Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndag förmiddag. Äter rostade mackor. Ser ut över ett gråmulet landskap. Färgerna har försvunnit. Det är bara de röda husen och hästarna som inte är med i en svartvit film.
 
Kommit en hel del snö i natt och det fortsätter snöa så lär komma lika mycket till under dagen. Har kommit några dm nu. Shettisen har snö till magen när hon går där det är oplogat :p

Är dyngförkyld och springer och snyter mig hela tiden. Tur jag har hemmakontor så jag slipper snora åt kollegorna.
 
Rörmokaren är här och byter rör. Ber till högre makter att det ska räcka. Det finns en liten risk att det även läcker i en skarv längre ner mot golvet. Om den delen också måste bytas så blir det tydligen mer kompicerat, omkoppling av rör vid golv, troligen utan badrum/toa en tid osv. Vilket inte funkar atm då @tanten kommer på besök idag! Plus att jag såklart även måste flytta ut själv isf. Så nu byts rör och sen får tummar gärna hållas att detta räcker.
Helvete, borde köpt lägenhet i ett nytt hus. Tänkte bara på alla fina originaldetaljer, glömde att det även inkluderade antika rör och ledningar :banghead::banghead::banghead:
 
Tidig lunch idag. Har mindre än vanligt att göra, de byter golv på dagis och då kan jag ju inte städa där.. Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Har jag sagt att jag inte trivs på jobbet? :meh:
 
Rörmokaren är här och byter rör. Ber till högre makter att det ska räcka. Det finns en liten risk att det även läcker i en skarv längre ner mot golvet. Om den delen också måste bytas så blir det tydligen mer kompicerat, omkoppling av rör vid golv, troligen utan badrum/toa en tid osv. Vilket inte funkar atm då @tanten kommer på besök idag! Plus att jag såklart även måste flytta ut själv isf. Så nu byts rör och sen får tummar gärna hållas att detta räcker.
Helvete, borde köpt lägenhet i ett nytt hus. Tänkte bara på alla fina originaldetaljer, glömde att det även inkluderade antika rör och ledningar :banghead::banghead::banghead:
Hahaha.
Du har inte slagirs av tanken att det kan gå bra?...
 
När man kommer ut på morgonen och inser att bilen är helt insnöad, trots att värmaren varit på.

Ca 10min senare va det värsta väck från motorhuv, vindruta, tack och lysen. 😅

Sen tog det ca 45min att skotta taket på både lastbil och släp, men känns bra att ha det gjort. 😇

D0C8FE16-8E7A-43C7-BD06-AE84D9F56C2D.jpeg
 
Åkt hem tidigare från jobb för att fixa en liten kris hemma.

Sökt jobbet jag vill ha :) Samtidigt har chefen angående ett annat jobb ringt. Hade egentligen tagit tillbaka min ansökan, men hen måste skrivit ut den innan dess... Ska ringa hen om en kvart.
 
Ett försiktigt positivt inlägg. Det känns som om min depression blivit lite bättre. Behövde aningens mindre sömn inatt och när jag tittade på tvätthögen drog jag igång en maskin. HOPPAS att det fortsätter så.
Åh, det är så skönt när det där hoppet tänds igen. Hoppas det håller i sig och bra gjort att du slängde igång en maskin.
 
Rörmokaren är här och byter rör. Ber till högre makter att det ska räcka. Det finns en liten risk att det även läcker i en skarv längre ner mot golvet. Om den delen också måste bytas så blir det tydligen mer kompicerat, omkoppling av rör vid golv, troligen utan badrum/toa en tid osv. Vilket inte funkar atm då @tanten kommer på besök idag! Plus att jag såklart även måste flytta ut själv isf. Så nu byts rör och sen får tummar gärna hållas att detta räcker.
Helvete, borde köpt lägenhet i ett nytt hus. Tänkte bara på alla fina originaldetaljer, glömde att det även inkluderade antika rör och ledningar :banghead::banghead::banghead:

Gick det bra? Jag hoppas i vilket fall att du och @tanten har riktigt trevligt i dag. :) :cool:
 
Snorhalt! ”Vår” brevbärare slirade rejält i backen utanför mig nyss.

Jag bestämde mig för att jobba hemma idag pga halkan. Inte värt att ge sig ut om det inte är tvunget.
Det kan jag tänka mig... Jag slirade runt ganska duktigt jag med, och t.o.m. en av de absolut duktigaste vi har på jobbet såg ut att ha det kämpigt när han skulle köra upp för en backe. En kollega, hon åkte bil till jobbet och någon bil bakom henne krockade (inte med henne som tur var), och så förseningar i all busstrafik och ja... det är skönt att dagen är slut nu :p Jag förstår verkligen att du jobbade hemifrån idag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 186
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp