Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knepigt... Prednisone borde ju lugna ner magen. Jag bara älskar Humira, den fungerar klockrent på mig. Slutar den fungera blir jag inte glad.

Yep ... men jag blir "normal" igen och darmed tamligen aktiv ... och det gillar inte magen. suck. Vi far se vad de gor med mig, for nu ar jag trott pa att alltid ha koll pa 3 minuters avstand till toan.:cautious:
 
Jaha. Jag ska på intervju för ett jobb jag inte vill ha. Det är ju bra :up: Får jag jobbet blir jag förstås glad att ha ett jobb, men jag vill inte ha just det jobbet. Inget ont om städerskor, har jobbat som det förr, min mor är städerska och min man var det när vi träffades (jag också för den delen). Men det är inget intelligent jobb som kräver mina 6 år på universitet..
Äsch, jag har inte fått det än och vill jag ha det måste jag jobba lite på min attityd. Kom igen nu, Sthu, skärp dig!
 
Igår var det en lång dag. Först utflykten till Stockholm och springa runt halva stan, typ. Träffade på en kändis på kina resturangen iaf. Robert Aschberg:rofl:
Sedan hem till U-a igen. Åt middag på Taco Bar, var ingen idé att åka imellan. Eftersom jag skulle på möte med föreningen på kvällen.
Mötet var givande, vi har nästan fått tag på alla föreläsare mm.
Kom hem runt 22 först, så då var det "bara" att droppa in mina nya räkor som hade kommit under dagen. Natta hela zooet och mig.
Hade svinont, både i ryggen och mitt dåliga knä, av allt traskande mm
 
Så idag fick jag sjukanmäla mig, kom knappt upp ur sängen:crazy:
Knäpp "chefen":mad: sa att jag MÅSTE komma i morgon, :devil: så jag skulle vila idag...
 
Slutar egentligen 16.45 men hade bara personalmötet inplanerat och det är slut, så jag kanske kan sluta tidigare.
 
:rofl: Man hoppas ju för mänsklighetens skull att ingen är dum nog att gå på det där. Annars kan vi lika gärna begå kollektivt harakiri.

Du skulle se inflödet av lurade människor till polisens bedrägerirotlar, och ta del av alla sätt de blivit snuvade på. Eller, det är nog bättre att du inte ser det. Det här framstår ju som relativt övertygande i jämförelse med mycket annat som ändå vunnit framgång för bedragarna. :crazy:
 
Jag prokrastinerar över att ta en promenad :angel: Kyligt ute och jag myser under varm filt så är inte ett dugg lockande att gå ut samtidigt som skulle jag behöva det för att tänka på nåt annat. Frågade min inneboende om han kollat av med soc så utbetalningen är inlagd i deras system o vilket datum den kommer men inte fått svar(han har läst) så antagligen har han inte gjort det utan tror att det automatiskt har blivit gjort eftersom han gjorde de saker han skulle inom tidsramen. Är ju en myndighet så det kan man inte räkna med.
Tror jag tar promenaden om 1h... möjligen :angel:
 
Det är ju mest synd om dem som blir skrämda av något utpressningsliknande som den här "juntan", eller de som är naiva och godtrogna och tydligt svaga offer att ge sig på och utnyttja.

Men sedan finns det väldigt många målsägande som mest bara är övervägande vårdslösa och ivriga efter att göra ett klipp för egen del. Dem är det lite svårare att genuint lida med. Och deras mer medvetna chansningar gör ju att det finns mindre tid att utreda brotten för andra. Det kan kännas lite irriterande.
 
Det är ju mest synd om dem som blir skrämda av något utpressningsliknande som den här "juntan", eller de som är naiva och godtrogna och tydligt svaga offer att ge sig på och utnyttja.

Men sedan finns det väldigt många målsägande som mest bara är övervägande vårdslösa och ivriga efter att göra ett klipp för egen del. Dem är det lite svårare att genuint lida med. Och deras mer medvetna chansningar gör ju att det finns mindre tid att utreda brotten för andra. Det kan kännas lite irriterande.

Jag tyckte ocksa att de kunde "skylla sig sjalva" till viss del, tills jag traffade ett pensionerat par som satsade hela sin livs besparingar pa en scam. De forstod helt enkelt inte alls hur latt det ar att utge sig for att vara nagon annan an den man ar via internet. De var gamla nog att tro pa sanning och integritet ... och blev rejalt snuvade. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
774
· Visningar
40 307
Senast: MJLee
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 577
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp