Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna veckan är lite ovanlig. Har två kvällar utan något inplanerat OCH ikväll satte jag röven i soffan innan kl 21 för att chilla innan maten? Minns inte ens när det hände senast. Sambon lagar mat och jag öppnade en finöl för att fira denna ovanliga vecka lite grann :D
 
Få gjort med vaddå? De kanske hjälps åt?
Jag har ofta folk hos mig. Behöver jag göra ngt så gör jag det ändå. Ibland delegerar jag ut sysslor i utbyte mot vin :angel:
Det är folk i lägenheten från tidig morgon till kväll, det är alltid ett jäkla liv med stolar som flyttas runt i lägenheten och på balkongen. Det skriks och väsnas, en ringning på klockan räcker inte utan femhundra stycken plus knackningar. Jag. Blir. Galen. Det låter inte direkt som att de har pluggstuga utan snarare som att de spelar spel dagarna i enda...
 
Det är folk i lägenheten från tidig morgon till kväll, det är alltid ett jäkla liv med stolar som flyttas runt i lägenheten och på balkongen. Det skriks och väsnas, en ringning på klockan räcker inte utan femhundra stycken plus knackningar. Jag. Blir. Galen. Det låter inte direkt som att de har pluggstuga utan snarare som att de spelar spel dagarna i enda...

Med tåg utanför huset, en krog i själva huset, polisutryckningar på bron utanför och en granne som är operasångerska så känner jag mig rätt härdad. Skruvar bara upp TV’n i äkta tant-style :D

Har du testat öronproppar? Finns sånna svinbra i silikon som man inte behöver trycka in i själva örat utan bara formar som ett lock liksom! :)
 
Med tåg utanför huset, en krog i själva huset, polisutryckningar på bron utanför och en granne som är operasångerska så känner jag mig rätt härdad. Skruvar bara upp TV’n i äkta tant-style :D

Har du testat öronproppar? Finns sånna svinbra i silikon som man inte behöver trycka in i själva örat utan bara formar som ett lock liksom! :)
Fast jag vägrar gå runt i mitt eget hem med öronproppar. Vanligt ”levnadsljud” hade jag inte brytt mig om, att höra ens grannar är en grej man får stå ut med liksom. Det är bara det att det ALDRIG är tyst därifrån.. det skriks och vrålas, minst tre-fyra personer som ska ut och röka 2 gånger i timmen (då måste alla plaststolar DRAS fram och tillbaka innan alla satt sig), spring på loftgången så väggarna vibrerar etc etc. Har bott här i fyra år och haft olika grannar (studentboende) och har aldrig varit med om maken på en person som kan låta så hela. Tiden.
 
Fast jag vägrar gå runt i mitt eget hem med öronproppar. Vanligt ”levnadsljud” hade jag inte brytt mig om, att höra ens grannar är en grej man får stå ut med liksom. Det är bara det att det ALDRIG är tyst därifrån.. det skriks och vrålas, minst tre-fyra personer som ska ut och röka 2 gånger i timmen (då måste alla plaststolar DRAS fram och tillbaka innan alla satt sig), spring på loftgången så väggarna vibrerar etc etc. Har bott här i fyra år och haft olika grannar (studentboende) och har aldrig varit med om maken på en person som kan låta så hela. Tiden.

Har du pratat med dom? :)
 
Jag vill lägga mig igen :arghh:

Sitter på jobbet istället, är trötthet en rimlig anledning till att gå till vilorummet med sängen? :angel:
 
Ledig idag, tanken är att fixa en del i trädgården. Just därför vaknade jag med ryggskott :mad:
Men efter att ha rört mig lite och knakat till ryggen lite så känns det bättre!
Men först långfrukost :D
 
Well, well :cool:

5BF32293-0FAD-4086-85FC-FC22FB7190A8.jpeg
 
Inte ännu, har inte så stor lust att knacka på när det är ett gäng grabbar som skriker direkt.

Börja med att göra det! De är säkert helt omedvetna om att de stör dig. Min erfarenhet av studenter är att man är ganska omedveten rent allmänt. Bodde i kollektiv som student och vi hade en del påhälsningar av en barnfamilj ovanför :angel: Vi bara: :confused: när de tyckte att det var olämpligt att ha fest och skrik-sjunga till Arja Saijonmaa kl 02 en måndag.
 
På jobb, varit ute opå leverans och förundrats över hur vacker hösten är. Passade på att stanna bilen släppa ut hunden och plocka lite ekolon som dekoration hemma.

Nu är det datortid som gäller men var tvungen att kika in här och hunden min tycket jag borde leka med henne :)

Snart helg...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
872
· Visningar
46 685
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 589
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp