Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Soffan74 Jag blir så nostalgisk när jag ser dina bilder på alla fina fiskar du har.
Bilderna på malynglen var ju bara för söta :love:
Jag hade en jättestor mal i mitt stora akvarie och det var en stor personlighet. Saknar akvarie-livet ibland...
Här är Göran, en ancitrus hane som jag gillade. Gick tyvärr bort när jag hade nitrat/nitritförgiftning i karet...😢
26131
 
Råkade hamna att titta på ett program om småbarn (typ 5åringar) i USA som är med i skönhetstävlingar... Var först mycket skeptisk, sedan hörde jag någon mamma säga till sin dotter att "Spring inte! Skönhetsdrottningar springer inte!" när de gick i någon korridor... Nu är jag mest bitter, men kan ändå inte sluta titta.
 
Vaknade upp med en blöt pöl runt min fot. Fattade först inte vad det var men insåg sen att det vätskade från min skrapsårs-skada som var en aning mer omfattande än jag trodde :laugh: Jag var mer orolig för skorna än foten, men kunde nu konstatera att bägge är ”kaputt” så att säga :p
Men hjälp!
Håll dig på fötterna i fortsättningen.

Å andra sidan. När du gör saker gör du det ordentligt. Inget fusk där inte. ;)
 
Hemma från parningen, ätit middag och startat tvättmaskin nr 3. Släppa ut hundarna en sväng i trädgården och sedan blir det soffläge.
 
Bor i ett relativt lugnt område. Inte mycket stök-gäng, lite inbrott osv.

Tills nyss när jag råkade snubbla över en artikel i tidningen. Bilden är på huset jämte "mitt" hus och rubriken lyder "Man knivskuren i halsen". Detta har då hänt ca 100m från "min" port, natten till idag!

Liksom, visst, jag har länge vetat om att det har förekommit slagsmål med diverse vapen inblandade. Men det har inte på flera år skett i min stadsdel, eller i närheten av mitt hem. Jag har alltid tagit det på allvar (genom att tex inte gått på extra "utsatta" platser ensam när det är mörkt), men detta blev så mycket närmare än det någonsin tidigare varit, vilket gör det så mycket obehagligare...
 
Varför tittar jag på ett program om vädret och klimatet - jag vet ju att jag blir skitdeprimerad av det och får typ klimatångest :banghead::arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 180
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp