Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städade innerfilterna i mitt stora kar.
12 små nal yngel och 4 räkor hittade jag där. Tur att man städar dem i diskhon med proppen iVisa bifogad fil 26087Visa bifogad fil 26087
Hittade en nästan fullvuxen cyklid eller vad dom heter i mitt filter. Säg något rörde sig i gäggan på botten av filtret då jag städade det. Dom hade haft yngel långt tidigare och har säkert blivit indragen genom sugsilen
 
Var en sväng om veterinären på morgonen. De hade en ny medarbetare. En spanielkille.
En "utrangerad" avelshanne som ramlat över en av djurvårdarna.

Snygg, glad och med ett väldigt uttrycksfullt minspel. Kul att se en hund som så tydligt kommunicerade.
Blev inte det minsta sugen på en spaniel..... :angel: :angel: :angel:

Det suger i hundtarmen, det gör det.
Nåväl, dee är inte så många år kvar till pension - då borde mitt liv vara så beskaffat att jag kan ha vovve igen.
 
Förbereder :)
 

Bifogade filer

  • 20190302_061043.jpg
    20190302_061043.jpg
    164 KB · Visningar: 4
Dricker kaffe och ska virka på min tröja. Ärmar är så tråkiga! Snaaart klar. Hoppas jag. Sen är det en ärm till.. Varför ska det tvunget vara två?
 
Hittade en nästan fullvuxen cyklid eller vad dom heter i mitt filter. Säg något rörde sig i gäggan på botten av filtret då jag städade det. Dom hade haft yngel långt tidigare och har säkert blivit indragen genom sugsilen
Brukar ha yngel i mina innerfilter + räkor. 21 st ancitrus yngel 10 räkor, ett guppy yngel och en kardinaltetra var det i förra veckan. Kuhli brukar oxå vara där
 
Min väns nyblivna sambo är väldigt obehaglig när vi varit i enrum. Vet inte om jag ska berätta för hen? Pressar mig på info om hennes ex bland annat.
Nej det ska du inte. Säg till den att det får tas direkt med din vän.

Kl
Efter en intensiv vecka är det nu lördag (gårdagen var iofs ganska lugn. Idag ska jag inte göra mycket!
Äter persisk ris tillsammans med en röra gjord på bla kikärtor. Börjar faktisk bli en riktig hajjare med detta att göra ris :bump:
 
Städat till kaninerna, gått en promenad med tiken för att se om hon fortfarande är i höglöp, varit iväg och veckohandlat och nu ska jag nog starta en maskin tvätt och tapetsera lite innan lunch. Efter lunch blir det mer tapetsering tänker jag, blir hämtad vid 14 för att åka till hanen för parning.
 
@Soffan74 Jag blir så nostalgisk när jag ser dina bilder på alla fina fiskar du har.
Bilderna på malynglen var ju bara för söta :love:
Jag hade en jättestor mal i mitt stora akvarie och det var en stor personlighet. Saknar akvarie-livet ibland...
 
Senast ändrad:
Nu har polisen haft hastighetskontroll här utanför. Jag har flera gånger kommenterat på deras fb-sida att de borde ha kontroll just där, för folk kör verkligen som galningar. Läste precis på deras sida där de skrev om dagens kontroll och rubriken på inlägget var: "Mitt bötesblock är slut!" Sedan stod det om att resultatet var bedrövligt, att flera hade blivit av med körkortet pga på tok för höga hastigheter osv.

Såklart inte kul i sig, men det känns SÅ bra att polisen finns här och kan jobba ordentligt. Kanske gör det någon skillnad för hur läget är här framöver.
 
Vaknade upp med en blöt pöl runt min fot. Fattade först inte vad det var men insåg sen att det vätskade från min skrapsårs-skada som var en aning mer omfattande än jag trodde :laugh: Jag var mer orolig för skorna än foten, men kunde nu konstatera att bägge är ”kaputt” så att säga :p
 
Vaknade upp med en blöt pöl runt min fot. Fattade först inte vad det var men insåg sen att det vätskade från min skrapsårs-skada som var en aning mer omfattande än jag trodde :laugh: Jag var mer orolig för skorna än foten, men kunde nu konstatera att bägge är ”kaputt” så att säga :p
Men aj och oj
Det lät ju sådär
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 212
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp