Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möblerat om TV-rummet idag efter att ha tapetserat en fondvägg igår. Vi blev väldigt nöjda, blev av med en stor bökig tv-möbel :)
 

Bifogade filer

  • 56455FD5-6E00-4BD5-9780-08F876814F09.jpeg
    56455FD5-6E00-4BD5-9780-08F876814F09.jpeg
    194,9 KB · Visningar: 42
Vi skulle fixa lite saker på lagret. När vi kom hit gick larmet innan vi rört dörr etc. Öronbedövande jävla ljud! Sambon fick gå in utrustad med mina reseöronproppar för att försöka reseta skiten. Funkade efter några långa minuter och x antal sammanbrott. :laugh:
 
Sista gången jag skänker bort något!

Fick inte ens ett tack, för en tv-bänk i mycket bra skick som kostar 1300:- på IKEA :meh:
 
Nog för att tandvård är dyrt, men vad exakt är det som skulle gå på 10 000 kr eller mer?
Jag minns ju inte exakt vad hon sa men skadan är så omfattande att man behöver sätta in stift/pelare som ett implantat kan fästas på. Typ så uppfattade jag det.

http://hagsatratandlakarna.se/behandlingar/pelare-stifttand/

Fy fan :( är det försvarsbart eller du tänker dra ut istället?
Jag måste tänka på saken. Det är en tand som sitter ganska långt fram som är skadad. Jag kan tugga även utan den. Men det blir en glipa i leendet om tanden dras.
 
Jag minns ju inte exakt vad hon sa men skadan är så omfattande att man behöver sätta in stift/pelare som ett implantat kan fästas på. Typ så uppfattade jag det.

http://hagsatratandlakarna.se/behandlingar/pelare-stifttand/


Jag måste tänka på saken. Det är en tand som sitter ganska långt fram som är skadad. Jag kan tugga även utan den. Men det blir en glipa i leendet om tanden dras.
Jag tycker inte att du ska ta ut något i förskott förrän du har besökt minst en tandläkare och fått kostnadsförslag.
 
Jag tycker inte att du ska ta ut något i förskott förrän du har besökt minst en tandläkare och fått kostnadsförslag.
Så klart. Men jag tror ändå inte att hon är helt ute och cyklar faktiskt. Det är 80-90% av tanden som släppt och det är egentligen bara en flisa kvar.
 
Läser nyhetsnotiueser och fnissar åt fenomenet män och alkohol.

En man försökte ta sig in i sin bil och misslyckades. Han var skapligt berusad och fattade humör när bilen inte gick att öppna, så han började misshandla den.
Bilens verkliga ägare tillkallade polis och mannen erkände tydligen direkt att han vandaliserat bilen. :rofl: :rofl: :rofl: Den baksmällan.... :rofl:
 
Är fortfarande kass i magen. @tanten @Diabetikern hur gör ni när ni har magflunsa?

En av sonerna hade jatte problem magen och att krakas ... samt med socker fall nar han var liten. Jag larde mig snart att alltid ha en coke hemma och "rora" sa bubblorna forsvann och sedan mata honom med en tesked i taget ganska tatt. Det bade hjalpte magen och forhindrade sockerfall, atminstone gick inte "botten ur" sa att saga.
 
Mår urk och har tagit panodil samt sprungit tre gånger på toa. Det är i såna här lägen jag verkligen önskar mig en sambo som kan hålla handen och springa och hämta vatten och liknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 135
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp