnet på hela skolan vars kläder faktiskt går sönder ibland. Han har flera gånger gått med hela kläder till skolan på morgonen och kommit hem med trasiga. Minsta hål och han river upp det direkt så det blir enormt, begär skolan att vi ska vara på plats i skolan med sonen och hålla koll på allt han gör?

@Angua Kan man lugnt säga
Men jag fattar inte. Vad är SYFTET med att de ska dokumentera när kläder gått sönder?
Mycket mysko.
 
Men det kan väl aldrig vara skolpersonal som gjort det?
Nej jag tycker inte det, men vem annars?
Han hade byxorna i väskan när han kom hem från pappan i fredags, jag har försökt få tag i pappan och frågat om han har skrivit (fast tycker inte det ser ut som hans handstil) men han svarar inte. Kan hända att han jobbar
 
Nej inte vi heller.
De får det att låta som att sonen går i trasor konstant vilket är grymt förolämpande bara det, mot både sonen och oss. Dessutom är det inte sant. Känner mig lite attackerad faktiskt
Kontakta skolan MEN kontakta även skolförvaltningen.
Det finns en grundskolechef och en politisk nämndordförande som måste få veta det där.

Det är kränkande, oprofessionellt och ..jag vet inte vad. :rage:

/tanten - skolpolitiker
 
Nej jag tycker inte det, men vem annars?
Han hade byxorna i väskan när han kom hem från pappan i fredags, jag har försökt få tag i pappan och frågat om han har skrivit (fast tycker inte det ser ut som hans handstil) men han svarar inte. Kan hända att han jobbar
Då låter det väl mer som pappan eller någon hos honom? Förfärligt sätt att bestraffa en unge.
 
Kontakta skolan MEN kontakta även skolförvaltningen.
Det finns en grundskolechef och en politisk nämndordförande som måste få veta det där.

Det är kränkande, oprofessionellt och ..jag vet inte vad. :rage:

/tanten - skolpolitiker
Det ska jag absolut göra, jag ska se till att få tag i pappan också och höra om han vet något om det. Lade han ner byxorna i väskan i fredags (som sonen säger att han gjorde) så borde ju han ha sett det. Men han har inte kontaktat oss om det.
 
Då låter det väl mer som pappan eller någon hos honom? Förfärligt sätt att bestraffa en unge.
Ja vidrigt!
Det är ju framförallt kränkande mot sonen och antyder att han bara går i trasor.
Fast det vore ju ändå "bra" ( i brist på bättre ord) om det inte är skolan, men någon är det ju
 
Ja vidrigt!
Det är ju framförallt kränkande mot sonen och antyder att han bara går i trasor.
Fast det vore ju ändå "bra" ( i brist på bättre ord) om det inte är skolan, men någon är det ju
Är pappan en rövhatt mot sonen?

Har han klagat på sonens trasiga kläder tidigare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
794
· Visningar
42 154
Senast: pajaztar
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 585
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp