Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså.. vet inte hur jag ska tolka denna fredagen.

Vaknade inatt av illamående och spydde, Kollade blodsockret vilket var lite lågt käkade och somnade om
Vaknade 5 min före väckarklockan
Segade mig upp, sambon började sent så det var extra svårt att gå upp när både sambo och hund låg kvar och trynade
För lat för att plocka i linserna, tog en dusch och fixade iallafall färdigt håret (tjoho!)
Glömde starta dieselvärmaren på bilen och självklart hade det frusit till inatt, så fick skrapa rutorna på bilen, Hann precis till jobbet. Stod här prick klockan 7
Pågens grannföretaget kom in med 4 påsar kanelgifflar :d De hade fått en kartong över och delade med sig.
Skickade iväg en faktura bara för att inse att jag skrivit fel pris så fick göra en kreditering kontakta företaget och göra om.
Mitt ögongodis kom in och handlade och självklart fick jag syn på mig själv i spegeln..... Håret som en gång var iordning var det inte längre. Inte undra på att han flinade :rofl:

Ja ja snart ska jag försöka bege mig mot Mariestad och Bomässa. Ska vara där hela helgen. Fast imorgon blir det smink på så man känner sig någorlunda vettig :rofl:

Spännande dag detta.
 
Äldsta dottern har fortfarande feber. Hon har sovit hos mig i natt så tog maken hennes säng och vi har ändå fått sova rätt bra. Gett Alvedon och hjälpt med täcket nån gång bara. Hoppas hon piggar på sig snart.

Försöker jobba under tiden hon ligger i soffan. Drick kaffe och försöker hitta någon mer tävling som inte är tvådagars och alldeles för långt bort, men det verkar omöjligt :meh:
 
Jag är uttråkad. Städat klart hela mitt objekt, käkat frukost och nu väntar jag på att klockan ska bli 10 så jag kan gå till nästa ställe. Vad sjutton ska jag hitta på i eftermiddag? :confused: Chefen har åkt på spa med de andra cheferna så där har jag ingen hjälp.. Och jag vet inte vad kollegorna på de andra ställena i närheten heter i efternamn så jag kan inte snoka reda på deras nummer. Dessutom vägrar jag ringa jobbsamtal på min privata telefon. Såatteeh..

Alltså jag avundas inte ditt arbete. Känns megajobbigt eller så får du sluta vara så effektiv ;):D
 
Alltså jag avundas inte ditt arbete. Känns megajobbigt eller så får du sluta vara så effektiv ;):D

Jag försöker verkligen jobba långsamt, men det är svårt! Försöket hitta nya ställen att gå och putsa och damma men nu börjar fantasin ta slut.. Ska ge mig på att putsa alla entréer (2, med 2 rutor vardera :angel:) i eftermiddag sen vet jag inte.. Är själv från kl 11 idag så det är ju bra, då kan jag sitta och läsa eller nåt.

Måste dessutom jobba in 1,5 h minusflex på något sätt O_o
 
Vettefan vad jag ska hitta på idag. Har bjudit folk på middag ikväll men har ca noll på schemat idag. Har skrivit några jobbmail. Funderar på att ta en dusch. Borde kanske dammsuga en sväng. Spännande liv man lever liksom :p
 
Jag försöker verkligen jobba långsamt, men det är svårt! Försöket hitta nya ställen att gå och putsa och damma men nu börjar fantasin ta slut.. Ska ge mig på att putsa alla entréer (2, med 2 rutor vardera :angel:) i eftermiddag sen vet jag inte.. Är själv från kl 11 idag så det är ju bra, då kan jag sitta och läsa eller nåt.

Måste dessutom jobba in 1,5 h minusflex på något sätt O_o
Jag hade tagit tupplurar :o:angel:
 
Haha ja varför inte :D undrar vad kollegan skulle säga om det. Fast det är väl knappast värre än 3 h frukostrast och sitta och säga att man inte hinner med jobbet O_o
Vad säger hon om att du inte har tillräckligt att göra?
Vet hur det känns, jobbade som sekreterare i början av min karriär. De andra var sååååå stressade och jag fattade inte vad det var de gjorde som jag inte gjorde.
 
Vad säger hon om att du inte har tillräckligt att göra?
Vet hur det känns, jobbade som sekreterare i början av min karriär. De andra var sååååå stressade och jag fattade inte vad det var de gjorde som jag inte gjorde.

Hon säger inte så mycket.. Hon tycker det är skönt att sitta tror jag ;)

Chefen i sin tur bara hummar lite och säger att hon ska kolla på det.
 
Dotterns kompis mamma hade pratat in ett långt meddelande på telefonsvararen. Om sina tandbesvär😑snacka om pinsamt misstag. Nästa samtal på svararen var från henne igen där hon hade insett sin felringning. Det är nog dags att prata in något hälsningsmeddelande på svararen.
 
Dotterns kompis mamma hade pratat in ett långt meddelande på telefonsvararen. Om sina tandbesvär😑snacka om pinsamt misstag. Nästa samtal på svararen var från henne igen där hon hade insett sin felringning. Det är nog dags att prata in något hälsningsmeddelande på svararen.

Tänker att det måste finnas mycket pinsammare saker att prata med fel person om än tandbesvär :p :D
 
Tjohooo har precis avslutat en 4,5 timmar lång städning av lägenheten. Detta kanske inte låter som speciellt mycket men om man tar i beaktning att jag bor på typ 25 kvm så är jag ändå nöjd :D
Nu är allt skinande rent, ska bara sanera mig själv, styra upp mig ngt och sedan inleda projekt laga bouillabaise till grannskapet!
 
Tjohooo har precis avslutat en 4,5 timmar lång städning av lägenheten. Detta kanske inte låter som speciellt mycket men om man tar i beaktning att jag bor på typ 25 kvm så är jag ändå nöjd :D
Nu är allt skinande rent, ska bara sanera mig själv, styra upp mig ngt och sedan inleda projekt laga bouillabaise till grannskapet!
Oj, ja, det måste VERKLIGEN vara skinande. Jag tror inte att jag har lagt 4,5 timmar någonsin på mina ca 70 kvm.... :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 073
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp