Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Nu kör vi! del XLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en sån där dag som aldrig verkar ta slut. Herregud är ju bara lunchtid :crazy: Kallt är det dessutom i lokalen så jag är genomfrusen.
 
Det blir ingen promenad i solen idag heller. Lunchen tar slut om 10 minuter och maten är inte ens klar. Bara för att jag var tvungen att åka iväg och hämta en dator...
 
46 min kvar. Dagen sniiiiglar sig fram...
Orolig för Slyngelhästen som var halt igår med puls i ena fram :( Lille puppe som hunnit jobba två dar i skritt och trav på töm efter kvarkan...
 
Det blir ingen promenad i solen idag heller. Lunchen tar slut om 10 minuter och maten är inte ens klar. Bara för att jag var tvungen att åka iväg och hämta en dator...
En tanke som slog mig just nu men har med dina andra trådar att göra också, det är inte möjligt att förlägga arbetstiden utanför ramarna? T.ex ta 4 timmar fritid mitt på dagen så att du kommer ut en stund när det är dagsljus.
När jag hade ett arbete där jag jobbade hemifrån så spelade det ingen roll när på dagen jag gjorde jobbet, bara att jag arbetade de överenskomna timmarna.
 
Sitter fullproppad av citodon och försöker att inte tänka på rotfyllning. Urrk, kan inte äta och eftersom jag är diabetiker så är jag också skakig som fasiken. Hur sjutton kan det göra så ont trots citodon och ipren? Kill me now.
 
1.5l mjölk.
1 limpa lingonbröd.
1kg nötfärs och ca 1.5kg grönsaker/rotfrukter + 3l vatten och kryddor.
Smör, ost och skinka (inte så mkt).

Det blev fem mätta kroppsarbetare och två matlådor.

Jag förbereder mig mentalt på att ha en tonårsson med kompisar i huset :rofl:
 
Jag har lite beslutsångest inför kvällen. Slutar jobba 17.00 och ska då till stallet. Klockan 18.30 är det föräldramöte på ridskolan. Dessutom är det handboll klockan 19. Hmm, det känns lite jäktigt :nailbiting:
 
Sitter fullproppad av citodon och försöker att inte tänka på rotfyllning. Urrk, kan inte äta och eftersom jag är diabetiker så är jag också skakig som fasiken. Hur sjutton kan det göra så ont trots citodon och ipren? Kill me now.
:crazy: Stackare!!
Ska du till tandis och fixa problemet snart? Jag lovar, det är mycket skönare efteråt... :idea:
 
Sitter fullproppad av citodon och försöker att inte tänka på rotfyllning. Urrk, kan inte äta och eftersom jag är diabetiker så är jag också skakig som fasiken. Hur sjutton kan det göra så ont trots citodon och ipren? Kill me now.
Du kanske är som mig, Citodon funkar ungefär lika bra som halstabletter och skulle jag dra i mig hela asken så händer nada. :banghead:
 
:crazy: Stackare!!
Ska du till tandis och fixa problemet snart? Jag lovar, det är mycket skönare efteråt... :idea:

Om en månad, inflammationen måste försvinna först. Enligt tandis kommer det ta två, tre dagar innan det slutar göra så förbannat ont förhoppningsvis. Rotfyllt tidigare och det är inte roligt för mun eller ekonomin :meh:
 
Du kanske är som mig, Citodon funkar ungefär lika bra som halstabletter och skulle jag dra i mig hela asken så händer nada. :banghead:

Nja, snarare tvärtom. Jag blir hög som ett hus av det. Lullar runt och dunkar i saker + mår illa och det kanske hjälper lite, vet inte, men har fortfarande riktigt ont. Hur någon kan använda citodon som narkotika är mer än jag fattar.
 
Kräks på UNHCRs osmakliga reklam som körs i tid och otid, "Lilla Ella är traumatiserad",,,,,,,,, nä hon är efterbliven, sen kör man en serie klipp med småbarn med hundögon som "mist allt" och så kommer slutet "SMSa och skänk 100 kr i månaden",,,,,,,, :banghead: Samma story år efter år efter år och vem skänker tror ni, jo ensamma gamlingar som dränerar en låg pension ytterligare och står utan mat sista veckan innan pensionen kommit in.

"Hur jag vet detta", jo jag har varit personligen inblandad i en sån soppa som jag fick reda upp och nu är en kompis i samma sits. Jävla tiggeriverksamhet som skulle vara totalförbjuden och rendera kostsamma straff att pyssla med. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
713
Senast: hastflicka
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 239
Senast: MiniLi
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 391
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
15 702
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp