Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör du med ekollonen? Jag har mängder :crazy: tyvärr
Någon som vill köpa en ek på rot :sneaky:
Den är 1 meter i omkrets :up: om någon behöver en rejäl stock

Plockar bara lite granna och har som dekoration bland mina uteblommor och ibland tar jag in dem och har tillsammans med ljusdekorationer. Typ som prydnadspumpor

Ett år hade jag det samlat i en stor glasvas.

Väldigt sällan jag gör något.

Kan man inte baka med ekollon? Typ ha dem i bröd för smakstärkare? Har för mig det :)
 
Plockar bara lite granna och har som dekoration bland mina uteblommor och ibland tar jag in dem och har tillsammans med ljusdekorationer. Typ som prydnadspumpor

Ett år hade jag det samlat i en stor glasvas.

Väldigt sällan jag gör något.

Kan man inte baka med ekollon? Typ ha dem i bröd för smakstärkare? Har för mig det :)
Hmm men man måste väl rosta dom för att bli av med det beska tanninet?
tyvärr står ju eken precis bredvid min vinterhage så jag får stänga av en del varje höst så eken ska ner ska bara hitta någon som kan ta ner den, den är inte liten direkt :crazy:
 
Hmm men man måste väl rosta dom för att bli av med det beska tanninet?
tyvärr står ju eken precis bredvid min vinterhage så jag får stänga av en del varje höst så eken ska ner ska bara hitta någon som kan ta ner den, den är inte liten direkt :crazy:

Googla. Vi fick ner 2 stora tallar som stod väldigt dumt till med fallrisk på huset. Jag googlade på trädfällning i närheten, knäppte kort på träden och fick offert 3 000 efter rut. Dock ville vi ha veden själva så den kapade de bara upp och lät ligga.

Har 2 träd till som det behöver göras på det var bara det där att man måste ta tag i det.. :D
 
Googla. Vi fick ner 2 stora tallar som stod väldigt dumt till med fallrisk på huset. Jag googlade på trädfällning i närheten, knäppte kort på träden och fick offert 3 000 efter rut. Dock ville vi ha veden själva så den kapade de bara upp och lät ligga.

Har 2 träd till som det behöver göras på det var bara det där att man måste ta tag i det.. :D
Jag har ju ett stort golvföretag som säljer rätt mycket ekparkett i min närhet :up: så jag ska ringa dom men fällningen får nog vänta till våren när hästarna inte är på den sidan alls för jag kanske får plocka ner staketet en bra bit och så blir det väl en väldigt massa smågrenar kvar antar jag. Från och med maj brukar jag inte använda den hagen alls.
En så pass stor ek kallas tydligen för diamantstock och kan kanske ge en slant in på kontot :)
Nu har mina mattekunskaper tydligen gått i dvala men vad blir det för diameter när omkretsen är 1 meter :confused:
 
Jag har ju ett stort golvföretag som säljer rätt mycket ekparkett i min närhet :up: så jag ska ringa dom men fällningen får nog vänta till våren när hästarna inte är på den sidan alls för jag kanske får plocka ner staketet en bra bit och så blir det väl en väldigt massa smågrenar kvar antar jag. Från och med maj brukar jag inte använda den hagen alls.
En så pass stor ek kallas tydligen för diamantstock och kan kanske ge en slant in på kontot :)
Nu har mina mattekunskaper tydligen gått i dvala men vad blir det för diameter när omkretsen är 1 meter :confused:
π*d=O diametern är ca 32 centimeter
 
Gaaah! Kan det inte bara ta slut snart? Pratade precis med facket, han blev arg som ett bi när han fick veta vad som erbjudits.
Så nu ska det förhandlas igen..
Kan det inte bara vara över?!
 
Min hund motarbetar mig...

Jag behöver jobba och inte sitta här och sukta efter helg och hunden min pockar på uppmärksamhet. Leka står på agendan hela tiden nu lilla galenpannan. 2 h kvar
Har hon gömt sig på lagret :D :p

— kl —
Tar en paus med bulle och kaffe och ska ta ett ryck med 4 hjulningen till skogen och ta med ett lass sågade stubbar. I år kommer det att för en gångs skull bli proppfullt i vedbodan!
 
mornin.jpg
 
Uuuh! Idag är jag ett surt och småkrassligt monster. När sambon kom hem låg jag i sängen med mössa och täcke upp till näsan. Bara två griniga ögon och en näsa syntes.
Måste dessutom göra om ett arbete vi betalt en utbildad att göra. Jag började dubbelchecka saker och insåg att en jävla massa inte stämmer. Så nu måste jag göra om allt.:turd:
 
Uuuh! Idag är jag ett surt och småkrassligt monster. När sambon kom hem låg jag i sängen med mössa och täcke upp till näsan. Bara två griniga ögon och en näsa syntes.
Måste dessutom göra om ett arbete vi betalt en utbildad att göra. Jag började dubbelchecka saker och insåg att en jävla massa inte stämmer. Så nu måste jag göra om allt.:turd:
Behåll surheten och monsret när du ska tala med "den utbildade" och reklamera arbetet :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 017
· Visningar
53 485
Senast: sthu
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 593
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp